E.coli-bakterien, hva med gravide?

Labben

Elsker forumet
Vi har jo fått informasjon om at E.coli-bakterien angriper nyrene hos barn, men hva med fostere? Hva om mor får i seg denne bakterien, vil fosteret da bli sykt og få nyreproblemer når det blir født, selv om mor ikke blir syk? Noen som vet? I mellomtiden får jeg vel for sikkerhets skyld holde meg unna all kjøtt, siden det stadig vekk dukker opp nye produkter som man tror kan inneholde E.coli. Eller?

Jeg har sendt en forespørsel til Babyverden om akkurat det samme og håper det snart kommer en artikkel om emnet på forsiden, slik at vi gravide kan få vite med sikkerhet hvordan vi skal forholde oss til det.

Akkurat det lurte jeg også på! Fint at du har spurt Babyverden, håper det kommer noe om det.

Nå er det jo ikke kjøttdeigen lengre (som jeg hele tiden ikke har trodd selv),men disse skinkene/spekepølsene til Gilde. Nå mener de kanskje at det er krydderet i disse påleggene.
Bare å holde seg unna det [;)]

Hei.

Jeg er rimelig fortvilet. Oppdaget i går at jeg hadde spist den pølsen med akkurat riktig serie nr og produksjon som de ba folk holde seg unna. Er 23+4 og rimelig nervøs. Går rundt å kjenner etter hele tiden om noe er galt. Ringte legen og de ba meg ta konakt ved det minste symptom som feber, diare, mage smerter e.l. Så la hun til det er som å kjøre bil, man kan bli truffet. Synes ikke det var noe hyggelig. Forstod det sånn at hvis jeg får det, vil babyen kun få i seg veldig lite, men fikk ikke klarhet i om veldig lite betyr at den ikke klarer seg. Men jeg tenker som så at den har vell ikke nyrer til å klare det. Vet ikke fint hvis andre undersøker det!

Hilsen meg[:(]

Har også lurt veldig på dette.
Har sett at VG etc har hatt besøk av noen fra mattilsynet der man kunne stille spm... det ble stil spm ang gravide, og svaret var at men ikke vet...
MAO - vi bør vel holde oss unna.

E.coli drepes ved skikkelig tilberedning, dvs den tilberedning vi uansett skal gjøre pga listeria/toxoplasmose... Det er jo bakterier alt sammen, og bakterier drepes ved varme.
For sikkerhetskyld holder jeg med unna Gilde kjøttdeig (Har fryseren full av kjøttdeig fra sverige - heldig med den...)
Og disse pølsene har jeg ikke engang smakt, så de er det ikke noe problem å holde seg unna.

Hmmz... Jeg har også lurt på Dette....

Vi et heldigvis bare heimeprodusert kjøttdeig av elg. Så der e vi heldig. Trur ikke vi kommer te å ete nåkka produkta fra Gilde, såfremst det ikke e godt tilberedt.
Kan jo aldri være sikker på kor det kommer fra...

Jeg har spist Gilde Haugpølse. Og hadde for en noen dager siden diarè. Får bare håpe det ikke var noe skummelt med det........

Back
Topp