Dyrt = bra? *seng*

Grønnkommode

Betatt av forumet
Jeg går og ønsker meg ny seng, men samboern min vil ikke. Han hadde senga noen år før jeg flyttet inn, så det er et "hull" i midten. Og jeg sklir nedi det hullet hver natt. Jeg har kjempevondt i ryggen fordi jeg gjør alt jeg kan for å IKKE skli nedi mens jeg sover..

Han mener at en seng skal/bør koste 10 000,- +++ for at den skal være bra, men er det sånn?

Senga vår er vel kanskje 8-9-10år gammel nå, så jeg har holdt ut lenge!! Hvor ofte er det vanlig å bytte ut senga forresten? Noen som veit? :)

Herregud, det er da klart dere må bytte sengen når den er sånn!

Vi kjøpte en Svane kontinental til 10.000 for 1 år siden Den er god i alle fall

Seng er vel ikke så dyrt, men madrasser er det. Og det er viktig å kjøpe enn god madrass! Koste hva det koste vill!! Jeg er helt sikker på at mange mennesker hadde reddet ryggen om de lå på en god madrass. Kjøper man billig må man ofte bytte den ut mye tidligere enn om man kjøpte enn dyr. Slik du beskriver det bør dere kjøpe madrasser nå! Ta med deg din kjære rundt og sett foten ned, spesielt når det begynner å plage helsa di:)

Vel... Vi har en Wonderland kontinental som kostet nærmere 15.000kr for ca 5 år siden. Og den ble ganske kjapt sånn som du beskriver sengen din.... Skikkelig grop i midten. Og ja, vi var nøye på å snu madrassene hver 3.mnd og passet nøye på hvilken vei vi snudde dem, men likevel ble de sånn..... Så jeg vet ikke helt om dyrt alltid er best.

Wonderland bruker forresten samme madrassprodusent som Jensen.

Jeg ville hvertfall ikke gått for ikea madrasser, eller de billige på skeidar/bohus til 5000-6000. Jeg har prøvd begge deler, her hjemme, hos svigers og hos mine foreldre og de billigste fra skeidar/bohus er skikkelig myyyyke, som om madrassen spiser deg opp. Ikeas madrasser blir fort liggehull i. Så neste gang, skal jeg definitvt legge mer penger i en seng.

Kan ikke svare på om dyrt = bra, men jeg kan iallefall si at billig = dårlig :P
Min erfaring.

Mener at en god seng er verdt å investere i.
Man tilbringer bra mange timer der og god søvn betyr bedre helse m.m. :)
Trenger jo ikke koster en FORMUE, men en seng mellom 8-10.000,- er verdt det. 

Da tror jeg at jeg skal være litt streng med han!
Vannvittig kjedelig å våkne med vondt i ryggen hver eneste dag, men han har jo ikke vondt i ryggen, så da trenger ikke HAN ny seng :-S

Hvis han blir vanskelig kjøper jeg en ny flott seng og flytter inn på gjesterommet. Så kan han ligger der i hullet for seg selv ;)

Trodde også at prisen ikke spilte så stor rolle.
Hadde feil. Har nå seng som kostet 19.000..(nedsatt fra 28.000-senger er stadig vekk på tilbud, så verd å vente og følge med på kampanjer) verd hver eneste krone! Har aldri vært så uthvilt!
Eneste problemet er at man savner senga si sinnsykt når man er borte på overnatting.

Syns man bør tenke over hvor mange timer av livet sitt man faktisk bruker i senga.
Og hvor mye god søvn spiller inn livskvalitet.

Lykke til! *Ønsker alle god søvn!*

Der hadde jeg i alle fall ikke gitt meg! Synes det er en smule egoisktisk å ikke ville bytte.. når du får vondt av å ligge i den.. god seng er alfa omega spør du meg! :)

Jeg kjøpte en Svane kontenental for 2 år siden hos Skeidar.. Gav ikke mer enn 8000 kr for den ! Og er Knallfornøyd :)

Dani California skrev:
Kan ikke svare på om dyrt = bra, men jeg kan iallefall si at billig = dårlig :P
Min erfaring.

Indeed! Vi har noe sånn jallagreier fra Jysk.. ubrukelig.

er ikke sikker på hva rammesenga og hovemadrassen hetter for noe her men den kostet i hvertfall 15000kr når vi kjøpe den.Så har vi kjøp tempur overmadrass. Her så sa fyioterapauten at overmadrass anbefalte de at skulle byttes hvert 5-6år,mens resten av en slik rammemadras ting burde holde 15-20år hvis en har kvalitet

Enig med mannen din. Kjøp kvalitet når dere først skal kjøpe. Eksen min hadde seng til 30000, den var heeeelt fantastisk 

Jeg har en svane comfort fra Living.. Den har en myk side og en hard side. Man kan altså snu madrassene etter hvor fast madrass man vil ha.. Jeg er kjempe fornøyd med den. Har tidligere bare hatt billig madrasser fra ikea. De har ikke vært særlig god for ryggen min kan man si. Den jeg har koster egentlig 10 000 kr, men jeg kjøpte den på salg i januar for 6000.. Var tilfeldigvis dagstilbud akkurat den dagen jeg skulle ut å se på seng :D
Mer enn 10 000 kr hadde jeg nok ikke spyttet ut på en seng med mindre jeg hadde hatt veldig god råd.

Back
Topp