E-bok vs vanlig bok

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Kom over en reklame på vg nett om e-bok.
Har også sett en av mine venner på face leser bøker på ipaden.

Hvis jeg skal lese bøker så må den være i papirform. Jeg synes det er koselig å kunne holde i boka og lese. Bla fra side til side og lage eselører når jeg ikke orker å lese mer. Gjør det kun lm jeg eier boka selv.

Blir det ikke slitsomt å lese en e-bok?
Det er ikke like koselig å sitte med ipaden på fanget...

Noen som leser e-bøker?

Jeg leste noen bøker på pc-en, fordi jeg hadde begynt på Twilight men de var lånt og lange køer på biblioteket, så tipset noen meg om at man kunne laste ned. Jeg ville IKKE gjort det, det ødela øynene mine, fordi jeg glemte å blukte og tørket helt ut, og har i ettertid blitt plaget med tørre øyne.

Vet ikke om man på ipaden kan slå av lyset, eller om det blir det samme?

Jeg tenker at en kindle (ebok-avleser) kunne vært kjekk å ha, f.eks. på reiser og slikt, den har ikke lys i skjermen så ødelegger ikke øynene, og man sparer jo plass i bagasjen og får lett tak i ny bok, men jeg er også glad i det å ha en fysisk bok å lese i, så vet ikke om jeg har behov for kindle.

Jeg leste noen bøker på pc-en, fordi jeg hadde begynt på Twilight men de var lånt og lange køer på biblioteket, så tipset noen meg om at man kunne laste ned. Jeg ville IKKE gjort det, det ødela øynene mine, fordi jeg glemte å blukte og tørket helt ut, og har i ettertid blitt plaget med tørre øyne.

Vet ikke om man på ipaden kan slå av lyset, eller om det blir det samme?

Jeg tenker at en kindle (ebok-avleser) kunne vært kjekk å ha, f.eks. på reiser og slikt, den har ikke lys i skjermen så ødelegger ikke øynene, og man sparer jo plass i bagasjen og får lett tak i ny bok, men jeg er også glad i det å ha en fysisk bok å lese i, så vet ikke om jeg har behov for kindle.

Uff:(
Er det jeg tenkte med ebok ja sliten i øya.
Det er jo praktisk å bare ha med ipaden på tur og ikke flere bøker.
Men jeg liker det å homde i en fysisk bok.

Uff:(
Er det jeg tenkte med ebok ja sliten i øya.
Det er jo praktisk å bare ha med ipaden på tur og ikke flere bøker.
Men jeg liker det å homde i en fysisk bok.

Men med kindle er det ikke lys i skjermen, så det blir ikke det samme som med data/telefon. :)

Som Toneany sier, du kan ikke sammenligne e-bok med å lese på iPad, pc og nettbrett. Du blir ikke sliten i øynene på kindle f.eks., fordi det ikke er lys i skjermen.

Edit fordi en e-bok selvsagt kan leses på uegnede ting som iPad, det jeg mente var at du kan ikke sammenligne det å lese på lesebrett som kindle etc, med å lese på nettbrett og slikt.

Jeg har med vilje latt det være, elsker vanlig bøker! Så sloss for å beholde de;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg liker godt å holde i boka når jeg først skal lese, men vurderer sterkt Kindle.
På en ukes sydentur leser jeg fort 5-7 bøker, og da tar det opp mye plass i kofferten. Innimellom er det hardback også, og da blir fort kofferten veldig tung. Hadde vært mye lettere med en Kindle i håndbagasjen :-)

Back
Topp