Jeg har vært ute 3 ggr etter jeg fikk Emilie.
førstegang var hun 11 dager gammel, da var jeg på julebord. Var da borte fra kl 19 til kl 23... (Da savnet jeg tuppa for mye)
Jeg drakk da 2 glass vin. Jeg hadde pumpet meg få forhånd, og passet på å ikke amme før jeg ikke hadde promille mer (noe som forsåvidt var når jeg kom hjem, siden jeg drakk de to glassene kl 19, men jeg ventet til dagen etter.)
Annet enn det har jeg vært ute på en jobbfest til, da drakk jeg 3-4 enheter...
Har og bodd på hotell med sambo en natt, da drakk vi masse god vin og champagne og noen drinker, mens Em var hos mamma og pappa (som bodde 10 min fra hotellet) DEILIG med en skikkelig kjærestekveld, og 7 retters middag!!
Og kom hjem på formiddagen, når vi ikke hadde promille mer.
Annet enn det kan jeg fredag eller lørdag, etter at Emilie har lagt seg, ta et glass eller to (vin) til kvelden.
Vi pleier å lage god middag, og kose oss med film eller spill i helgen, etter at Em har lagt seg kl 19.
Men jeg drikker aldri mer enn 2 glass rundt emilie, for jeg vil ikke drikke meg beruset rundt min egen datter..
Men har ennå ikke dratt på fest for "fylla" sin skyld etter jeg fikk tuppa, og det kommer jeg nok ikke til å gjøre med det første heller, men det er fordi jeg selv ikke liker å være drita.. Så det er mer pga meg.. (og jeg vil være brukbar for datteren min dagen etter, ikke ligge og være fyllesjuk)
Hvordan gjøre det med pumping:
Når DU ikke har promille, har ikke MELKEN promille.
Melken er som blodet, og alkoholen går like fort ut og inn av den, som av deg.
dvs, du kan pumpe deg FØR du drikker, og amme igjen ETTER at du er edru. Må du pumpe i mellomtiden, må melken kastes. Den mister ikke alkohol etter at den er pumpet ut..