E da nåken så kan hjelpa?

Oioioi!

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Desemberglede 2015
Eg ska sy strikketøysmapper, nåke så ikkje e så vanskelig i utgansgspunkete. Har laga mangen i liten utgave, men no ska eg laga ei stor mapps, med skillerom inni, og hål t triden.
Lure på om nåken har oppekrift på denne typen mappa?
Veit ikkje korleis eg ska få festa den veggen inni.....den så e problemet [&:]

Sånn har eg lyst å laga[:D]

Det er jeg ikke sikker på, men jeg dytter for deg jeg[:)]

Vet ikke om jeg klarer å forklare dette, men har en ide i hodet mitt hvordan det kan gjøres...

Først ville jeg sydd skilleveggen, altså brettet stoffet dobbelt og sydd sammen i bunnen og i kantene. Så ville jeg klippet til sideveggene, del de i to for så å sy de sammen igjen, men da med ene siden av skilleveggen mellom. Det samme med bunnen. Og så gjøre du som du pleier med resten. Lag skilleveggen litt lavere enn sidene. Tror dette gjør det litt lettere når glidelåsen skal i[:D]

Skjønte du det tro?

Takker, forsto sånn delvis [:D]
Va litt for utolmodig, så eg har begynt før eg såg svaret ditt[&:]
Men ska prøva din metode neste gong [:D]

Sjøl har eg funne ut at eg feste glidelåsen på eina siå. Har sydd da så ska v skillevegg og forsterka med flisofix, og ska setta i maljer.
No tenkte eg å sy fast bunnen på skilleveggen i bunnen på innerstoffet, og så tar eg sidene. Einaste minuset denne veien, e at sømmane blir synlige[&:] men får sømmane inn i den vetla lommå, så då ser ein ikkje så møkje t da [8D]
Blir sikkert et makkverk å montera sammen sjølva veskæ t slutt, men eg krysse fingrane[:D]

Back
Topp