Dyreparken i Kr.Sand. Mange spm...

gutt09jente11

Forumet er livet
I dette iskalde trønderværet MÅ jeg bare tenke på sommerferien vår...

Istedet for tur til syden, så vurderer vi også Kristiansand dyrepark og alt som følger med der..

Har noen spørsmål. Vi tenker å kjøpe sånn kombibilett med badelandet, men hvor mange dagen trenger vi på alt?

Vi tenker sikkert å kjøre, veldig langt, men praktisk å ha med bil også.. Er så dyrt med leiebil og fly..
Så må nok overnatte en dag i mellom.

Hvor er det best å overnatte? Noe annet vi må få med oss?

Det går fort mye tid i badelandet, så jeg hadde beregnet minst to dager. Kanskje helst tre så man ikke trenger å løpe gjennom alt?

Minst 2 dager! Dagene flyr, og skal du rekke å kose deg i badeland, og i parken går tiden. Smør med niste. Kjøp rundstykker, banan, jordbær og drikke før dere kommer inn. Dere vil trenge mat, og maten der inne er svindyr, og smaker møkk! Bruk heller pengene på en ekstra dag:)
Andre ting som er fine å få med seg er bystranden. Sett av en dag i selve byen. På torget pleier det å være opplegg, og selve byen er jo kjent for å være sommerby nr 1. Stranden ligger i byen, med en stor lekeplass like ved, og en hyggelig brygge.

Om dere har tenkt å være der lenge, hadde jeg googlet det. Sørlandet er herlig om sommeren. Lillesand og/mandal er også koselig byer å kjøre innom.

Vi hadde 3 dager sist sommer, vi var ikke i badelandet da... Blir 3 dager i år og. :) VI leide leilighet i Kr.sand sentrum via solferie.no - genialt! Billigere enn hotell, lå sentralt og kjempedeilig med stor plass:)

Når dere skal på begge deler anbefaler jeg faktisk 3 dager, men trenger mer enn en dag i dyre-og fritidsparken og en dag i badeland. Jeg vil virkelig anbefale å ta det utenfor fellesferien, om dere har mulighet til det..

BVforum via Samsung

Vi har leid her de gangene vi har vært i Kristiansand:
http://www.sia.no/nb-NO/Ferieleiligheter
Dette er skolehybler resten av året så har alt man trenger for å lage mat og bo til en billig penge :)
Kan også leile rom hvor man deler kjøkken og/eller bad, noe som er enda billigere.
Tre dager er nok lurt hvis man skal ha med seg både badeland og dyreparken.

Vi var der i 2011, hadde tre dager, to i parken, og en i badelandet. Vi kom oss gjennom alt på de to dagene vi var der, men da var vi der fra de åpna til de stengte. :-) Og det holdt lenge med en dag i badelandet for oss. Det var iiiiiiskald vind da vi var der, så vi var kun i det innendørs badet. :-s

Vi kjørte dit fra Trondheim, hadde 2 overnattinger på veien, en på Lillehammer og en på Arendal, og det er jeg veldig glad for at vi gjorde, hadde blitt veldig travelt, og kjedelig for ungene om vi skulle ha kjørt i ett...
På tur hjem overnatta vi ei natt i Oslo, og kjørte i ett fra Oslo og hjem.

Rundt Lillehammer er dere ca halvveis, så ville kanskje lagt inn en stopp der. Det er iallefall ganske langsomt å kjøre trøndelag-lillehammer. Fra Gardermoen er det firefelts nesten helt ned gjennom vestfold. Så er det litt kork igjennom telemark og aust-agder. Vi har kjørt denne turen enormt mange ganger, og syns det går helt fint med ei overnatting :) Men, dog.. det er jo hunderfossen og lilleputthammer i øyer. Amandus dyrepark lenger sør. Så om dere vil ha litt opplevelser på veien er det jo i grunn masse man kan ta seg til, og da kan det nok være godt med ei overnatting til :)
Biristrand camping er f.eks koselig camping ved e6, lenger sør (om dere vil kjøre rv4 istedenfor e6) så var utvika camping kjempe fin (vel.. nå forbindes den kanskje mest med utøya) da kan slippe å kjøre om Oslo/Bærum/Asker og komme inn rett på E18 ved Lier.

I dyreparken vil jeg si minimum 2 dager, men kan nok være en fordel å ta med 3-dagers. Dyreparken har innimellom kampanjer på 2- og 3-dagers billetter :) Særlig nå til våren.

Åh, jeg kjenner jeg gleder meg til å planlegge vår egen sommerferie :D

Ville hatt tre dager, for vi var ikke i badelandet og følte at to dager var lite. Lånte hus på http://www.skudeviga.no/, og var kjempe fornøyd. Vi var både familien vår, mine foreldre og hans foreldre. Og plassmangel var det ikke kan man si. Fint, rent og nytt. Ligger ikke langt unna. Lønner seg å være tidlig ute til parken, for køene er lange. Lån dere trille eller ha med vogn, da det er ganske lange avstander. Vil anbefale å lese brosjyren dere får utdelt når dere kommer ved inngangen, med en gang. Og planlegg litt ut i fra det. Det skjer veldig mange ting klokka et av en eller annen grunn. Hvis dere ønsker å kjøre sjørøverskuta, så still dere i den køen med en gang, eller en av dere :)

De hadde hvertfall for to år siden en kampanje i mai-tider hvor det var 3 for 2 dager.. Vi hadde en dag i badeland + litt ekstra av det vi ville se i parken,og to dager i parken..

Back
Topp