Dyr og baby

Lene93

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Oktoberfruene 2018
Noen som har erfaring med hvordan dyrene tar en familieøkelse? Har to katter og to små hunder, hvor den ene har vært vår "baby" i 3år:) noen tips til sjalusi og tilvending?
 
Hadde to store hunder når mini ble født som hadde vært babyene i familien lenge og minste store bamsen min var veldig overbeskyttende overfor meg, til og med far min (bodde hos han på tidspunktet) fikk ikke tulle eller gjør noe med meg slik hunden så men begge hundene var kjempe flinke med mini, passet på og fant seg i litt mindre oppmerksomhet. Trengte ikke noe tilvenning og ingen sjalu heldigvis.
 
Lurer jeg også på. Har en kattunge som er 6 mnd nå. Blir 1 år rett før babyen kommer. Er spent på hvordan han blir.
 
Har ikke dyr selv men foreldrene mine har hund. Hun er ikke vant til så små barn og alltid vært skeptisk til små barn. Går langt vekk når hun er på tur og barnehage kommer på tur. Er ikke noe glad når de kommer og vil hilse på. Har gått veldig fint med mini men hun er skeptisk og trekker seg heller vekk og vil ikke bli klappet/kost med av mini da hun syns det blir voldsomt. Men blir fort sjalu om foreldrene mine koser/leker med mini for mye og kommer bort og vil ha kos hun også. Men aldri gjort noe vondt mot verken mini eller noen av oss voksne.
 
Vi har katt, og det har ikke gått super bra etter frøkna ble født.

Han bodde alene med oss i 3 år før hun ble født. Han er ikke særlig glad i henne (men hun elsker han!).

Så forventer ikke at det blir noe bedre med nr 2.

Har ingen tips da vi prøvde alle tipsa i "boka" uten hell. Til og med Feline satt vi i stikkontakten.
 
Vi fikk heldigvis dyr etter vi fikk barn, så katta vår er veldig vant med dem, og kjeder seg når dem er på skolen og barnehage :) Er litt spent på hvordan han vil reagere på baby da, han vil være litt over 1år i juli. Han er veldig klengete på meg, å sitter mye på fanget, så ser for meg at han blir brukt som ammepute :p
 
Har datter på 4, og dyra er katt på 8år og en liten papillon på 9år. Gikk fint med de. Veldig nysgjerrige på da hun var født, men heldigvis ingen sjalusi. Vi passet på at dyra og fikk oppmerksomhet :)
 
Send far hjem med en tissebleie dagen før mini kommer hjem, og la dyrene undersøke den..

Hos oss tok hunden bleien i munnen og gikk bort til liggeplassen sin for så å passe på den..
 
Back
Topp