Dyrenes personlighet

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Ingen tvil om at dyr har personligheter. Har deres dyr noen særtrekk eller har stor personlighet?

Vår katt tror blant annet at han er en hund :P og han elsker å grise med vann overalt ;)

Vi har to store jakthunder. En jamthund og en norsk grå elghund. Begge tror de er bittesmå :p prøver å komme seg under sofan hele tiden :p

Elghunden er veldig glad i kos, tror alle kommer på besøk til han og skal helst være med overalt. Veldig glad i guttungen, er med å legger han hver kveld og leker mye med han. Han har veldig mye personlighet og "snakker" til oss når han er uenig eller skal ut. :p

Jamthunden er veldig rolig, tar livet veldig med ro, men han er bare 8 måneder, så fremdeles mye valp :p glad i kos og skal helst ligge i fanget å kose. Han har en grønn Lisebergkanin han har med seg overalt:p

image.jpg

Vi har to store jakthunder. En jamthund og en norsk grå elghund. Begge tror de er bittesmå :p prøver å komme seg under sofan hele tiden :p

Elghunden er veldig glad i kos, tror alle kommer på besøk til han og skal helst være med overalt. Veldig glad i guttungen, er med å legger han hver kveld og leker mye med han. Han har veldig mye personlighet og "snakker" til oss når han er uenig eller skal ut. :p

Jamthunden er veldig rolig, tar livet veldig med ro, men han er bare 8 måneder, så fremdeles mye valp :p glad i kos og skal helst ligge i fanget å kose. Han har en grønn Lisebergkanin han har med seg overalt:p

Vis vedlegget 169918
De var nydelige!!!!! ❤️

Hunden til mamma og pappa er tidenes hund. Etter at jeg ble gravid, og særlig etter vesla ble født har han passa utrolig godt på oss. Vi bor ikke i nærheten og treffes ikke ofte, men når vi er der fotfølger han oss nærmest.

Vi har en herlig hund med masse personlighet. Hun er gira, men bare glad. Litt sånn "Pass deg for hunden, hun slikker"-type. ;) Hun elsker alle så høyt at hun nesten sprekker. <3

Den ene pusekatten vår er ei gammel dame, litt gretten, og sjefen i huset. Hadde hun fått velge, så hadde det bare vært meg og henne, i sofakroken, for evig og alltid. Hun er ikke så glad for at jeg giftet meg og fikk barn, hund og enda en katt. Hun tolererer det, sånn under tvil. :p

Den andre pusen har nok noen bokstaver. Hun har aldri vært helt som andre pusekatter, og jeg tenker at hun må ha en slags katteautisme. Veldig søt da. Hun elsker familien vår, men vil ikke bli tatt på. Mest av alt elsker hun mannen min, som ikke liker katter. Og han elsker henne tilbake i smug. :p

Katten vår er en meget bestemt eldre dame. Vet hva hun vil, blir kjempefornærma hvis vi er vekke en natt, og kommer og hilser på oss ved døra når vi kommer hjem fra jobb/butikk. Henger fra vindussprossene når hun vil inn, kan åpne samtlige dører i hus (favoritt soveplassen er inni mitt klesskap), skal kun koses med når hun tar initiativet, ja... the list goes on. Sær, gammel dame. :)

Vi har en herlig hund med masse personlighet. Hun er gira, men bare glad. Litt sånn "Pass deg for hunden, hun slikker"-type. ;) Hun elsker alle så høyt at hun nesten sprekker. <3

Den ene pusekatten vår er ei gammel dame, litt gretten, og sjefen i huset. Hadde hun fått velge, så hadde det bare vært meg og henne, i sofakroken, for evig og alltid. Hun er ikke så glad for at jeg giftet meg og fikk barn, hund og enda en katt. Hun tolererer det, sånn under tvil. :p

Den andre pusen har nok noen bokstaver. Hun har aldri vært helt som andre pusekatter, og jeg tenker at hun må ha en slags katteautisme. Veldig søt da. Hun elsker familien vår, men vil ikke bli tatt på. Mest av alt elsker hun mannen min, som ikke liker katter. Og han elsker henne tilbake i smug. :p
Hehe. Vår katt vil bare kose på hans premisser :P

ImageUploadedByBV Forum1459776235.279935.jpg

Her har du hestene mine, kjempe snille hester. Han til venstre er litt sånn gammel gubbe. Litt seriøs å alvorlig. Helt til han plutselig er som en ungfole igjen :P han til høyre er full av tull, elsker å få nuss på mulen og snakker å knegger når man kommer til han.

Vi har en kul kanin. Han skal utforske alt, og eeeelsker kos. Om du tar vekk handa før han har fått nok kos så brummer han og blir sur :-P
Vi kan ikke ha han i innhegning ute, for den går han bare til angrep på. Må går tur med han, og da spretter han rundt og vrir på seg i lufta av glede <3

Dyr har personlighet. Har hatt mye dyr og de er alle egne :) i dag har jeg
Sølv Bengal hun er pratsom liker ikke kos utenom når hun skal ha kis. Som er rundt 0400 på natten. Da vekker hun enten meg eller gubben og skal ha kos:) ellers så løper hun etter strikker du kaster og kommer tilbake med dem til deg:)

Perser/skogkatten min hun ligger og sover hele dagen og har tittelen som snikende ullteppe og kjøkken skriver nr 2

Hunden tror den er baby. Vasker og steller med oss menneskene sitter barnevakt for lille L og har kjøkken skriver 1 tittelen

Hos hestene er personligheten veldig stor selv om de er fra samme mor. Både utseende og hode. Ingen tror meg at de er søsken. For de er helt ulike hverandre i hode også

Ja, tispa vår er sær. Hun liker å ta i fra andre dyr det de liker. F. eks hater hun å ligge i bur, men da vi hadde besøk av en hund som hadde med buret sitt, gikk hun å la seg der hver gang han ville det, slik at han måtte ligge utenfor.

