Dyrs reaksjoner på svangerskapet

Kitty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Jeg merker at kattene mine har endret oppførsel rundt meg, og det gjorde de tidlig :p hunder er også mer interessert i meg enn de har pleid å være :p

Men igår var vi i dyreparken, og en av apene (de går fritt inne i regnskogen) fulgte etter meg :p den hadde baby på ryggen, og uansett hvor jeg gikk der inne dukket den opp.

De andre dyrene kom også bortover og skulle holde seg i nærheten.

Andre som merker slikt?

Egentlig ikke. Katten her er like overlegen som før :p merker ikke noe til hundene i familien heller. Kanskje de er så vandt med det?

Jeg syns også hunden har endret litt oppførsel, men var hos dyrlegen her om dagen pga noe annet men han bare fnøste av det utsagnet der, mente det ikke var noe hold i at dyr endret seg rundt gravide :bag:

Syns uansett hunden er mer innpåsliten enn vanlig.. :joyful:

Ikke kjempe endringstid hunden
Men den er mer opptatt av å passe på meg eller være i nærheten av meg

Men det kan jo være bare en tilfeldighet også:p

Nei merker ikke det. Men vi fikk katten vår i påsken, og da var jeg allerede gravid. Så han vet jo ikke om annet :happy:

Kattene våre bryr seg iallefall overhodet ikke. Det gjorde de ikke forrige gang heller.

Ingen endring hos hunden her.

Jeg syns også hunden har endret litt oppførsel, men var hos dyrlegen her om dagen pga noe annet men han bare fnøste av det utsagnet der, mente det ikke var noe hold i at dyr endret seg rundt gravide :bag:

Det syns jeg var veldig rart sagt av dyrlegen :bored:
Dyrlegen sa til oss at det var veldig naturlig at hundene endret atferd nå som jeg er gravid. Han sa hundene lukter at jeg er gravid før jeg i det hele tatt vet noe, og mange hunder kan være mye mer innpåslitne, kosete og beskyttende ovenfor matmor når hun er gravid. Vi merker det veldig på den eldste hunden vår, han er skikkelig mammadalt og skal bare kose med magen.

Vi har nettopp fått hund, omplasseringshund på et år. Når vi hentet han hoppet han som en galing på mannen og ulte mot han. Mot meg har han bare vært så bedagelig og søt fra starten, hopper ikke, koser bare og leker aldri «røft». Tenker at dette må ha noe med graviditeten og gjøre da det kun er meg han oppfører seg slikt til.

Merker egentlig ikke så veldig mye nå på hundene våre. Men da jeg fikk min engel hylte den yngste tispa mi til meg. Var under fødselen av han, å hørtes nesten ut som jeg tråkket på henne eller noe selv om jeg var 3-4 meter unna henne. Vi merket heller ikke løpetiden like kjapt som ellers. Hundene var veldig klengete på meg dagene etterpå, og viste ingen tegn på løpetid. Sendte dem ut nesten med makt da jeg skulle snakke med begravelsesbyrådet for at jeg ikke ville ha dem trippende rundt beina mine da, sånn at de ikke skulle se at det var tøft for meg. Da var det full fest i hagen! Men da de kom inn igjen, så var det som om løpetiden var borte vekk igjen. Har ikke opplevd slik løpetid hverken før eller etter. Så vil påstå de sørget mens de var inne og rundt meg, selv om jeg gjorde alt jeg kunne for at de ikke skulle merke hva matmor og matfar gikk gjennom.

Dyrleger har igrunn ikke så god peiling på atferd, så den uttalelsen hadde jeg ikke brydd meg om.

Mange dyr endrer sin atferd fordi vi gjerne endrer atferd når vi er gravid. Enten fordi vi er dårlige, fokuserer mer "innover", er mer trøtte osv. Og spesielt katter tror jeg tiltrekkes mange gravide pga økt kroppsvarme. :hilarious:

Og når hunder kan snuse seg frem til kreft så merker de nok endringer i svangerskapet.

Mine har ikke endra seg noe særlig. Men ene henta jeg som valp da jeg var gravid sist så dette er jo normaltilstand for henne, og andre er litt asosial av seg pluss har vært igjennom dette 2 ganger før. Sistnevnte oppførte seg dog veldig merkelig da jeg mista i første svangerskap, før jeg visste at det ikke var liv mer (så kunne ikke være pga min atferd altså).

Jeg merker at kattene mine har endret oppførsel rundt meg, og det gjorde de tidlig :p hunder er også mer interessert i meg enn de har pleid å være :p

Men igår var vi i dyreparken, og en av apene (de går fritt inne i regnskogen) fulgte etter meg :p den hadde baby på ryggen, og uansett hvor jeg gikk der inne dukket den opp.

De andre dyrene kom også bortover og skulle holde seg i nærheten.

Andre som merker slikt?
Så utrolig gøy og koselig da! :joyful:

Kattene skjønte at noe var galt da vannet mitt gikk. Det var eneste natten de ikke har stått på døren, og heller ikke kommet inn på toalettet mens jeg satt der for å få kos. Da jeg røsket med meg siste resten av strikketøyet etc, så bare så de på meg, og kom ikke med en eneste lyd.

Den minste hunden her er blitt veldig kosesyk og vil helst sitte oppå meg. Det gjorde han ikke før, men nå vil ha opp i fanget ved enhver anledning. Han begynte ikke med dette før jeg var rundt tre mnd på vei da. Og er mer på vakt, så jeg blir småsprø av unødvendig bjeffing. Håper han roer seg når baby kommer.

Hunden her hjemme er blitt helt merkelig for tiden:wideyed:
Han skal helst være rundt meg hele tiden og om han legger seg nær meg og noen prøver å fysisk flytte han så begynner han å knurre noe voldsomt, akkurat som han sitter skikkelig på vakt, dog han har øynene igjen og tilsynelatende ligger å slapper av.
Han skal hele tiden bort å snuse på magen og tar labbene bort på magen mens han ser på magen og så opp på ansiktet mitt:Heartred
Går jeg på do blir han småstressa å leirer etter meg

Back
Topp