Dynestørrelse til baby

Jellyfish

Elsker forumet
Til nyfødt, holder det med 65*80, eller er det like greit å kjøpe 80*100 med en gang? Blir det for stort?

80*100 hadde blitt for stort her i starten. Det går jo selvsagt an å bruke 80*100 men vi har hatt god nytte av den minste dyna (i vogn, bilstol og vogge) og hadde nok ikke slappet av særlig når mini ble såpass at han begynte å sparke og fekte med armer og ben; ikke bra å få noe som helst over hodet, men forestiller meg at det er skumlere med større dyne og at det skjer lettere fordi det er så 'mye ekstra' ;)

65*80 er egentlig vogndyne. 80*100 går helt fint til nyfødt i seng :)

Vi brukte kun den minste i vogna (65*80), syntes den ble alt for liten i senga. Så den brukte vi kun i vogn og litt i vugga.
80*100 brukte vi i sprinkelsenga.

Har kjøpt 65x80 til vugga og 80x100 til sprinkelsenga vi. Om 80x100 blir for stort i starten ser jeg det ikke som noe problem å ta med vugge-dyne til senga om natten..

65x80 til alt i starten. 80x100 blir veldig stort, selv i senga. Ikke bra om de skulle få den over hodet. Så heller for liten enn for stor. Har selv brukt mye helseteppe og ull teppe fra nøstebarn som er mykt og varmt.
Tepper er lettere å puste gjennom enn dyner om de skulle få det over hodet om natten.

Takk dere!

Har arvet en 65*80, men lurte på om jeg måtte kjøpe en større til senga med en gang. Da ser jeg det an - er den for liten kan jeg jo bare kjøpe en større når han er født.

Sverger til lettes og minste dyne!
Våkna av at mini hadde dyna over hode engang og fikk den ikke vekk.

Nå får hun den heldigvis vekk viss hun skulle få den over hode. Så minst mulig og lett dun:o

Vi ble anbefalt den misnte stro pga kvelningsfare ved for stor dyne om de sparket mye osv.
Vi fant etterhvert ut at et ullteppe som vi pakket henne inn i fungerte mye bedre. Da lå det litt tett inntil kroppen, armene var frie, det lå under henne så hun kunne ikke sparke det av eller over seg og hun så ut til å bli beroliget av det, og hun frøs aldri.

Kjøpte dyne til sprinkelseng på barnas hus i går. Skulle egentlig ha 65×80, men fikk fortalt at det ble for lite og at vi måtte ha 80x100. 65x80 var visst vogndyne. Mye ulike råd ute å går.. Flere plasser anbefales det jo lammeskinn i senga, mens NHI (som legen min sier er den eneste siden jeg skal stole på) sier det kan medføre krybbedød.. Ikke lett å finne ut hva man skal høre på

Back
Topp