Dyretråd

gizzie

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Får prøve å få litt mer å prate om så vi får skjult forum snart vel:dance008

Så, denne tråden er viet til våre firbeinte venner.

Hos meg bor det rundt 40 høner og haner for tiden. 2 kaniner, 4 katter og et akvarium. Geit er høyt opp på ønskelisten, men gubben sier nei..

Hos meg bor det rundt 40 høner og haner for tiden. 2 kaniner, 4 katter og et akvarium. Geit er høyt opp på ønskelisten, men gubben sier nei..

Wow, det var endel dyr ja! Vi har 2 katter. Vi merker nå at det skal bli tungt å ha de 2 i tillegg til 2 små barn. Men tror vi kommer til å løse det ved å la de bli utekatter. Kunne styre seg litt mer selv :love017 Den ene er nylig blitt det og stortrives med å kunne gå ut og inn selv! Kommer inn og for kos :love017

Såååå koselig det hørtes ut, om enn litt arbeid kanskje.. ;) Vi har to koselige kaniner som heter Tassen og Trine :Heartblue:Heartred

Såååå koselig det hørtes ut, om enn litt arbeid kanskje.. ;) Vi har to koselige kaniner som heter Tassen og Trine :Heartblue:Heartred
Er ikke såååå mye arbeid. Hønene er lette å ha. Kaninene styrer kidsa med fôring og rengjøring. Og kattene er jo selvstendige dyr og gjør litt som de føler for selv. De har mulighet til å komme inn, men liker seg mest ute i skjul og låver. Den ene kanina løper forøvrig løst her. Den er skikkelig kul. Er en diger fransk vedder,så egentlig en mat-rase, men kommer aldri til å bli mat her. Den fungerer som "vakthund", kommer når jeg roper, elsker kos og leker godt med kattene. Herlig å se på vennskapet.
. IMG_20200710_155234.jpg

Vi har to hunder, og to katter. Kattene er utekatter, så lite jobb med de, anna enn mat, kos og vaksinasjon en gang i året:cat:. Hundene "bor" også ute mye av tiden, da de har ordentlig fint isolert og oppvarmet hundehus med luftegård. Men må selvfølgelig ha mat, kos og stell. Brukes til jakt, så trening og mosjon er også viktig for dem:happy:..

Siden vi bor på småbruk kunne jeg tenke meg noen få dyr til etterhvert, noen høner og geiter hadde ihvertfall vært koselig:D

Er ikke såååå mye arbeid. Hønene er lette å ha. Kaninene styrer kidsa med fôring og rengjøring. Og kattene er jo selvstendige dyr og gjør litt som de føler for selv. De har mulighet til å komme inn, men liker seg mest ute i skjul og låver. Den ene kanina løper forøvrig løst her. Den er skikkelig kul. Er en diger fransk vedder,så egentlig en mat-rase, men kommer aldri til å bli mat her. Den fungerer som "vakthund", kommer når jeg roper, elsker kos og leker godt med kattene. Herlig å se på vennskapet.
. Vis vedlegget 333335
Så koselig det hørtes ut! Vi elsker dyr og er på besøksgård typ annen hver helg :P Har en hund selv. En nydelig finsk lapphund hannhund på 2,5 år :Heartred

Hos oss bor det bare hybelkaniner ;)
Samme rasen som bor hjemme til oss sikkert :P

Jeg har alltid ønsket meg en hund, men nå som vi er i småbarnsfasen av livet er det mer enn nok. Da får det evt bli når barna har blitt litt eldre. Har vokst opp på småbruk da.

Her i huset er det 2 hunder, en pomeranierblanding og en italiensk mynde. Det er dessverre slik at blandingen ikke er helt god i huet og jeg begynner å innse faktum at han kanskje ikke kan være her når vi får barn :( også har jeg en tjukkas islandshest:p

Én hund hjemme hos oss. Etter 7 år som "enebarn" ved termin, er vi spent på om det blir noen tilvenningsproblemer. Hun har ikke mye erfaring med barn, spesielt de minste. Men har vært veldig forsiktig med de hun har møtt til nå.

Back
Topp