Dyrenavn til barn? Barnenavn til dyr?

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Det er flere her som har vært inne på dette med at dyr har navn som man kanskje kunne tenke seg å ha på barnet eller lignende.

Ser inne på babyverden sin startside en artikkel om "Har du gitt barnet ditt et dyrenavn?".

Men når jeg - for min del - går igjennom lista over de 100 vanligste navnene å gi hunder og katter så finner jeg en masse navn som jeg tenker mye heller burde gå under tittelen "gir du barnenavn til dyra dine?".

Ta en titt selv:
http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Navn/Har-du-gitt-barnet-ditt-et-dyrenavn/

Jeg mener ikke det er rart at folk ender opp med "menneskenavn" på dyra sine - for man er jo glad i dem.
Nå er jeg ekstra glad i norrøne navn da, og ser at det er mange som bruker norrøne navn på sine kjeledyr. Og jeg må jo innrømme at jeg ikke kommer til å kalle ungen min for Ask, Frøya eller Odin når nabobikjene heter det ;)

Datteren til typen til mamma som er en venninne av meg, har kalt hunden sin for Noah, festlig det, når alle vet at en eventuell gutt her blir kalt det :P Men nå er det jo henne som har menneskenavn på dyret sitt ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Datteren til typen til mamma som er en venninne av meg, har kalt hunden sin for Noah, festlig det, når alle vet at en eventuell gutt her blir kalt det :p Men nå er det jo henne som har menneskenavn på dyret sitt ;)

Ja, nettopp. Bikja har fått menneskenavn, ikke motsatt ;)

Nabohunden her heter Frida, så vil absolutt si at man gir menneskenavn til dyra! :)

enig med at folk gir menneskenavn til dyr.. her var det tanta til gubben som kallte ei terrierbikkje for sara.. Faktiskt så var det et navn jeg hadde tenkt å bruke hvis det ble jente, og vi hadde ikke snakket høyt om det for noen heller.. sara ble byttet ut, og ut kom en gutt så problemet ble løst.. jeg "ga" det navnet til ei venninne som slet med jentenavn.. Sa det som det var at det hadde jeg tenkt å bruke men det hadde blitt ødelagt pga bikkja..

Storm står på min navneliste, men vet jo det er flere hunder som heter det. Men det bryr meg lite.
Hadde også undulater som liten, og de het Emil, Maja og Casper. Det er jo menneskenavn på dyr :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hadde en staffordshire bullterrier som het Todd, iogforseg et menneskenavn, men ikke et som er flittig brukt her.. Dessuten var inspirasjonen min Todd og Copper - 2 gode venner <3 Ellers het hunden til mamma Pia, da det først var Mimmi og bestefar so hadde hunden og alle deres hunder har hett Pia!

Naboen til mamma har en hund som heter Håkon. Vil jo si hunden har menneskenavn, og ikke de som heter Håkon har hundenavn.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi skulle kalle jenta vår Lily, men så kjøpte broren min seg hund og kalte den Lily.. Da ble DET navnet uaktuelt :(

Før fødsel på jentungen hadde jeg egentlig bestemt meg for Ronja, men så måtte jo selvfølhelig onkelen min kalle den nye valpen sin for det 3uker før fødsel :p vet om en katt som heter kjetil og. Skjønner ikke helt greia med menneskenavn og dyrenavn jeg da, dwt meste går jo omhverandre :p

Har selv en katt som heter Ella :-P ser ikke på det som et dyrenavn egentlig nei. Dyrenavn er for meg mer slik Tassen o.l

Har en hund som heter Lucas, vi har hatt hunder som har hatt navn som; ricky, twigg, sara, cherie, lana, samara og festus. Er vel bare sara og lucas som blir brukt som menneskenavn, de er i tillegg bibelske hehe... Mannen liker godt Lucas og jeg ser ikke bort ifra at lillegutt ville hatt Lucas som navn hvis det ikke var for hunden. Men jeg kaller ikke opp barnet mitt etter den første hunden min hehe..

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg heter Mira, og kan si at det definitivt er et dyrenavn.. "Mira?! Jeg hadde en hund som het det! Hahahahaa" "Hehe:)", (har hørt det sikkert hundre ganger). Litt kjedelig i lengden, men jeg bryr meg ikke så mye om det egentlig. I går ringte telefonen og en mann begynte å snakke på russisk til meg. Han hadde bare regnet med at jeg kunne russisk siden navnet tydeligvis er vanlig i Russland. Hvis jeg gifter meg med kjæresten min (fransk) og tar hans etternavn, kommer nok ingen til å tro at jeg er norsk før jeg åpner kjeften :)

Vi skulle kalle jenta vår Lily, men så kjøpte broren min seg hund og kalte den Lily.. Da ble DET navnet uaktuelt :(

Før fødsel på jentungen hadde jeg egentlig bestemt meg for Ronja, men så måtte jo selvfølhelig onkelen min kalle den nye valpen sin for det 3uker før fødsel :p vet om en katt som heter kjetil og. Skjønner ikke helt greia med menneskenavn og dyrenavn jeg da, dwt meste går jo omhverandre :p

Fryktelig kjedelig!!!

Etter at vi ble gravid med 3.mann her så er det flere vi kjenner som har fått seg dyr og gitt med navn som er innenfor vår "gate" av aktuelle navn og som jeg har hatt i hodet som mulige alternativer frem til bikja pluttselig skulle hete det :P

Back
Topp