E-bay

Nr3påvei

Forelsket i forumet
Kan noen gi meg en abc-innføring i hvordan jeg bruker det? Føler meg helt idiot. Er alt auksjoner? Er det privatpersoner som selger ting/har auksjoner? Har de ofte bare en ting av hver størrelse. Noen gode tips?

Så vidt jeg vet så er det både privatpersoner og "firma" som selger på ebay. Jeg har handlet litt der, og alt det har vært fra seriøse slegere. Hvordan det er med størrelser o.l kommer vel an på om det er privat som selger eller firma.
Men til det andre spørsmålet ditt, når du søker på en gjenstand, så får du opp flere alternativer (slags faner) du kan velge mellom, den går automatisk på "All Items" men velger du heller "Buy it now" så slipper du unna auksjoner. Og ser du til høyre på siden der hvor sideantallet kommer opp så står det "sort by" så kommer den automatisk på "Best Match" der pleier jeg ofte velge "price+shipping:lowest first". Da får du opp de billigste varene på søket ditt, og det er varer du kjøper med en gang.
Håper det var litt til hjelp;)

Kom visst dobbelt opp...

Det er ALT du kan tenke deg! En evig mølle av rare og nyttig ting
Det er både forhandlere og privatpersoner, og det finnes auksjoner og "buy now"-produkter. Mange har et felt hvor du trykker inn hvilken størrelse du vil ha før du trykker "bestill".. Om du er nybegynner anbefaler jeg deg å bruke ebay.no, der finner du alt som sendes til Norge slik at du slipper å gå i "fella" om du trykker "commit to buy" og plutselig oppdager at selgeren ikke sender ting til norge. På ebay.no ser du også alle priser oppgitt i nok, så du slipper å bruke valutakalkulator om du handler. Jeg bruker nesten bare .no ebayen - synes jeg finner så mye mer av det jeg leter etter med en gang enn når jeg bruker .com...
Det lønner seg også å betale via paypal, det kan det jo hende du har kunnskap til fra før av

Back
Topp