Dynestr og antall sengesett

Karinahb

Andre møte med forumet
Hei! Hvilken størrelser velger dere til ungen på dyna? Syns str nr to, virker så altfor svær. Tenkte de første mnd at jeg brukte minste i vugga og i senga så tar jeg ut dyna når skinnposen er for varm.
Hvor mange sengesett trenger man?

Kommer ann på størrelsen på ungen og om dyna ligger godt på. Sparker ungen av dyna, er det lurt å øke til størrelsen større. Her er det store individuelle forskjeller.
Antall sengesett er også vanskelig å si noe om. Har du en unge som kaster opp mye og gulper og sikler, må du bytte oftere og kanskje flere ganger pr natt til tider. Har du en unge som er som min første, som det ikke kom en dråpe ut av før hun var 2 år og 3 mnd, hadde det holdt lenge med to sett. Slike ting vet man aldri. Ville uansett hatt hvertfall 4 sett. Jeg har hatt mange flere fordi jeg har arvet så mye.

Kommer ann på størrelsen på ungen og om dyna ligger godt på. Sparker ungen av dyna, er det lurt å øke til størrelsen større. Her er det store individuelle forskjeller.
Antall sengesett er også vanskelig å si noe om. Har du en unge som kaster opp mye og gulper og sikler, må du bytte oftere og kanskje flere ganger pr natt til tider. Har du en unge som er som min første, som det ikke kom en dråpe ut av før hun var 2 år og 3 mnd, hadde det holdt lenge med to sett. Slike ting vet man aldri. Ville uansett hatt hvertfall 4 sett. Jeg har hatt mange flere fordi jeg har arvet så mye.

Hei! Skal bruke sånn sovepose tenkte æ, bare syns 80x100 ser stor ut til en liten baby.
I forhold til sengesett kan man jo evt mer senere da når man ser hvor mange trenger :)

Vi har 65x80 å bruker den enda hun er 9 mnd vi har 5-6 sengesett men hadde bare trengt 2 egentlig for hun gulper ikke men det er spørs på barnet

Ja,
Vi har 65x80 å bruker den enda hun er 9 mnd vi har 5-6 sengesett men hadde bare trengt 2 egentlig for hun gulper ikke men det er spørs på barnet

Ja, det er det æ også tenker æ vil kjøpe. Tenker at æ også kan kjøpe mer sengeklær etterhvert, også har vi tørketrommel :)
Men er mye søtt i sengeklær også

Ja,

Ja, det er det æ også tenker æ vil kjøpe. Tenker at æ også kan kjøpe mer sengeklær etterhvert, også har vi tørketrommel :)
Men er mye søtt i sengeklær også

Ja er det da med alle de fine :P vi hadde bare to når jenta ble født men fikk endel i gave til jenta :)

Men er det mye kvalitets forskjell på de forskjellige?
For vet ikea feks til voksne har mye dårlig, ene vi hadde var som å sove i papir/papp
Ja er det da med alle de fine :p vi hadde bare to når jenta ble født men fikk endel i gave til jenta :)

Men er det mye kvalitets forskjell på de forskjellige?
For vet ikea feks til voksne har mye dårlig, ene vi hadde var som å sove i papir/papp
Har ike prøvd ikea sine men ett av de vi kjøpte var fra sparkjøp det synes jeg var litt tynt men de andre vi har synes jeg er av grei kvalitet tror de er kjøpt på jysk og Princess og sånne butikker :-)

Har ike prøvd ikea sine men ett av de vi kjøpte var fra sparkjøp det synes jeg var litt tynt men de andre vi har synes jeg er av grei kvalitet tror de er kjøpt på jysk og Princess og sånne butikker :)

Oki :) vil ikke ha IKEA pga størrelsene.

Sengetøy fra kid eller princess pleier vel å være greit nok? :)

Takk for mange tips, dett har jeg lurt på også :-) så de hadde noen fine sengesett på tilbud hos baby shop... Med pingvin på... <3

Back
Topp