Dyrelyder - jeg trenger hjelp

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg har vært så dum at jeg kjøpte en dyrebok med helt andre typer dyr enn de vanlige dyrebøkene hans. Nå sitter jeg her, og aner ikke hva halvparten av dyrene i den dumme boken sier.[>:] Greier ikke å snike meg unna heller, han peker desperat på de stumme dyrene, og vil ikke gi seg. Det nytter ingenting å snakke litt om dyrene, det interessante er hva de sier. Noen som kan hjelpe meg?

Hva sier:
Reinsdyr?
Ekorn? Lager de klikkelyder som i sangen om nøtteliten?
Grevlinger?
Dådyr?
Rødstruper?
Otere?
Ildere?

Hahaha [:D]
Det var en dyrebok litt utenom det vanlige, ja! Kan ikke hjelpe dessverre, men kjenner til problemet. Her går det mye i engelske bøker da (siden pappaen er australsk), og jeg sliter litt med lyden av kenguru, koala, krokodiller, edderkopper osv... Vi kan en del sanger om disse dyrene da, så når vi ser i billedboken synger vi sanger om dyrene istedenfor "lyden". Men altså, jeg kommer ikke umiddelbart på så mange sanger om otere, dådyr og ildere...[8|]

Ha ha, Sukkertopp, hva er det du har begitt deg ut på....?[;)]
Jeg vet ikke en gang hva kaniner sier, og hester sliter jeg også med! Noen som kan hjelpe meg med kaniner i samme slengen?[:D]

Haha, nå lo jeg godt! (Sambo også)!

Du har en utfordring der altså! Ekornet er vel det eneste jeg klarer å få til! [:D]

Hehehe [:D]
Jeg vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg med det der altså [8|]
Kanskje man kan google dyrelyder??? [8D]

ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg har vært så dum at jeg kjøpte en dyrebok med helt andre typer dyr enn de vanlige dyrebøkene hans. Nå sitter jeg her, og aner ikke hva halvparten av dyrene i den dumme boken sier.[>:] Greier ikke å snike meg unna heller, han peker desperat på de stumme dyrene, og vil ikke gi seg. Det nytter ingenting å snakke litt om dyrene, det interessante er hva de sier. Noen som kan hjelpe meg?

Hva sier:
Reinsdyr?
Grevlinger?
Dådyr?
Rødstruper?
Otere?
Ildere?

Her har vi den forenklede versjonen av dyrelyder. altså, vi konsentrerer oss bare om "basis"-lydene og ikke de vanskelige.

Så:
ekorn og kaniner lager samme lyd,
grevlingen grynter som grisen,
dådyr, reinsdyr og sebra sier det samme som hesten
løven, geoparden, tigeren, bjørnen sier alle: wrææh

[:D]

ORIGINAL: almara

Jeg vet ikke en gang hva kaniner sier, og hester sliter jeg også med! Noen som kan hjelpe meg med kaniner i samme slengen?[:D]

kaninen vår grynter iallfall en sånn "ih iii" lyd når den kommer å vil ha mat [:D]

Ildere! De "klukker" på en måte... DookDookDook Ganske lavt, men man hører det. (De gjør det om de blir stressa eller når de leker[:D][;)]).. Skal se om jeg finner en film på pcn hvor ildera "dooker"[:D]

ORIGINAL: aussiebub

Hahaha [:D]
Det var en dyrebok litt utenom det vanlige, ja! Kan ikke hjelpe dessverre, men kjenner til problemet. Her går det mye i engelske bøker da (siden pappaen er australsk), og jeg sliter litt med lyden av kenguru, koala, krokodiller, edderkopper osv... Vi kan en del sanger om disse dyrene da, så når vi ser i billedboken synger vi sanger om dyrene istedenfor "lyden". Men altså, jeg kommer ikke umiddelbart på så mange sanger om otere, dådyr og ildere...[8|]

Hehehe, hva sier en kenguru? Jeg er livredd edderkopper, så den boken ville jeg sannsynligvis satt fyr på.[8D]

Blir det godtatt at du synger sanger til bildene? Jeg prøvde meg på det, både om nøtteliten, og om grevling i taket, men det var ikke bra nok. Rart egentlig, for det går jo fint når vi blar i sangboken og synger.[8|]

ORIGINAL: almara

Jeg vet ikke hva kaniner egentlig sier, men Felix smatter til kaniner. T-t, t-t på en måte, høres nesten ut som kysselyden hans. Han har heldigvis lært både kaninlyd og hestelyd fra et av dataspillene sine med lyd. Tror det ene spillet har ca 60 forskjellige dyrelyder, men dessverre ikke de samme dyrene som den nye boken. Når han vet hva dyret sier, så sier han det selv, og jeg trenger ikke lage lyden.[:D]

ORIGINAL: Woletta

Hehehe [:D]
Jeg vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg med det der altså [8|]
Kanskje man kan google dyrelyder??? [8D]

Hmm, kanskje jeg bør google og se om jeg finner filmer med dyrene, det var en god ide. Tusen takk.[:)]

ORIGINAL: EvelinaOgMamman

Hva sier:
Reinsdyr?
Grevlinger?
Dådyr?
Rødstruper?
Otere?
Ildere?

