dyrlege

nr 1 Nes H

Juni12`s hobbypsykolog
VIP
jaja da fikk jeg tilbrakt kvelden hos dyrlegen.

Ringte en lokal dyrlege på formiddagen, og hun skulle ringe når hun kom hjem, og klokka 19:15 ringte hun å sa je kunne komme med engang :p
Så da ble det jakt på barnepike..... så naboen kom og jeg og voffen kom oss iveien, så nå har vi fått ett lass med medisiner, og hunden har påvist revskabb, fysj og fysj, det har jeg hatt på en hund før, og kan ikke si at jeg gleder meg til de neste ukene :p
 
Bra du fikk kjapp time da:) selv om du måtte hive deg rundt:p
Hvordan utarter reveskabb seg?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Oi, ja da var det bare å hive seg rundt!

Hvordan har han fått reveskabb da?

Mye behandling?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Så bra du fikk time raskt:)
God bedring til vovven♥

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Bra du fikk kjapp time da:) selv om du måtte hive deg rundt:p
Hvordan utarter reveskabb seg?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Oi, ja da var det bare å hive seg rundt!

Hvordan har han fått reveskabb da?

Mye behandling?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Det merkes på at de begynner å klø veldig/biter av seg pelsen, også blir det litt skorpelignene flekker der skabben er, og går det lenge går det betennelse i det....

Her er det på alle stadier, den ene er veldig betent og lukter DRITT, så han fikk pencillin, og skal få skabbmiddel på apoteket. bakdelen er at enkelte hunder ikke tåler vanlig skabbmiddel, og merkelig nok har vi en av det slaget, så medisinen må spesial bestilles, men han får vist noe je kan dryppe i nakken hans. :p

Hunder kan få det enten av nærkontakt med skabbrev, eller at de er i nærheten av ett sted en skabbrev har vært for under 3 dager siden, f.eks en stubbe reven har gnidd seg mot eller lignende..... altså helt umulig å finne ut hvor, og det tar lang tid fra smitte og til utbrudd, og siden en av hans har kommet veldig langt antar jeg det er snakk om måneder siden han ble smittet.....
 
Det merkes på at de begynner å klø veldig/biter av seg pelsen, også blir det litt skorpelignene flekker der skabben er, og går det lenge går det betennelse i det....

Her er det på alle stadier, den ene er veldig betent og lukter DRITT, så han fikk pencillin, og skal få skabbmiddel på apoteket. bakdelen er at enkelte hunder ikke tåler vanlig skabbmiddel, og merkelig nok har vi en av det slaget, så medisinen må spesial bestilles, men han får vist noe je kan dryppe i nakken hans. :p

Hunder kan få det enten av nærkontakt med skabbrev, eller at de er i nærheten av ett sted en skabbrev har vært for under 3 dager siden, f.eks en stubbe reven har gnidd seg mot eller lignende..... altså helt umulig å finne ut hvor, og det tar lang tid fra smitte og til utbrudd, og siden en av hans har kommet veldig langt antar jeg det er snakk om måneder siden han ble smittet.....
Huff, høres ikke bra ut :-(

Håper du får bukt med det fort ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Huff, høres ikke bra ut :-(

Håper du får bukt med det fort ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

det håper jeg også, men hadde nok kommet nesten like langt sist vi hadde det i hus(,mange år sida) så je vet at det går ganske mye lenger etter an begynner å medisinere før det snur, men men det er da håp i sikte.....
Heldigvis går ikke dritten på folk.....
 
bra dere fikk kommet dit ganske fort da :)

er så utrolig glad for at jeg har sluppet unna skabb på dyrene mine!
selvsagt katt med allergi er ikke alltid like morsomt, heldigvis har vi medisiner for det meste nå :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
Det merkes på at de begynner å klø veldig/biter av seg pelsen, også blir det litt skorpelignene flekker der skabben er, og går det lenge går det betennelse i det....

Her er det på alle stadier, den ene er veldig betent og lukter DRITT, så han fikk pencillin, og skal få skabbmiddel på apoteket. bakdelen er at enkelte hunder ikke tåler vanlig skabbmiddel, og merkelig nok har vi en av det slaget, så medisinen må spesial bestilles, men han får vist noe je kan dryppe i nakken hans. :p

Hunder kan få det enten av nærkontakt med skabbrev, eller at de er i nærheten av ett sted en skabbrev har vært for under 3 dager siden, f.eks en stubbe reven har gnidd seg mot eller lignende..... altså helt umulig å finne ut hvor, og det tar lang tid fra smitte og til utbrudd, og siden en av hans har kommet veldig langt antar jeg det er snakk om måneder siden han ble smittet.....
Stakkar vofsen:(
Håper han blir frisk fort:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
bra dere fikk kommet dit ganske fort da :)

er så utrolig glad for at jeg har sluppet unna skabb på dyrene mine!
selvsagt katt med allergi er ikke alltid like morsomt, heldigvis har vi medisiner for det meste nå :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

har hatt revskabb på hund før jeg, men det er jammen mange år siden :(
 
Back
Topp