Dyre klær vs "billige"

rosarose

Gift med forumet
Kva er meiningene deres? Alle vil jo selvfølgelig gi babyene sine det beste! Men er det så gale om babyen vokser opp med klær fra hm, lindex, cubus ol.?

jeg har kjøpt det meste derfra.. i hvertfall da babyen vokser ut av plagg etter plagg nesten per måned...da er det heller greiere å kjøpe dyrere når barnet blir eldre og ikke vokser ut av det med engang... er min mening i hvertfall[:D]

Jeg gidder i hvertfall ikke bruke masse penger på noen klesplagg for den lille.
Så generelt går det i slike H&M, Cubus, Kappahl klær o.l.
Men vi har kjøpt noen merkeklær til prinsen vår opp igjennom... Men de er kjøpt i Mexico, og koster det samme som "vanlige" klær her i Norge... Det er jo litt stilig må jeg si[8D] (Men hadde nok aldri kjøpt dem her i Norge nei...).

Her vil det bli kjøpt etter hva lommeboka sier [:)] jeg er stor hm fan og handler som oftest klærne til meg selv der å syntes ikke di er noe dårligere enn annet. Å kjøpe body til 500kr kommer jeg nok ikke til å gjøre [8D] slenger nok inn noen gode "kvalitets plagg" her og der, alt ettersom hva vi har lyst på og hva lommeboka sier ja til [:)] Satser heller på å spytte inn noen ekstra kr i det utstyret jeg syntes er viktigst at er god kvalitet på, samt sikkerhet i bolig for barnet [:)]

Jeg kjøper nesten alt på HM. En sjelden gang har jeg kjøpt noe dyrere. Syns det er helt unødvendig å bruke masse penger på dyre klær til barn. Når de er små vokser de fort ut av klærne, men så begynner de faktisk å slite ut klær når de blir litt større, da er det jo heller ikke noe poeng å kjøpe dyrt.
Syns det er unødvendig uansett størrelse på lommebok[;)]

Jeg handler heller på hm, cubus, lindex og slike butikker framfor å blakke meg på alt for dyre klær til lille vennenen.
Har gjort det samme til han jeg har på 10 pr og, han har aldrig ytret ønske om å ha dyre merke klær og slikt.
Jeg har kansje kjøpt en eller to Reimadresser i løpet av livet hans, ellers har jeg kjøpt fra Lindex og Kappahl da han ble større.

min har hatt ganske mye merkeklær oppigjennom men selvfølgelig en del fra exit,cubus osv... bruker litt fra h&m til han nå men babyklærne fra h&m passet han ikke siden han var/er ganske tynn...

å så må jeg legge til at hm, lindex og sånn har veldig mye fint til JENTE men lite til gutt...så blir nok mer der i fra nå som jeg får jente[:)]

alt av "bruksklær" er klær fra hm, cubus og andre billigkjeder.
Så har han noen merkeklær som han bruker hvis vi skal noe spesielt, på middag eller bursdag o.l
Svigers handler alltid merkeklær når de handler klær til han så vi bruker sjeldent penger på det selv [:)]

Vi handlet det meste på h&m, lindex osv. Bruker i stedenfor mer penger på gode sko og ytterklær som han har i barnehagen. Det første året vokser de jo så utrolig fort likevel.

ORIGINAL: Antonie Aasbak

jeg kommer til å handle på hm, cubus, disse rimelige klessbutikkene.

De har masse fint til både gutter og jenter syns jeg [:)] 

sign..![:)]

ORIGINAL: pops25

jeg har kjøpt det meste derfra.. i hvertfall da babyen vokser ut av plagg etter plagg nesten per måned...da er det heller greiere å kjøpe dyrere når barnet blir eldre og ikke vokser ut av det med engang... er min mening i hvertfall[:D]

Så å si alle klærne til eldstemann er fra HM, Name it etc, både de i bomull og ullundertøyet, pluss litt Janus. Name It har jeg spesielt god erfaring med, plaggene holder på både fasongen og fargen. [:)] En del av yttertøyet spanderer jeg bittelitt mer på, som regntøy fra Helly Hansen f.eks. Når jeg skal kjøpe vinterdress og vintersko følger jeg med på forbrukertester og kjøper det som er best i test men ikke for dyrt. Jeg er opptatt av at skotøyet skal være ordentlig med tanke på pusteevne og varmeisolasjon, så der har vi stort sett kjøpt Ecco, Viking osv. Men det er det eneste "dyre". Gummistøvler derimot er visstnok like tette uansett pris, så der er det billigstøvler.

