e-bay for dummies

stoltmortil4

Gift med forumet
ja nå er det min tur til å føle meg "gammeldags" og ikke helt på nett[8D]
jeg har ALDRI bestilt noe fra E-bay,mne kjenner jeg har veldig lyst.
kan dere e-bay guruer hjelpe meg med hvordan jeg går fram og hvordan det hele foregår?
gjerne STEP_BY_STEP forklaring!!!!!
tuuuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk til dere som vil hjelpe meg!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg tør vedde på at halvparten av BV brukere er faste E-bay handlere,så com`on hjelp en stakkars desperat mamma[8D]

Jeg er helt blank når det kommer til E-bay ihverfall... så bumper opp denne jeg[;)]

takk takk.kanskje vi kan lære det sammen[8D]

ORIGINAL: stoltmortil4

takk takk.kanskje vi kan lære det sammen[8D]

[:)]

Åh. eg elske ebay! <3 Lenge leve dei som fant opp da!

Du bør oppretta ein paypal account når du opprette ein konto på ebay. Lettaste betalings måten. Då må du vera obs på at du har eit passord på paypal og eit anna på ebay, me mindre du lage da samma ofc :P

Når du har lagt da, så e da berre til å søka i vei ette da du vil ha. Evt leita gjennom menyane. Du finne ALT der! <3
Når du har funne noke du vil ha, så bør du sjekka om dei senda da til norge eller ei. Da stor onda Postage and packaging inne på produktet.
Vist dei senda da til norge, så e da berre til å by i vei. Det er noke produkt du kan kjøpa uten å by, da står egentli ganske klart på produkte om du kan kjøpa da med ein gang elle om da berre e bud. Vist da e bud står da ko lenge budrunden vare ^^

Når du har handla ei vara så får du opp om du vil betala med ein gang eller ei, vist du vil da, så følge du berre da som står på skjermen og logge deg inn på paypal via ebay. ^^

Kan henda detta ikkje var godt nok forklart, men da var i da minsta eit forsøk.
Men ein advarsel er at da e lett å bli avhengi. Ein finne serjøst ALT der inne ^^

Det er veldig enkelt når man først kommer i gang.. Men det er stort marked..
Så først. Søk på det du leter etter..
Så kryss av for top-rated sellers ,da vet du at de har veldig høy score, men sjekk gjerne hvor mye de har solgt, 1 som har solgt til feks 1000 og har topp score er jo mye bedre enn en som har solgt til 100 og har topp score, så velg gjerne de som har solgt til flest. Du kan også lese kommentare som andre kjøperer har skrevet.

Vet ikke hva kravene dine er men jeg krysser alltid av på new item, men det bestemmer du jo selv[;)]

Så bare sjekk litt priser og pris på frakt ( ganske viktig at de også sender internasjonalt og til norge) ellers risikerer du jo å aldri få varen..

Du må registrere bruker og det kan være lurt å opprette pay-pal i samme slengen.. Vanlig registreingsskjemaer..

Toll kan du også risikerer og moms, men det erlitt så som så og kommer ann på verdien.. Er selgeren snill så krysser de av på gift og under 200....[:)]

hmm.
vet du hva?
jeg begynte å forklare til deg, men det ble så himla mye og så himla rotete at jeg ga opp til slutt!

vil anbefalle deg å registrere deg på ebay, og surfe litt rundt på siden! men ikke trykk på buy, eller place bid knappen da! hehe!

det er greit oversiktlig der, men siden er veldig stor! en ting som jeg kan si er at selgerprosenten burde være over 90% og helst det som heter "top seller". dete går på kundetilfredshet, så lav score tilsier en useriøs selger!

håper det bar Litt hjelp i det minste! lurer du på noe konkret, er det lettere å svare:)

ah da ble jeg en smule klokere!! skal prøve meg frem.
men tror jeg venter til imorgen siden øynene mine går i kryss nå
tusen takk til dere snille damer som er flinke til å forklare[:)]

Back
Topp