DYRT

Nyttårslykke

Gift med forumet
når man skal kjøpe mesteparten av utstyr til babyen nytt altså!!!!

Vogn: 6500,-
Bilstol: 2800,-
Stelleveske: 330,-
Grind: 1399,-
Teppe til grind: 399,-
Seng: 999,-
Madrass til seng: 699,-
Overmadrass til seng: 699,-
Baby call: 1499,-
Vognpose: 1899,-

Oppe i over 17.000,- bare på dette, og da har jeg ikke regnet med verken dyner, eller stellebord og alle de andre småtingene man må ha til baby....!!

Kjøper dere alt nytt?

Ja, det blir dyrt i lengden :)

Jeg tenker å kjøpe alt nytt, da jeg er førstegangsfødene og tenker at jeg heller kan spare litt av det jeg kjøper nå til
nestemann.
Så skal jeg ikke stikke under en stol at jeg er litt "prippen" og når det gjelder brukte ting..hehe :P

Vi får vell bare spare i vei..pante alle flasker..hehehe :)

ORIGINAL: Venter på gullet

Ja, det blir dyrt i lengden :)

Jeg tenker å kjøpe alt nytt, da jeg er førstegangsfødene og tenker at jeg heller kan spare litt av det jeg kjøper nå til
nestemann.
Så skal jeg ikke stikke under en stol at jeg er litt "prippen" og når det gjelder brukte ting..hehe :P

Vi får vell bare spare i vei..pante alle flasker..hehehe :)

Der har du meg også [;)] Jeg vil ha mesteparten nytt jeg også, og spesielt sånn ting som seng/madrasser/vogn og bilstol- og ting babyen skal ligge helt inntil [:)]

Så da blir det nytt som gjelder!! Da er jeg gla vi begynte tidlig å kjøpe så vi får fordelt kostnadene ut over flere mnd.... Og det er en perfekt unnskyldning til å handle allerede denne uka igjen, thihi

Dyrt ja ivertfall me de prisene du har på tingå..
Du kan jo ønska deg ting du trenge te beibien

ORIGINAL: Maiå

Dyrt ja ivertfall me de prisene du har på tingå..
Du kan jo ønska deg ting du trenge te beibien

Hvis du har forslag til andre plasser man kan få tak i billigere ting så bare si ifra! Disse prisene er henta fra Barnas Hus!

Og du skjønner, ingen av besteforeldrene på noen side kommer til å spytte i noen penger til utstyr, og jeg ønsker meg ikke så dyre ting hos mine venner [:)]

ORIGINAL: Henriette1986

ORIGINAL: Nyttårslykke

Vogn: 6500,-   Hvis du ikke er så kresen så finnes det vogn til mye mindre enn det, og er du tolmodig så kommer det tilbuder vetty [:D]
Bilstol: 2800,-  du kan leie via forsikringselskapet ditt, hvis du ønsker det!!
Grind: 1399,- hvis det er som i lekegrind du mener , så finns det en kjempe stor og fin en i sverige til kun 700 kr i svenske og den trengte ikke teppe..
Seng: 999,-  hva med å høre i familien om de har noen som har liggenes ? puss den og og så er den god som ny!! :)
Madrass til seng: 699,-
Overmadrass til seng: 699,-
Baby call: 1499,-
Vognpose: 1899,-

Oppe i over 17.000,- bare på dette, og da har jeg ikke regnet med verken dyner, eller stellebord og alle de andre småtingene man må ha til baby....!!

Kjøper dere alt nytt?

Har ikke kjøpt noe til babyen enda.. men vi skal kjøpe grind og stelle bord og baby kall og dyne og madrassnne... men så er jeg litt gjerrig da så jeg finner muligheter før jeg kjøper det og leter lenge etter tilbuder før jeg kjøper :) lykke til med handelen!

Vogn og bilstol er allerede kjøpt inn, senga som mine svigerforeldre hadde stående har de gitt bort, og grinda må vi ha siden vi har hund... Vil ha en med hevebunn så babyen kan ligge i den når den er nyfødt (mange har jo babyene på gulvet, men siden vi har hund så går ikke det), og så leke i den når han blir større....