Jeg har faktisk arvet det meste av klær! Så når jeg først har handlet så har jeg gjerne kjøpt noe ekstra fine og litt dyrere klær! Men bare elsker de fiiine polarn o pyret klærne, og jeg har erfart at de holder seg bedre i kvaliteten!

Men jeg synes ikke noe negativt om Cubus og H&M, er der de fleste arveklærne kommer fra og de er kjempefine![:D]

Man bestemmer selv hvor man vil kjøpre klær til babyen[:)]
Selv mener jeg at det ikke er nødvendig å bruke alt for mye penger på dyre plagg til babyen den første tiden ettersom de vokser ut av den hver måned[:D]
Det er like mange søte plagg på lindex, cubus, hm og kappalh[:D]

Det er der jeg har begynt å kjøpe klær til min[;)]

Men når tiden kommer hvor babyen skal lære seg å gå kan det være lurt å investere i noen litt skikkelige sko ettersom enkelte sko kan ødelegge gangen for babyen.

Her er det meste fra H&M og Name It, evt andre "billig"-kjeder. Noen dyrere plagg er kjøpt, i hovedsak fordi jeg har falt pladask for dem og synes de var kule, uavhengig av merke. Det vi bevisst bruker ekstra penger på, er skikkelig skotøy spesielt på vinter, skikkelig vinterdress og ulltøy. Lillegutt har hatt ullklær både fra H&M og Janus, og alle H&M-ullklærne har blitt helt utvasket og to nummer for store bare på 3 mnd. Jeg orker ikke vaske ullklærne på finvask/ullprogram, så de går på 30 grader vanlig vask sammen med andre klær, og Janusulla holder mye bedre.

Her blir det nok litt av hvert. Jeg forsøker å være flink til å benytte meg av salg. Ellers blir det mye HM og lindex. Synes det er hyggelig med noe som ikke "alle" har til fint, og handler gjerne litt dyrere ting da. Men jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet for å kjøpe rimelige klær til barna. 

ORIGINAL: Lille Clementine

Så å si alle klærne til eldstemann er fra HM, Name it etc, både de i bomull og ullundertøyet, pluss litt Janus. Name It har jeg spesielt god erfaring med, plaggene holder på både fasongen og fargen. [:)] En del av yttertøyet spanderer jeg bittelitt mer på, som regntøy fra Helly Hansen f.eks. Når jeg skal kjøpe vinterdress og vintersko følger jeg med på forbrukertester og kjøper det som er best i test men ikke for dyrt. Jeg er opptatt av at skotøyet skal være ordentlig med tanke på pusteevne og varmeisolasjon, så der har vi stort sett kjøpt Ecco, Viking osv. Men det er det eneste "dyre". Gummistøvler derimot er visstnok like tette uansett pris, så der er det billigstøvler.

Må si meg veldig enig her[:)]

Synes det er så innmari mye fint på name it jeg, så har handla litt der, og litt på hm. Synes ikke det er noe vits i å handle så dyrt egentlig, vokser jo ut av det med en gang allikavel :)

Har en kar på 3,5 år nå, og han bruker nesten bare klær fra H&M og Lindex.
Da han var bitteliten vokste han jo ut av klærne fort, og det gjør han forsåvidt enda, og så er jeg ikke redd for at de skal bli flekkete eller ødelagt i barnehagen.

Da er det viktigere at barnehagedressen, og skoene er gode. Om vinteren bruker han bare ullundertøy, og det varierer jo veldig i pris.[:)]

Back
Topp