e d for tidligt??

skranglå

Forelsket i forumet
hei..eg lurte på e d nogen av dere november mammer som har vert ute på livet etter sjarmtrollene kom te verden??

eg har fått tilbud om å gå ut te helgå..å nå e prinsesså mi 3 1/2 mnd...e veldig usikker om d e for tidlig!!føle både for å imot å gå ut...eg full amme litlå og lure o på kos eg ska gjer i forhold te pumping dagen d gjelde,kvelden og neste dag /dagene!!nogen så vet??!!off d ska ikje være lett altså...[8|]

æ har ikkje vært ute på livet ennu.men æ e ikkej noka festemenneske.
men veit om folk som har vært d som fikk i november.

D e etter ka man sjøl føle før.

Vi har vært to ganger på arrangerte ting (bursdag og revy... har ikke hatt behos for å gå ut bare for å drikke liksom) [8|] [:)]
Men vi venta til hun var ganske nøyaktig 4mnd første gangen....
Det var i grunnen litt godt å komme seg ut...
Men savna henne fælt når kvelden gikk mot slutten, og jeg klarte ikke kose meg sånn skikkelig....
Du må nesten kjenne på det selv.... [;)]

Ta deg en fest med god samvittighet du[:D]
For det første: tar jenta di flaske?, du har prøvd?
i løpet av uka nå kan du pumpe litt etter at du har ammet og fryse ned til helgen
kvelden du skal ut, pumper du tomt før du starter drikkingen.
jeg pleier å pumpe når jeg kommer hjem på natten for å lette på trykket (kastes)
så pumper jeg på morgenen når jeg står opp (kastes)

det kommer litt an på hvor mye melk du har, hvor mye spreng du får om hvor ofte du må pumpe.
men når du er edru igjen, 0 promille så har melka også 0 promille.

vet ikke om du fikk svar på noen spørsmål nå men....[;)]

Jeg har ikke vært ute og festa etter at han kom til verden nei..
Sliter med å værte borte fra han enda...[:-]

Jeg klarte å ta meg en kinotur på fredagen da[:)]
Da var jeg borte ca 3 timer...

Men er ikke for tidlig å ta seg en tur ut , det er opp til hver enkelt[;)]

Snuppa mi har allerede overnattet hod besteforeldrene sine 2 ganger. Å jeg fullammer. Jeg har vært i bursdags- og innflyinngsfest. Hun var 8 1/2 uke første gang.
Jeg hadde pumpet masse melk som jeg hadde fryst ned, og så tok jeg melken opp fra frysener som jeg leverte med henne som de kunne gi henne. Det går jo ann å ha mme med også da (sånn i tillfelle det er bruk for mer enn du har klart å pumpe[;)])
Jeg hadde med meg pumpe på festen og pumpet meg og kastet melken. Du pumper for å holde melkeproduksjonen vedlike. Jeg pumpet ca til de tidene hun pleide å spise.. Når du ikke har mer alkohol i blodet har du heller ikke alkohol i melken.. :)

Hvis du føler for å gå ut skal du ikke ha dårlig sammvittighet for det. Men du føler jo selv om du er klar for å levere henne fra deg eller ikke. 

Jeg var ute nå på fredag, og skal ut på fredag som kommer også. Koste meg masse, men tok tidlig kveld siden jeg visste at jeg måtte opp tidlig med gullungen. Har ikke så stor interesse av å drikke noe særlig alkohol lenger heller (av flere grunner) så jeg koste meg med 1 glass vin og hadde det kjempekjekt for det. Alexander fikk mme av mannen min mens jeg var borte, og når det var på tide med neste måltid var alkoholen borte fra kroppen min for lenge siden så jeg kunne amme. 

Eg va ute når han va 2 månar å det gjekk bra det altså. Trur egentlig det va møkje flaks o. Pompa meg sånn at han hadde nåkk mat for kvelden, og så sov han te 8 neste måren så då konne eg amma igjen (drakk ikkje så alt for møkje å stoppa tidligt) [:)]

[:D][:D]takk for tilbakemeldingen d hjalp meg masse..men en ting eg lure på kor lenge e alkeholen i meg ifra siste slurken e svelgt ned??

Jeg skal ut den 27. tenker jeg.
Skal starte etter ho er lagt seg... og så hjemme igjen til ho våkner.. men blir pappan som gir henne mat da.
Og så får jeg sove på sofaen. Klarer ikke reise fra henne om hun er våken[8D].

Spørs vell egentlig koss møkje du har drokke å koss møkje du forbrenne. Tanten min sa at hvis eg valgte å amma igjen når me stod opp om måren så kom han te å få vondt i magen viss det fortsatt va litt promille igjen.. ikkje noge mær enn det. An fekk ikkje vondt i magen da å då va det 10 timar sie eg tok siste slork.