Madrasser og sånn vil jeg ikke kjøpe billig bare for at det er billig, vil ha noe med kvalitet som er behagelig å ligge i for babyen...

Men takk for ellers gode tips [:)]

ORIGINAL: Henriette1986

på ringo har de tilbuder!! og du må bare søke på nettet hele tiden snuppa!! kostnader på det vi har kjøpt/fått nå er :

Vogn : 2000
Bilstol med base: 2600
Seng : gratis (blir vel kun malingen)
Sittestol : 799
Lekegrind: 599
Stellebord: 999
Madrass og overmadrass : husker ikke prisen men vet de har pakke tilbud på det på ikea

vogn pose og babycall, kjøper jeg etter som jeg kansje ser noen bra tilbuder, men dette er det jeg har klart nå som jeg skal kjøpe.. og det er jo ikke 10 000 engang..

Har du bilde av sånn lekegrind til 599? [:)]

De madrassene på Ikea, er de gode nok? *må muligens på Ikea en tur* [:)]

Du har jo ikke akkurat sett på noen billige ting heller da. Blir jo litt feil å klage på at det er så dyrt, når du ikke vil senke kravene dine litt.

Du kan f.eks. få bilstolen Acta Graco logico s til 1599 inkl. base.
Basson Pippi lekegrind får du til rett under 500 kr på deal.no.
Kaiser thermo fleece vognpose får du til 498 kr på alexi.no.
Topcom sin babycall til 398 kr har kommet bra ut i tester.

Jeg kommer iallefall til å være litt på utkikk etter tilbud og ting som ikke er fult så billige.
Pluss at jeg mer enn gjerne tar imot ting som vi kan låne, arve eller kjøpe av familie og venner.
En baby merker jo ikke om senga den ligger i har vært brukt før, eller om babycallen ikke koster skjorta liksom...

ORIGINAL: Becky87

Du har jo ikke akkurat sett på noen billige ting heller da. Blir jo litt feil å klage på at det er så dyrt, når du ikke vil senke kravene dine litt.

Du kan f.eks. få bilstolen Acta Graco logico s til 1599 inkl. base.
Basson Pippi lekegrind får du til rett under 500 kr på deal.no.
Kaiser thermo fleece vognpose får du til 498 kr på alexi.no.
Topcom sin babycall til 398 kr har kommet bra ut i tester.

Jeg kommer iallefall til å være litt på utkikk etter tilbud og ting som ikke er fult så billige.
Pluss at jeg mer enn gjerne tar imot ting som vi kan låne, arve eller kjøpe av familie og venner.
En baby merker jo ikke om senga den ligger i har vært brukt før, eller om babycallen ikke koster skjorta liksom...

signerer denne[:)]jeg har kjøpt brukt stokke seng, madrassa der var kjempefin, men skal likevel vaske den godt og ha ny overmadrass og lammeskinn på. kjøpt brukt vogn av søstern, med pose. treng ikke bli så altfor dyrt hvis en ikke er så veldig fisefin[;)][:D]

Man er tydeligvis fisefin når man har lyst til å kjøpte nytt til babyen [8|]

Beklager at jeg klager når jeg vil kjøpe nytt og sikkert!

Som jeg sa så har jeg hentet prisene på Barnas Hus, har ikke sjekket rundt andre steder.

Som jeg sa så har jeg hentet prisene på Barnas Hus, har ikke sjekket rundt andre steder.

På Barnas hus har de ingen bilstoler til 2800. De har noen på rundt 1500 - 2000. Og så har de besafe izi combi til nærmere 4000. Men dette sete kan brukes helt til barne er 4 år ca. En trenger jo ikke har base til stolen hvis en synes det blir så veldig dyrt.

