Dyreparken i kristiansand

Gullgutten

Elsker forumet
Litt planer om det i år, aldri vært der før så tenkte det hadde vært gøy.
Var inne på nettsiden, men syns i grunn den var litt uoversiktlig.
Så endel spm.til dere veteraner:
Må man betale først en inngangbillett for å komme inn på selve området?
(regner med alt - sabeltann, dyreparken, kardemommeby osv- ligger i samme anlegg)
for så å kjøpe billetter til de forskjellige ting du vil være med på /se?

Hva vil i såfall ett sånn 3-dgr.pass bestå av?

Hvis du hadde 2-3dgr., hvordan ville du lagt de opp? (ikke badeland)

Er avhengig av overnatting, men ikke i kardem.(himmla dyrt).
Noen som kan anbefale hotell i gåavstand?

På selve sabeltann-showet, hvor vil dere anbef.å sitte?

Kom gjerne med andre erfaringer og nyttige tips

du betaler deg inn i dyreparken, eller badelandet - eller begge deler - kombibillett.
Det er ingenting som koster penger, annet enn i gullgraverlandet tror jeg - og sånne automater og fiskespill og sånt i basar-landet.
Alt du nevner ligger i samme anlegg ja - unntatt badelandet som du må ha egen billett til som sagt.
Www.dyreparken.no er et fint sted å starte................

Hotell i gåavstand er rica dyreparken hotell.

På sabeltannshowet tror jeg det er lite billetter igjen på gode plasser nå.. vi kjøpte på de første radene lenge før jul.....

Når du har betalt inngangsbilletten så er alt i parken gratis! Med et tre dagerspass har dere god tid til å få med dere alt og kanskje gjøre det barna synes er morsomst en gang eller to til. I fjor brukte vi to dager i parken og da gikk vi glipp av et par ting. Hadde tre dagerspass, men en halv dag gikk bort i badeland og en halv dag på uvær. På sabeltannshowet lønner det seg og sitte på et av de midterste nederste feltene. I fjor hadde vi plasser langt nede på et av de øverste feltene men fikk da et slags gjerde midt i synsfeltet. Har man små barn som kan bli lei kan det være greit å prøve å få plass nær trappene. Ligger to hoteller i nærheten av parken http://www.dyreparken.no/Overnatting/Overnatting-i-Dyreparken/Rica-Dyreparken-Hotel/ og http://www.dyreparken.no/Overnatting/Overnatting-i-Dyreparken/Quality-Hotel--Resort-Kristiansand/

Du har Quality hotellet som ligger rett over veien og Rica "Noas Ark (ser ut som en båt) som ligger rett ved inngangen.
 Man betaler en sum ved inngang (da kun parken og ikke vannland) og da er alt inkludert av aktiviteter. Maten kan være litt dyr men man kan fint ta med egen mat, mange steder å kunne sette seg ned litt fra alt "ståket".
Med en 4 åring (fra tickeren :) så tar det vel kanskje 3 dager å komme seg gjennom alt siden det sikkert vil ta litt tid per stopp og det er myyye å se på. Om man følger litt med på tidene kan man også se foring av dyra. Og jepp, alt fra sabeltann til kardemommeby ligger i samme anlegg.
Har kun vært på sabeltannshowet en gang, men senen er ganske så åpen så man får med seg det meste, men vi satt midt i og fikk med oss alt. :)

Anbefalinger:
Se dyrene og kunne klappe de i Afrikadelen
Ta togtur
Dra til kutoppen (liten bondegård)
Tror de fortsatt har gullgraving
Kjøre med trikken i kardemommeby, og se om man også treffer på de skumle røver`ne.
Julius og "gjengen" med aper
og min favoritt- tigerne!

Kardemomme by er egentlig ikke så dyrt mtp at du får 2dagersbillett inkludert i prisen. Man får også omvisning på en bestemt plass i dyreparken på kveldstid etter parken er stengt. Vi fikk omvisning i Asia:) Anbefaler kardemommeby på det sterkeste, det var kjempekoslig!

Tofus skrev:
Du har Quality hotellet som ligger rett over veien og Rica "Noas Ark (ser ut som en båt) som ligger rett ved inngangen.
 Man betaler en sum ved inngang (da kun parken og ikke vannland) og da er alt inkludert av aktiviteter. Maten kan være litt dyr men man kan fint ta med egen mat, mange steder å kunne sette seg ned litt fra alt "ståket".
Med en 4 åring (fra tickeren :) så tar det vel kanskje 3 dager å komme seg gjennom alt siden det sikkert vil ta litt tid per stopp og det er myyye å se på. Om man følger litt med på tidene kan man også se foring av dyra. Og jepp, alt fra sabeltann til kardemommeby ligger i samme anlegg.
Har kun vært på sabeltannshowet en gang, men senen er ganske så åpen så man får med seg det meste, men vi satt midt i og fikk med oss alt. :)

Anbefalinger:
Ta togtur
Kjøre med trikken i kardemommeby, og se om man også treffer på de skumle røver`ne.

Takk for flott svar
Men ut fra hva jeg kan se på nettsiden dems, kommer billetten til sabeltannshowet utenom disse 2-3 dgr.passene, kan det stemme?

