Dysmatur baby

MiaDenPia

Elsker forumet
Jeg har ennfysmatur baby, født en uke på ovrertid skulle veid henimot 3, 7
Veide 2,,3

Spørsmålet mitt er så.,;på barsel fikk småen melk så ofte han ønsket, men skulle aldrig gå mer enn 3 timer mellom ammingene (hadde ofte på alarmen om natta just in case han sov veldig godt så vekte jeg ham hver 3 time)

Har hatt flotte resultater mht vekt økning , småen ligger allerede over termin vekta og vi er bare på 4
dagen .

Spørsmålet et, trenger jeg fortsatt vekke om natta hvis ikke han våkner selv?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jeg kan ikke noe om dette her, men det høres riktig ut å vekke han til han i en periode fremover til han blir sterkere og mer våken til å våkne i tide for amming.

Håper han fortsetter å våkne like bra :)

Storebror 30.10.04
Mellombror 20.04.10
Lillebror 08.08.13

Kom hjem fra barsel i går, mye nye intrykk for småen sikkert... for ville ikke umidelbart sove når jeg gikk for å legge ham

Styrte litt før jeg besluttet å gi litt nan (fikk ca 15 ml)
Gjorde det samme to ganger på barsel

Men husker ikke mengden som da ble gitt

Tror d va 5 ml ene gangen bare for å roe ham ned, da intet annet hjalp, full ammer egentlig

Hvertfall etter nan sovnet han på brystet mitt og jeg fikk flyttet ham over i sengen sin, og han sov videre

Da jeg nå skulle vekke ham som vanligvis gpr greit kunne jeg løfte og alt men han sov som bare det traska ut på badet med ham og byttet bleie og sånn , da våknet han

Tror jeg må ha tatt feil av mengden de på barsel gav ham

For da sov han 2 timer og så våknet han...

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Når vår lille ikke fikk nok av min mors melk, fikk vi beskjed om å gi 30ml som dessert etter hver amming i starten:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eldste var dysmatur. Da måtte vi vekke henne hver tredje i nesten 2 mnd.

Mor til 2 ♡

Min var 2500 når han ble født, jeg fikk beskjed at jeg måtte vekke han både natt og dag frem til han var over 3 kilo.

Sniker litt fra juni/juli. Jeg også fikk beskjed om hver 3.time hele døgnet frem til hun var passert 3000 gram. Måtte også på hyppige kontroller på helsestasjonen frem til den vekten. Min jente veide 2300 gram (tre uker før termin).

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mn du, var ikke du innom føden flere ganger før du fødte? Hvorfor ble det ikke oppdaget at han var mindre enn han skulle? Kanskje det var derfor han var så rolig mot slutten...? Håper det går bra med deg å lille :)

Mi veide 2300g ved fødsel, 3 uker før tiden. Fikk beskjed om å vekke hver 3 time ganske lenge, hvertfall frem til 3kg. Hun gikk nemlig sakte opp i vekt i starten, vært på hyppig kontroller på helsestasjonen.

<3 Lille Emily kom 19.07.13 <3
Termin var 09.08.13

Jenta mi ble født med knute på navlesnoren og hadde tatt av ca 700 gram i magen. Vi måtte bare mate hver tredje time til hu hadde tatt igjen fødselsvekta. Men hu våkna veldig ofte selv om jeg ikke vekte hu.

Back
Topp