E-coli!

ORIGINAL: Ihne

Så utrolig trist[&o][:(]
...Han var født i 2006, like gammel som våre...Huff!![:o]

Det er helt forferdelig[:(]

Håper inderlig de finner smittekilden fort...

ORIGINAL: camika

Helt enig.

Frem til det utbruddet som var i 2006 var jeg faktisk ikke klar over at det var SÅ farlig å ikke steke kjøttdeigen skikkelig, jeg tenkte at man i verste fall kunne få en skikkelig magesjau, men ante ikke at man kunne få en så alvorlig bakterie. Det var jo greit å bli klar over det før man selv fikk barn da (det er jo de små barna som blir aller sykest av dette).

ORIGINAL: Glad70

Helt enig.

Frem til det utbruddet som var i 2006 var jeg faktisk ikke klar over at det var SÅ farlig å ikke steke kjøttdeigen skikkelig, jeg tenkte at man i verste fall kunne få en skikkelig magesjau, men ante ikke at man kunne få en så alvorlig bakterie. Det var jo greit å bli klar over det før man selv fikk barn da (det er jo de små barna som blir aller sykest av dette).

Jeg har lært av mamma, å STEKE kjøttdeigen.
Mamma kan finne på å steke til den nærmest er svidd[&:][8D] (litt overdrevet da[8D])

Ssssssss.... mora mi har jo også gnålt om dette vettu, men jeg synes hun ofte kan være litt hysterisk i forhold til sånt, hun vil jo ha biffen gjennomstekt også, hun er skikkelig opptatt av sykdommer, spise sunt osv. Så derfor har jeg liksom ikke brydd meg om det hun sa.[&:]

Helt enig.

Jeg har lært av mamma, å STEKE kjøttdeigen.
Mamma kan finne på å steke til den nærmest er svidd[&:][8D] (litt overdrevet da[8D])

Ssssssss.... mora mi har jo også gnålt om dette vettu, men jeg synes hun ofte kan være litt hysterisk i forhold til sånt, hun vil jo ha biffen gjennomstekt også, hun er skikkelig opptatt av sykdommer, spise sunt osv. Så derfor har jeg liksom ikke brydd meg om det hun sa.[&:]

Biffen må være gjennomstekt ja!!!![:-][8D][:D]
Mamma steker så at blir tørt.
JEg klarer å gjennomsteke og ikke få tørr biff[:D] Bare sambo som fikk det engang[8D][:-]

Jeg var på sånn tupperware kurs her en helg, og da fikk vi servert biff av noe slag. Den skulle være medium stekt. Min som jeg fikk var knapt bruna på begge sider[:'(]

Den bør være litt mer enn såvidt brunet, men den kan godt være litt rød inni for min del. Om den ikke er altfor tykk, tykke biffer som er rå inni blir jo liksom helt kalde inni også, det synes jeg ikke er så stas. Biff må jo ikke gjennomstekes for å være "trygg" for e-coli heller, siden de bakteriene alltid sitter utenpå kjøttet, og forsvinner når man bruner kjøttet utenpå.

SIGN!!!!!!!![&o][:(]

Ang dette m biff og kjøttdeig, er det visst ikke så farlig om ikke en biff ikke er gjennomstekt.
der er det jo overflata som står i fare for og bli infisert a koli-bakterier, og den "svies" jo godt likevel.
no anna om d er fare for salmonella. det må gjennomstekes, for den er i hele kjøttet.

Back
Topp