Æ ska på en litn fæst 27 mars å d blir første gangen sia prinsessa kom, 11 nov [;)]
Æ fullamme å har fryst ned jevnlig,så hu får mm på flaske når æ e ut å dagen derpå[:D]
Håpe d går bra å at æ itj savne snuppa så aillt for my[;)]

Jeg har blitt invitert på 2 fester og har sagt nei til begge..jeg finnes ikke klar for fest, har 0 lyst hehe
Men det er jo opp til hver enkelt hva man gjør, noen klarer å dra ut etter 1mnd til og med hehe

Celina har vært vekke et par ganger siden hun ble født. Mange ganger hos mormoren og en gang hos tanten. Er igrunn de eneste jeg stoler på nå som hun er så liten[:)] Men har gått kjempe fint hver gang. savner henne også hver gang, men når jeg kommer å henter hun dagen etterpå, så blir jeg utrolig glad for å se henne[:)] Har kost meg masse ute, og har også hatt et par kjæreste - kvelder uten henne så vi har kunne vært bare oss, og det har gått bra hver gang! Men nå får ikke småen mm da, og har ikke fått det siden hun var rundt 2 mnd[:)] Men hun ar vært flink uansett[:)]

Jeg er supertreig når det gjelder festing så jeg venter i allefall til jeg er ferdig å fullamme. Har liksom festet fra meg føler jeg noen ganger, hmmmm[:)]

Nå er ikke jeg noe festmenneske fra før av. Men det er uansett for tidlig for meg, det føles ikke rett enda og eg er ikke klar for det.

Jeg var "ute" da han var 24 dager, jeg... Var på stand up med et par venninner, og meningen var å gå ut etterpå men havnet hjemme hos hun ene i stedet. Koset meg med bare med et par glass vin den gang...
Var derimot på julebord da han var 7 uker, og da ble det mer drikke [&:] 
Jeg har ikke ammet i det hele tatt, så får ikke den samme avhengigheten som dere som fullammer [;)] Klarer fint å være flere timer borte, selv om jeg selvfølgelig savner han, og det er utrolig godt å se han igjen! Hadde ikke noe valg heller når jeg jobbet et par uker [8D]

Du må nesten føle på det selv, for det er veldig individuelt når man er klar for det ene og det andre [;)]

Her har vi vært ute begge to siden mini ble født. Jeg var ute første gang da han var ca 2 mnd, mens
pappan var hjemme og kosa seg[:)] Gikk fint det, og var KNALL med litt tid uten mini

Vi var uten bebis fra lørdag til søndag[:)] 
Var deilig med kjærste tid og bare være Jeanette og ikke mamma for en bitteliten stund, men snakket om han nesten hele tiden og savnet han veeeeeeldig da[:)]

Jeg har vært ute 3 ggr etter jeg fikk Emilie.

førstegang var hun 11 dager gammel, da var jeg på julebord. Var da borte fra kl 19 til kl 23... (Da savnet jeg tuppa for mye)
Jeg drakk da 2 glass vin. Jeg hadde pumpet meg få forhånd, og passet på å ikke amme før jeg ikke hadde promille mer (noe som forsåvidt var når jeg kom hjem, siden jeg drakk de to glassene kl 19, men jeg ventet til dagen etter.)

Annet enn det har jeg vært ute på en jobbfest til, da drakk jeg 3-4 enheter...

Har og bodd på hotell med sambo en natt, da drakk vi masse god vin og champagne og noen drinker, mens Em var hos mamma og pappa (som bodde 10 min fra hotellet) DEILIG med en skikkelig kjærestekveld, og 7 retters middag!!
Og kom hjem på formiddagen, når vi ikke hadde promille mer.

Annet enn det kan jeg fredag eller lørdag, etter at Emilie har lagt seg, ta et glass eller to (vin) til kvelden.
Vi pleier å lage god middag, og kose oss med film eller spill i helgen, etter at Em har lagt seg kl 19.
Men jeg drikker aldri mer enn 2 glass rundt emilie, for jeg vil ikke drikke meg beruset rundt min egen datter..

Men har ennå ikke dratt på fest for "fylla" sin skyld etter jeg fikk tuppa, og det kommer jeg nok ikke til å gjøre med det første heller, men det er fordi jeg selv ikke liker å være drita.. Så det er mer pga meg.. (og jeg vil være brukbar for datteren min dagen etter, ikke ligge og være fyllesjuk)

Hvordan gjøre det med pumping:
Når DU ikke har promille, har ikke MELKEN promille.
Melken er som blodet, og alkoholen går like fort ut og inn av den, som av deg.

dvs, du kan pumpe deg FØR du drikker, og amme igjen ETTER at du er edru. Må du pumpe i mellomtiden, må melken kastes. Den mister ikke alkohol etter at den er pumpet ut..

Back
Topp