Her har vi den forenklede versjonen av dyrelyder. altså, vi konsentrerer oss bare om "basis"-lydene og ikke de vanskelige.

Så:
ekorn og kaniner lager samme lyd,
grevlingen grynter som grisen,
dådyr, reinsdyr og sebra sier det samme som hesten
løven, geoparden, tigeren, bjørnen sier alle: wrææh

[:D]

Tusen takk.[:)] Tror jeg skal forenkle mye jeg også ja. Jeg trodde forresten at sebraen sa akkurat det samme som hesten, trodde det bare var en hest med striper. Ble kjempeoverrasket her en dag da jeg hørte en sebra med skikkelig rar lyd, så nå vet jeg ikke lengre hva den skal si.[&:] Dådyret skal nå si det samme som hester i alle fall.[;)]

ORIGINAL: Pigita

Ildere! De "klukker" på en måte... DookDookDook Ganske lavt, men man hører det. (De gjør det om de blir stressa eller når de leker[:D][;)]).. Skal se om jeg finner en film på pcn hvor ildera "dooker"[:D]

Tusen takk.[:D] Har dere hatt ilder? Jeg har alltid syntes det ser ut som et så tøft kjæledyr, men så liker jeg gnagere veldig godt, og innbilder meg at en ilder kunne tatt hamsteren min til lunch?

Tusen takk.[:D] Har dere hatt ilder? Jeg har alltid syntes det ser ut som et så tøft kjæledyr, men så liker jeg gnagere veldig godt, og innbilder meg at en ilder kunne tatt hamsteren min til lunch?

Vi har 5 stk.. Herlige og litt tøffe kjæledyr ja. Hamster og ilder går ikke så godt sammen nei, det er riktig det[:D]

prøvd youtube....?

ORIGINAL: *Nymåne*

Hvilket dataspill har Felix? [:D]

På pc har han de to første "lek & lær" spillene, med labbe langøre eller hva den kaninen heter. Det første er fra 9 mnd, det spiller han mest, og så har han det fra 18 mnd. Masse forskjellige småspill i begge.

Vi har også lastet ned masse veldig enkle spill til iphone:

Animal show: bilder av 60 forskjellige dyr. Trykker han på bildet får han høre dyrelyden. Drar han fingeren over skjermen får han se neste bilde. Trykk igjen for lyden av dyret, det er omtrent så avanserte spill han spiller.[;)]

Peekaboo barn: En låve rister og lager en dyrelyd. Når han trykker på låven, så åpner dørene seg, og han får se dyret som laget lyden. Trykk på nytt, dørene går igjen, og låven rister med en ny dyrelyd. Fantastisk morsomt.[:D]

Happy!: Spiller melodien til "er du veldig glad og vet det". Vi synger med av full hals.[8D] Trykker han på en mann i bildet, så klapper mannen. Drar han fingeren over skjermen, så kommer han til et nytt bilde, neste vers, og mannen tramper når han trykker på ham. Felix klapper og tramper selvfølgelig selv også.

+ mange spill han ikke spiller like ofte: tozzle, I hear ewe, fun facts, matching zoo (dyrelotto med dyrelyder, morsomt, men for vanskelig), baby animals, toddler colors og sikkert noen fler.

Tror pappan og jeg har lastet ned noe likt, og noe forskjellig. Mens andre prøver å begrense databruken til barna, så prøver vi å oppdra en skikkelig datanerd.[8D]

Her er det 1 film, mulig du må ha på godt med lyd (skulle ønske jeg kunne si det motsatte[8D])...

Ca 1.37 så hopper Emil ut av riskassa og da "dooker" han bittelitt..

http://s111.photobucket.com/albums/n121/Sortisa/?action=view¤t=Gravekassatililderne.flv

Edit: Fant en bedre en... (ikke min film da)
http://www.youtube.com/watch?v=ex9AXcYR_a0

Tusen takk.[:D][:D][:D] For en søt lyd.[:)] Skal vise ham filmen i morgen, så får han herme etter lyden selv.

ORIGINAL: Nøttelita

prøvd youtube....?

Takk, det må jeg prøve.[:D]

Lek & lær spillene kan han fint spille på bærbar ja, vi har lagt dem inn på alle maskinene. Det første kan du spille bare med å trykke på hvilken som helst knapp på tastaturet, neste ting i spillet skjer bare han trykker på et eller annet.

Det går an å spille med mus heller også, men det er overhode ikke nødvendig. Da skal han bare flytte rundt på musen, trenger ikke trykke på musknapper. Da skjer det noe med det han holder muspekeren over. Jeg trodde han var for liten til å forstå at han flyttet muspekeren på skjermen ved å flytte på musen, men nå ser det ut som pappan har greid å lære ham det.

Han må selvfølgelig ha hjelp hele tiden da. Har ham alltid på fanget og hjelper til når han spiller pc. Iphone og animal show får han av og til sitte noen minutter med alene.

Back
Topp