Dyner??

Kommende2barnsmamma

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Kan noen hjelpe meg?? Trnkte å gå til innkjøp av dyner snart men vet ikke hvor hun skl ha hva? Tynn dundyne, tror dere det holder i vogna? Når det blir kalt skl hun jo ha vognpose uansett? Å tenkerjo å ha ekstra teppe oppi eller lignende? Å i senga? Bør hun ha tykk dundyne der? Eller tynn der også? Æææ førstegangs å helt blank på det her :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette har jeg også tenkt på, så denne tråden må jeg følge med på! :P Håper vi får noen gode svar fra de med mer erfaring. :)

Jeg kjøpte sommerdundyner til vogn og seng på sommeren. Vogndynene er jo heller ikke så store. Men i vogna brukte jeg mye teppe på sommeren, dyne på kvelden.. :) hadde alltid tynne tepper i vogna uansett i tillegg.. Helsetepper el lign..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg bruker ikke dun.. Da jeg selv ikke tåler det..så jeg har kjøpt fiber dyner på Princess :) helårs. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde slik lammeskinnspose første vinteren, og voksipose andre vinteren..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Det lurer jeg på også. Holder det ikke med vognpose på vinteren? Har en termopose som skal varme helt opp til -30 grader.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg hadde kun vognpose, med ullteppe på vinteren (født i desember). Og dundyne fra princess inne, andungen tror jeg de heter og er godkjent av astma og allergiforbundrt. Sommerstid hadde jeg kun et teppe i vognen. Aldri hatt mer enn en dyne, nemlig inne og det samme gjør jeg nå. Funket veldig fint.

Gutt 11
Gutt aug/sept 14

Jeg hadde kun vognpose, med ullteppe på vinteren (født i desember). Og dundyne fra princess inne, andungen tror jeg de heter og er godkjent av astma og allergiforbundrt. Sommerstid hadde jeg kun et teppe i vognen. Aldri hatt mer enn en dyne, nemlig inne og det samme gjør jeg nå. Funket veldig fint.

Gutt 11
Gutt aug/sept 14
Okay :) Tenkte også vognpose og et teppe på vinteren. Har kjøpt lammeskinn som jeg skal ha i vognen også.

Ja, lammeskinn hadde jeg og, i bunn av posen.

Gutt 11
Gutt aug/sept 14

Vi har andungen dundyne - ei i babystr, ei 80x100 og ei juniordyne. Vurderer ny babydyne siden storesøster har brukt den mye til dukka si. Evt rense den.
Uansett, brukte den minste både i vogn og seng til å begynne med. Når de ble store nok til å sprelle den av seg i senga så bytta vi til større.

Et viktig argument for meg ang valg av TYPE dyne var at dun puster, det gjør ikke fiberdyner. Slik at om babyen får dyna over hodet, blir det mye fortere tett og lufttomt med fiber enn dun. Det blir derfor også klammere under ei fiberdyne enn ei dundyne. Så om man tåler dun, hadde jeg aldri vært i tvil - liker ikke fiberdyner i det hele tatt. Plastikkdyner i mine øyne :p

Jeg kjøpte dundyne til seng og vogn hos kid. Sønnen min er født i mai. Så kjøpte jeg en voksi urban pose og lammeskinn på høsten, og hadde dette pluss vogndynen når vi var ute å trillet på det kaldeste.

Kjøpte ny junior dyne nå, den også i dun. Ble anbefalt dette av en venn av familien som jobber hos KID.

KID har forresten ofte tilbud på dundyner til barn. Har kjøpt alle mine til - 40%

Tenker å handle dyner på princess. Andungen heter de. En babydyne til babykurv på stua/vogn og en 80*100 til senga. Men det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe begge som sommer dundyner og bytte ut den til soverom til høsten? (Vogna får etterhvert voksipose) så tenker egentlig at til kurv så holder det med sommerdyndyne og pledd på vinteren også ? Soverommet vårt er svalt /mot kaldt på sommeren også så lurer på om jeg skal kjøpe vanlig dundyne nå eller sommerdyndyne....
Haha langt og vanskelig formulert spm...
Noen med erfaringer/tips ? :)

Tåler ikke dun og har en datter med astma og allergi, så sverger til Høie allergo fiberdyne. Den er antibaktriell og allergivennlig. Kjøpte våre på Obs. Vet de selger de på Barnevognhuset Rudo og Jysk også.

Tenker å handle dyner på princess. Andungen heter de. En babydyne til babykurv på stua/vogn og en 80*100 til senga. Men det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe begge som sommer dundyner og bytte ut den til soverom til høsten? (Vogna får etterhvert voksipose) så tenker egentlig at til kurv så holder det med sommerdyndyne og pledd på vinteren også ? Soverommet vårt er svalt /mot kaldt på sommeren også så lurer på om jeg skal kjøpe vanlig dundyne nå eller sommerdyndyne....

Ville kjøpt sommerdyne til vogna, og sett an om det er behov for vinterdyne på soverommet til vinteren. Kan ha ekstra teppe, lammskinn og ullpysj på vinteren, så ikke sikkert det blir behov.

Samboeren min synes det er no tull å kjøpe dyne nå for å ha i vogna i 2-3 mnd. Vi har kjøpt en vognpose i fleece, lammeskinn og ulltepper som vi bruker til det blir kaldt nok for vinterpose. Høres greit ut det?
Må jo se ann hvor varm/kald jenta vår er også.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ville såfall kjøpe dundyne til sengen. Vi byttet akkurat ut babydynen til mini, i dun, han er nå to år. Så har brukt den en stund. Kjøpte ny dundyne i junior str.

Jeg har også dundyne til vognen, jeg syns den var kjempegod å ha. Den puster jo mye bedre enn de andre. Men som sakt så er mini en vår baby, og vi kjøpte ikke voksi pose før til høsten, men vi brukte både dyne og posen på de kalde dagene.

men du kan jo tenke som så, har du planer om å få flere barn? da kan du bruke dynen til flere barn. Min dundyne har såfall holdt seg kjempe bra.

Takk for svar :) ble dundyne 80*100 til sengen og baby dundyne til kurv/vogn! De var ikke så tykke samt at de puster godt. Dessuten er ikke trønder sensommeren kjent som den aller varmeste så tenker det blir topp :)

Sniker fra September. Oppdaget at det er 30% på alt til baby og barn på Kid nå. Så vi kjøpte dundyne til både seng og vogn i dag :)

Back
Topp