Men vis du ikke har skjønt det før, så er ikke det å få barn noe billig. Det er vel noe av det dyreste vi gjør her i livet.[:)]

Vogn: 6500,- synes dette er greit vis du kjøper helt ny vong
Bilstol: 2800,-
Grind: 1399,- Mangen på finn som er billigere eller bruke reise seng i begynnelsen..500kr på jusk
Seng: 999,-
Madrass til seng: 699,-  Ikea god madrass
Overmadrass til seng: 699,- Har ikke brukt over madrass
Baby call: 1499,- Kjøpte det for penger vi fikk etter på eller penger han fikk til jul
Vognpose: 1899,- Mange billige av de, mangen her på babyverden så lager det, hør på genereell

Kjøper dere alt nytt?

Kan jo ønske dokker ting te jul!!!!!!!!

Nei, det er nok ikke til å komme unna at det blir dyrt dersom man kjøper alt nytt.[:-]

Men jeg tror man kan spare noe ved å følge med på tilbud/kampanjer, samt kjøpe noe på billigbutikker
(f. eks kjøpe billig badebalje på ikea, mener også å huske at jeg har sett sprinkelseng der til 300-400 kr..)

Selv er vi så heldige å ha to sett besteforeldre som spytter i en del, så vi kommer til å kjøpe det meste nytt.

Skal si du har handlet..
Sånn som grind kjøpte jeg brukt...
Og overmadrass har jeg aldri brukt,har heller ett tisselaken under strekk lakenet..

Så at de har 40% på sengetøy hos kid nå[:)]

Men du må også huske på at dere sikkert får en del da[:)]

Vi hadde seng og tripptrapp etter oss selv som vi bruker opp igjen, ellers kjøpte vi de andre tingene nytt. Skulle jo ha noen barn til så da var det jo greit å investere i feks ny vogn. Bilstol kjøpte vi nytt pga man vet jo ikke om det er skadd ol. Madrass skal jo uansett være ny pga økt fare for krybbedød. Men man trenger jo ikke kjøpe den dyreste madrassen da. [8D]

Må og sei at eg isje meine någe vondt men du kan få så mye mer billigere[:)] Lykke te me kjøpe[:D]

ORIGINAL: Nåssåbjønn

Hihi det ser jo ut som du har kjøpt mye av det dyreste da[:-]

Jeg har ikke kjøpt noenting enda, bare googla litt for å finne priser og ble overraska over hvor dyrt ting er [:)]

Det vi har kjøpt til nå er vogn (Emmaljunga) og bilsete (Maxi cosi) i Sverige [:)] + en Baby Bjørn Bæresele. Ellers har vi ikke kjøpt noe annet enn en vinterdress på Cubus liksom [:)]

ORIGINAL: Becky87

På Barnas hus har de ingen bilstoler til 2800. De har noen på rundt 1500 - 2000. Og så har de besafe izi combi til nærmere 4000. Men dette sete kan brukes helt til barne er 4 år ca. En trenger jo ikke har base til stolen hvis en synes det blir så veldig dyrt.

Men vis du ikke har skjønt det før, så er ikke det å få barn noe billig. Det er vel noe av det dyreste vi gjør her i livet.[:)]

Bilsetet kjøpte vi i Sverige sammen med vogna. Og med base og stol (maxi cosi) så ble prisen på setet 2753,- eller noe [:)]

Kjøpt på Babyproffsen (tror jeg det heter) i Gøteborg [:)]

ORIGINAL: Pernillen

Nei, det er nok ikke til å komme unna at det blir dyrt dersom man kjøper alt nytt.[:-]

Men jeg tror man kan spare noe ved å følge med på tilbud/kampanjer, samt kjøpe noe på billigbutikker
(f. eks kjøpe billig badebalje på ikea, mener også å huske at jeg har sett sprinkelseng der til 300-400 kr..)

Selv er vi så heldige å ha to sett besteforeldre som spytter i en del, så vi kommer til å kjøpe det meste nytt.

Ja, der er dere veldig heldige [:)] Vi er desverre ikke så heldig, ingen av besteforeldrene kommer til å betale noe, så vi må stå for alt selv...

Men, nå har vi stått for å lage barn selv også, så det er vel bare å forvente, hehe [:)]

Back
Topp