Gullgutten skrev:

Tofus skrev:

Anbefalinger:
Ta togtur

Takk for flott svar
Men ut fra hva jeg kan se på nettsiden dems, kommer billetten til sabeltannshowet utenom disse 2-3 dgr.passene, kan det stemme?

Det stemmer ja:)

Vet ikke hva det koster, men i sommer åpner de for overnatting i Abra Havn (Kaptein sabeltannsrike)

Stemmer det ja. Inngangsbiletten er for alt i parken den dagen. Sabeltannshowet går jo nesten natterstid og blir som en egen teaterbillett.

MiniMoi skrev:
Når du har betalt inngangsbilletten så er alt i parken gratis! Med et tre dagerspass har dere god tid til å få med dere alt og kanskje gjøre det barna synes er morsomst en gang eller to til. I fjor brukte vi to dager i parken og da gikk vi glipp av et par ting. Hadde tre dagerspass, men en halv dag gikk bort i badeland og en halv dag på uvær. På sabeltannshowet lønner det seg og sitte på et av de midterste nederste feltene. I fjor hadde vi plasser langt nede på et av de øverste feltene men fikk da et slags gjerde midt i synsfeltet. Har man små barn som kan bli lei kan det være greit å prøve å få plass nær trappene. Ligger to hoteller i nærheten av parken http://www.dyreparken.no/Overnatting/Overnatting-i-Dyreparken/Rica-Dyreparken-Hotel/ og http://www.dyreparken.no/Overnatting/Overnatting-i-Dyreparken/Quality-Hotel--Resort-Kristiansand/

Noen som har erfaring fra disse hotellene? Hva er å foretrekke?

Vi sov på rica hotell, bestilte 4manns rom. Vi var 4 voksne og fikk en dobbeltseng + en liten utslått sovesofa som beina vår stakk utav og var elendig og sove på. Hadde aldri valgt det hotellet hvis jeg visste jeg måtte sove på sovesofa. Middagsbufeeten var dyr og smakte møkk:p frokosten var fantastisk da, men velger nok ikke det hotellet igjen. Betaler ikke en gang til for å såve på en megadårlig sovesofa:p mange av rommene har køysenger osv så når 4 vokse bestiller synes jeg at de burde gi oss soveplasser som passer!

Nordl skrev:
Vi sov på rica hotell, bestilte 4manns rom. Vi var 4 voksne og fikk en dobbeltseng + en liten utslått sovesofa som beina vår stakk utav og var elendig og sove på. Hadde aldri valgt det hotellet hvis jeg visste jeg måtte sove på sovesofa. Middagsbufeeten var dyr og smakte møkk:p frokosten var fantastisk da, men velger nok ikke det hotellet igjen. Betaler ikke en gang til for å såve på en megadårlig sovesofa:p mange av rommene har køysenger osv så når 4 vokse bestiller synes jeg at de burde gi oss soveplasser som passer!

Ja det er for dårlig. du betalte sikkert like mye for den sovesofan som for dobbeltsenga...
Men inne på bestillings-siden er det dette hotellet som er fullbooket når vi skal i juli, mens det andre har ledig.
Må man bet.når man bestiller eller tar man det når man kommer dit?
Tenker litt i forhold til hvis blir nødt til å av bestille av en eller annen grunn (bor laaaaaaaaaaaangt i nord).

alt er innenfor samme inngang bortsett fra badeland. alt innenfor er gratis bortsett fra sabeltannshow (og mat og drikke selvfølgelig).
du kan kjøpe tredagers-billett for parken, eller tredagers-billett for parken og badeland (kombibillett). om du bestiller tidlig er det gjerne for prisen av 2 dager.
det er et hotell rett ved, men må nok bestille i god tid.
på sabeltann-showet ville jeg sittet så mye som mulig midt på (scenen er veldig bred og skjer mye på begge kanter). forrerst på forhøyningen ville jeg valgt:)

Sunroad84 skrev:
Vet ikke hva det koster, men i sommer åpner de for overnatting i Abra Havn (Kaptein sabeltannsrike)

Jeg sjekket der.. synes ikke det ble så dyrt.. vi er 7 stk.. og overnatting kom på 8100 kr..for 2 netter.. Vi er 4 voksne og 3 barn.. vil si 2000 kr for 2 netter pr voksen;)

Men er da billetter i parken inkludert? Valgte billigste variant.. tenker da at de tenker på standarden på rommene..

mammatileijente skrev:

Sunroad84 skrev:

Jeg sjekket der.. synes ikke det ble så dyrt.. vi er 7 stk.. og overnatting kom på 8100 kr..for 2 netter.. Vi er 4 voksne og 3 barn.. vil si 2000 kr for 2 netter pr voksen;)

Men er da billetter i parken inkludert? Valgte billigste variant.. tenker da at de tenker på standarden på rommene..

Prøvde å se litt inne på siden, men kunne ikke finne noe info.om det. Om noen ikke vet går det kanskje ant å ringe..
Betalte du oppholdet når du bestillte?

Gullgutten skrev:

mammatileijente skrev:

Sunroad84 skrev:

Prøvde å se litt inne på siden, men kunne ikke finne noe info.om det. Om noen ikke vet går det kanskje ant å ringe..
Betalte du oppholdet når du bestillte?

Har ikke fått ut fingeren og bestilt enda;( Må avtale tid for reise med venninnen min først.. må bare komme igang;)

Back
Topp