Dyre merkeklær er bedre enn "vanlige" merker

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Eller er de det?? Hva er ditt syn på det?

Har noen venner som nesten bare kjøper litt dyrere merker som f.eks. ABercrombie & Fitch... jeg prøvde å handle derfra en gang, og må si jeg ble veldig overasket. Aldri i mitt liv hatt så digge hettegensere. Men det kan jo ha vært tilfeldig også..

Hva er deres erfaring?

Må si meg enig med deg. Synest igrunnen det er forkasteleg å betale over 1000,- for en genser, men du kor flott den sitter i forhold til en 200,- genser 

Kommer veldig an på.. Når det gjelder yttertøy (både til barn og voksne) og sko så synes iallefall jeg man får det man betaler for. Ellers har jeg ingen preferenser. Jeg har jo merka at de gangene jeg har kjøpt et antrekk til lillemor av et litt dyrere merke, f.eks aya naia, så er kvaliteten bedre enn det på H&M.

Min erfaring tilsier at man får det man betaler for.
Når det er sagt, så handler jeg nesten bare på H&M/KappAhl til ungene, fordi det er uaktuellt å bruker penger på klær de vokser ut av samme år.
Har dessuten svært sjelden opplevd problemer med at billigklærne blir så fort slitt at de går i stykker, og klærne her blir brukt av to barn, siden jeg har to tette. 
Det jeg merker forskjell på er jo kvaliteten i selve stoffet, hvor godt det kjennes å ha på.
NameIt er jo hakket dyrere og det er en helt annen kvalitet på stoffet i de klærne feks.
Men jeg sverger likevel til billigklær.

Eneste jeg har kjøper litt dyrere av er yttertøy.

Kone/Mor skrev:
Må si meg enig med deg. Synest igrunnen det er forkasteleg å betale over 1000,- for en genser, men du kor flott den sitter i forhold til en 200,- genser 

ja også stoffet! Det blir aldri stivt slik som de andre blir etter første vask

Kommer veldig an på. Merke/pris og kvalitet er ikke nødvendigvis synonymt, men ofte er enkelte plagg dyrere enn tilsvarende fra "billig-kjede" nettopp fordi materialene i plagget er av bedre kvalitet. Abercrombie & Fitch derimot anser jeg ikke som å være et dyrt merke. Ja, det er litt overpriset her i Norge (og egentlig Europa generelt), men husker jeg kjøpte mye av det første gang jeg var i USA for 14 år siden, da kostet det omtrent ingenting, vi sammenlignet det med HM her hjemme. Det er dyrere nettopp pga merket, og ikke kvaliteten!

Man får det man betaler for, men ikke alltid. Er jo bevist i flere tester at billigere regntøy og vinterdresser f.eks kommer like godt ut i tester som f.eks Reima. Så er ikke alltid at dyrest er best. Men merker godt på passform og kvalitet når jeg handler, og f.eks Lilleba med bambus eller økologisk bomull er noe HELT annet å ha rett på kroppen enn f.eks bomullsbodyer fra HM som er slafsete og helt uten passform. Her er det en blanding av billig og dyrt.

Amorosa skrev:
Kommer veldig an på. Merke/pris og kvalitet er ikke nødvendigvis synonymt, men ofte er enkelte plagg dyrere enn tilsvarende fra "billig-kjede" nettopp fordi materialene i plagget er av bedre kvalitet. Abercrombie & Fitch derimot anser jeg ikke som å være et dyrt merke. Ja, det er litt overpriset her i Norge (og egentlig Europa generelt), men husker jeg kjøpte mye av det første gang jeg var i USA for 14 år siden, da kostet det omtrent ingenting, vi sammenlignet det med HM her hjemme. Det er dyrere nettopp pga merket, og ikke kvaliteten!

Ja har handlet noen A & F-plagg på ebay, fra USA, er ikke akkurat dyrt der. 

Amorosa skrev:

Jeg er ikke enig med deg der. Syns kvaliteten på stoffet er helt anderledes på de klærne. Mye behageligere å gå i

Ja er min erfaring. Har holdt på å sortert klær etter storebror og vaska nå igår og idag.. og ser at de dyrere plagga som også er de som gjerne er mest brukt er også de som ser best ut. 
feks memini, lillelam  :) 

kommer ikke til å kjøpe dyre klær til mine unger.
De vokser så fort utav de, og de blir ødelagte. Sånn er det å ha barn.
Syns det er forferdige når en hører om små barn som bli mobbet for å gå i cubus klær! HVA F***???

Når det kommer til meg selv, skal det være en SABLA fin genser for at jeg betaler mye for den. Få, nøye utvalgte plagg i mitt skap er av dyre merker. Og da mener jeg FÅ!

Jeg mener at merkeklær er mye bedre enn billig klær, de holder formen og fargen i vask og er like fine etter flere år! I lengden blir det dermed ikke dyrere for den ene genseren har man i 3-5 år mens billig genseren byttes ut minst 1 gang i året

Ungene får riktignok ikke dyre merkeklær for de lager hull og ødelegger klær uansett merke, de får kun kjente merker i ute klær!

Selv har jeg ikke så mye merkeklær lenger fordi vekta ødelegger mulighetene og føler meg ikke vel!

Jeg vil nå si det kommer litt ann på.
Jeg har faktisk kjøpt merkeklær som har blitt fortere ødelagt en ev et billigmerke
Ungene kommer jeg ikke til å kjøpe merke klær siden de vosker jo ut av det før de får brukt det noe særlig.

Det varrierer litt syns jeg, noen ting fra HM holder seg fine lenge, mens andre ting mister fasongen veldig fort, litt irriterende. Til meg selv kjøper jeg litt billig og litt dyrt. Jakker,jeans og sko syns jeg er greit å betale litt ekstra for. 

Til barna handler jeg stort sett vanlige merker. Har en sønn som er ekspert til å slite hull på knærne på bukser, har forsøkt både billige og dyre bukser (gjerne kjøpt på salg), blir like fort hull. 

man får som oftest det man betaler for, ja!

Jeg har sjeldent handlet dyre merkeklær jeg.. Kan hende jeg slår på stortromma og betaler dyrt for et plagg.. og har vel vært fornøyd også:) Men jeg synes det er tull å betale dyre dommer for et klesplagg.. I alle fall når jeg fort går lei..

Handler mest på Vero Moda, B-Young og Frequent.. og er veldig fornøyd med kvaliteten der! :)

Til jenta mi kjøper jeg kun dyre merkeklær når jeg trenger yttertøy som vinterdress, vintersko, ulltøy, fleece.. osv.. Men til vanlig så går hun i mye tøy fra Name-It, Hennes og Kappahl

kommer helt ann på merket. men noen dyre merker er absolutt bra ja! men andre ikke..

Tja... har gode og dårlige erfaringar med både billige og dyre kle!:)
ei moods of norway skjorte rakna i saumen etter få gangers bruk.
ein diesel kjole løsna stroppen på etter første gang eg brukte den.
Ei DC jakke vart glidlåsen ødelagt etter kort tid...
Men samtidig har eg også ei skikkelig stormberg jakke og skogstadjakke som har vart i 3 år uten å bli slitt,  endå eg brukar dei kjempeofte :)

Vi får det vi betaler for ja. :)
Her kjøper jeg ikke merkeklær annet enn ull og yttertøy til ungene. Dyre sko også. :)

Back
Topp