Dyr, graviditet,fødsel og meninger

Omplasserer du dyret ditt fordi du får barn?

  • Ja, for mye arbeid

    Votes: 0 0,0%
  • Ja, dyret var redd/usikker på babyen

    Votes: 1 1,8%
  • Ja, vil ikke ha dyr og baby

    Votes: 1 1,8%
  • Nei, det har gått helt fint

    Votes: 11 20,0%
  • Nei, dyr er familie

    Votes: 42 76,4%
  • Vet ikke enda

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    55
Har du dyr, og fått kommentarer/spørsmål fra familie/venner/kjente om dere skal omplassere/kvitte dere med dyret?

Her har vi hatt mang en diskusjon om det med en del i familie, som er sååå bekymret over hva hunder gjør mot spebarn og at vi "må separere de fra babyen" og "lære hunden plassen sin å unngå sjalusi":
Jeg tar det meste med knusende ro og bekymrer meg absolutt ikke. Vi har noen nydelige og fine individer.

Har dere opplevd lignende? Hva tenker du om dyr og baby?

Her vil ikke vi gjøre noe forskjell. Her vil hundene få hilse på baby når vi kommer hjem og de er en like stor del av familien som han er. Eneste er yngstemann som er ivrig , voldsom og litt klossete at hun lærer å være forsiktig rundt baby.
Du må faktisk lære deg at babyen din er MER VERDT enn hundene. Ja, hunder kan være familie, men de skal alltid alltid alltid komme etter menneskene i familien. Alltid!
 
Du må faktisk lære deg at babyen din er MER VERDT enn hundene. Ja, hunder kan være familie, men de skal alltid alltid alltid komme etter menneskene i familien. Alltid!
Jeg må ikke noe som helst.
Og ingen kommer etter noen i familien vår. Vi driver ikke å lister opp hva verdi hvert enkelt familiemedlem her har.
Skjønner heller ikke hvorfor du føler for å skrive noe slikt, da jeg ikke har indikert noe neglerende hundehold eller barnehold
 
Jeg må ikke noe som helst.
Og ingen kommer etter noen i familien vår. Vi driver ikke å lister opp hva verdi hvert enkelt familiemedlem her har.
Skjønner heller ikke hvorfor du føler for å skrive noe slikt, da jeg ikke har indikert noe neglerende hundehold eller barnehold
Du skriver at hunden er like mye familie som ungen din. Man kan ikke sidestille barn og dyr, en del av morsrollen innebærer å forstå at barnet ditt er mye mer verdt enn hunden din.
Jeg sier ikke at man skal behandle hundene som dritt, men at man skal sette ungene først. Det har du helt sikkert tenkt til, ikke sant?
 
Du skriver at hunden er like mye familie som ungen din. Man kan ikke sidestille barn og dyr, en del av morsrollen innebærer å forstå at barnet ditt er mye mer verdt enn hunden din.
Jeg sier ikke at man skal behandle hundene som dritt, men at man skal sette ungene først. Det har du helt sikkert tenkt til, ikke sant?
Jeg misliker intenst herketekniskske setninger som den siste der. "ikke sant"
Om det å sette barna mine først betyr at de skal få gjøre som de vil med dyrene i hus, og herje vilt, plage, hoppe på og sitte på så absolutt ikke. Mine barn går ikke "først" der.
Om du mener at barnet mitt er hyperallergisk og ikke tåler hund så nei, da finner jeg løsning på det. Allergi kommer av feil i ernæring gjerne, eller andre underliggende årsaker. Da tar vi forhåndsregler
Om du mener at hunden min er farlig for barnet pga mentalitet og jeg ikke kan stole på hunden(eller andre dyr), så ja, da kommer barnet først.
Dyr er en enorm forpliktelse, man kvitter seg ikke med dyret fordi det er ubeleilig for en selv. Men om det er slik at jeg alltid hadde måtte passe på så er det ikke et liv for noen, verken dyr eller folk.
 
Back
Topp