Alt av leker som katta, valpene hennes da vi hadde de, andre dyr leker med, det samler hun i en haug foran seg i sofaen. Leker ikke med de, men sørger for at ingen andre får det heller.

Vi syns hun er ganske slem mot andre dyr :p

Den ene katten vår går alltid inntil den ene foten vår når vi går tur. Han skifter kun side om det kommer andre dyr, eller vi krysser gata og trafikken havner på andre siden. Det pussige er at vi har ikke prøvd å lære han det heller. Han bare er sånn.
Så har vi dovendyret, - en lett overvektig perser, som som kun er inne, og sover på rygg. Han lever opp til rasenavnet siden han er så sær. Ingen tror på meg når jeg sier det, men han spiser virkelig ingenting annet enn tørrfor og vann. Alle katter jeg har vært borti har hatt en svakhet som en skinkebit, leverpostei, ferskfisk, rømme, boksmat osv. Men ikke denne karen! Den andre katten synes dette er topp da, siden han får alle godsakene for seg selv. :D

Hunden her må vi overbevise at er hund og ikke barn :-p
Hesten har en veldig omsorgs side. Da jeg var gravid nektet hun å la meg ri henne. Hun stod helt i ro på flekken. :p den andre hesten er en skikkelig ramp! :-)

05efc07afa8879ae34b467ef2d12dcdb

Pusen her i hus er kjent for at hun snakker mye, mjauer i ett sett
. Mange som kommer på besøk reagerer på at hun mjauer og lager mye lyder. Veldig kosen, møter oss alltid ved døra når vi kommer hjem og kan kose på alle hun ser men sammen med matmor er uten tvil favorittplassen :-P
Til å vær 8 år ca så har hun veldig mange kattunge nyker, liker å springe rundt og styre på men er blitt litt mer doven etter at vi flytta og hun ikke lengre er sjefen i gatå :-P

Vår katt kan ikke være alene. Vist vi er oppe er hun oppe men går vi ned går hun ned :-P når vi legger oss om natten så vil hun helst sove med oss men hun har fått en seng rett uten for soverommet vårt. Hun takle dårlig at vi får besøk, da går hun under sofaen til de går, dinge de på først så går hun under der med en gang. Hun blir utrolig fornærmet om vi ikke slipper henne inn når hun vil inn, da kan hun gi oss et stygt blikk og sette seg lagt bort fra oss. Hun er kresen på mat veien, hun skal hun ha tør for og vann. Hun er veldig glad i datteren min og sitte ofte med henne i sofaen :-)

Katter har så EKSTREMT markante personligheter. Det er fascinerende.

Sofus (pus) er lat og feit. Han skal helst være alene - helt til han bestemmer seg for å være med folk. Og da SKAL han være med noen. Kryper under dyner eller pledd. Helst hos meg.

Lucifer (pus) er en pøbel. Han lever opp til navnet sitt. Stjeler småting, får raptus midt på natta.. Han er også pratsom og elsker å ligge på varme steder.

Mystery (pus) er sær. Hun forandrer seg litt etter årstidene. Nå har hun en periode der hun elsker ligge på meg. Skal i fanget hele tiden. Ellers er hun en god jeger, men smått menneskesky.

Castro (pus) er større enn han tror. Han skal være på små steder og tror han er bitteliten. Han er også ekstremt klønete, men klarer å lukte meieriprodukter på en kilometers avstand.

Dizzy (pus) er veldig sær. Hun elsker kos og mennesker - men er sjukt ustabil i forhold til andre dyr. Hun elsker dem i det ene sekundet, men slår dem i det neste. Hun er meget elegant av seg, og også en god jeger.

Har også to hunder, men ble for sliten i fingrene til å skrive mer :p

Har en skikkelig kosestund på deltid...deler han med moren til kjæresten min.. Han er nydelig, men begynner å bli gammel..kommer godt overens med barn..han bruker å dytte armen min for å komme under for å få oppmerksomhet og kos...

Har ei sær katt som er litt sånn prinsesse på haugen, overlegen og generelt "fin på det".
Og en hund som tror han er baby. Vil helst ligge på fanget og kose så nært at han ligger inni deg.

Nesten som å lese om katta mi. Hun var "barnet" mitt i 7 år før jeg fikk ordentlige barn hun aksepterer barna, men skulle nok ønske det bare var henne og meg. Hun åpner dører og skravler som en foss. Gjerne på natta, om hun har noe å fortelle. Når hun spiser, bruker hun poten til å vippe ut knotten for så å spise knotten opp fra gulvet... Hun er skyggen min. Når hun mener vi skal legge oss (ligger i fotenden min) , sitter hun å stirrer på meg i enden av stua/like ved trappa. Hun blir sur om jeg ikke ofrer en flik av dyna... Fine pusen min

Back
Topp