Dyr på circus

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Hva er ditt syn på ha dyr på circus?

Jeg synes ikke at dyr har noe på et circus å gjøre. Alle de tingene de blir tvunget til å gjøre er ikke naturlig for dem eller ligger i deres dyreatferd. Reise land og strand rundt i trailere store deler av årert, bo i en henger og aldri få gå fritt, off... det er bare tragisk. I tillegg er de fleste flokkdyr, men det å leve i flokk er dessverre en gode disse stakkars dyrene aldri får oppleve.
Jeg går av prinsipp ALDRI på circus, rett og slett fordi de har med dyr i nummerene sine, og jeg synes så utrolig synd på dem :) Og jeg klarer nesten ikke tenke tanken på hvordan disse dyrene blir trent/tvunget til å gjøre det de gjør. Der ligger det mye smerte bak for dyrene.
Det er akkurat det samme som om vi mennesker skulle være tvunget til å krype rundt på alle 4 og lage dyrelyder - like normalt!

Støtter ikke dyr der i det hele tatt. Latterlig at de skal ha det fælt fordi vi skal bli underholdt... Nei nei nei

Hmm det har eg egentlig ikkje tenkt på trur eg. kanskje derfor eg aldri har vært på sirkus? For Dåke har jo egentlig rett.. er jo ikkje normalt..

Jeg går ikke på cirkus, for så vondt av dyrene de har med seg i trange vogner rundt over alt :( skjønner ikke at det er lov i det heletatt

Jeg klarer ikke circus, lukter så rart der:-P

Har faktisk ikke gjort meg opp en mening om det jeg, vert på sirkus men har vel aldri tenkt over hvordan dyrene har det...
Huff nå følte jeg meg litt fæl her altså.... :(
Må si meg enig... Uff, håper de har det så bra som de kan ha det til tross for at de opptrer og farter mye rundt

Det er vist at de ikke har det bra i det hele tatt, dyrene sliter forferdelig. Transporten rundt om kring i seg selv er skadelig for psykisk og fysisk helse, de blir stresset og urolig. Får ikke kjenne gress, frisk luft, mosjon og instinktene sine i det hele tatt. Kommer aldri til å ta med barna mine på det, finnes 1000 andre ting som er bedre å gjøre

Nei sirkus holder jeg meg godt unna.... Synes det at med all kunnskap man har idag om dyr og diverse så skulle sirkus vært noe som hørte fortiden til... I det minste det å ha dyr med i de... Så får heller mennesker underholde mennesker.

Så enig med dere alle :) Så utrolig trist å se på, når en vet akkurat hvordan de kunne hatt det - fantastisk flott, fritt, åpne enger og ilag med familien :)
Tenk å alltid være alene, og ikke noen som snakker "ditt" språk.
Ingen som skjønner helt hva du mener.
Noen som har sett f.eks en elefant sitte på rompa i det fri? Helt unaturlig og sikker ikke godt for dem å gjøre det på et circus...

Back
Topp