Dyne

Pippibaby

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Vet ikke om noen har spurt om dette før, men lurer på om dere skal ha dundyne eller fiberdyne? Hva gjorde isåfall at dere falt på det valget? :)

Dette lurer jeg på også [emoji5]

Vi har dundyner, har aldri tenkt over fordelene med å ha fiber? Tenker bare at ordentlige dundyner puster bedre enn fiber og føles mer behagelig? :) men jeg er ikke ekspert, ingen erfaring med fiber så følger med på denne tråden

Vi har fiber pga allergi. Jeg er selv allergisk mot dun og har en del allergi i begge familier. Så vil ikke ta noen sjanser. Kjedelig å skape problemer når man kan slippe.
Så ser vi ann etterhvert om det reageres.
De er enklere å vaske også for oss som ikke har tørketrommel.

Vi har fiber pga allergi. Jeg er selv allergisk mot dun og har en del allergi i begge familier. Så vil ikke ta noen sjanser. Kjedelig å skape problemer når man kan slippe.
Så ser vi ann etterhvert om det reageres.
De er enklere å vaske også for oss som ikke har tørketrommel.

Jeg hadde voldsomt dun-allergi da jeg var barn, så nå i mitt voksne liv har jeg alltid bedt om syntetisk sengetøy på hoteller. Men en gang var det umulig å oppdrive så måtte sove med dun-dyne og det gikk usedvanlig bra. Virker som de nye dundynene ikke gir meg allergisk reaksjon slik de gamle fra barndommen gjorde.

Tenker å prøve dun som er anbefalt av NAAF til babyene [emoji5]

Jeg hadde voldsomt dun-allergi da jeg var barn, så nå i mitt voksne liv har jeg alltid bedt om syntetisk sengetøy på hoteller. Men en gang var det umulig å oppdrive så måtte sove med dun-dyne og det gikk usedvanlig bra. Virker som de nye dundynene ikke gir meg allergisk reaksjon slik de gamle fra barndommen gjorde.

Tenker å prøve dun som er anbefalt av NAAF til babyene [emoji5]
Jeg merker det både på huden og pusten blir tung. Kan heller ikke ha dun i sofaputer eller jakker.
Prøvde å sove på en sofa med dun og det gikk dårlig [emoji52] Så ser ikke vitsen med å prøve i starten. Ikke alltid man merker fen type allergi med en gang. Like varmt med fiber [emoji6]

Vi har valgt dun, rett og slett fordi vi liker det best selv og ikke har allergi i noen av familien våre.

Jeg merker det både på huden og pusten blir tung. Kan heller ikke ha dun i sofaputer eller jakker.
Prøvde å sove på en sofa med dun og det gikk dårlig [emoji52] Så ser ikke vitsen med å prøve i starten. Ikke alltid man merker fen type allergi med en gang. Like varmt med fiber [emoji6]

Nei, da er det ikke noe vits i...
Jeg er heldigvis ikke så plaget lenger. Håper barna også slipper allergi.

Fiber funker fint det [emoji5]
Før jeg fant ut at jeg tåler dun likevel kjøpte sambo "down-feel" dyner til oss. De er også veldig gode! Vet ikke om de selges i barnestørrelser da.

Vi har dun fra førstemann vi skal bruke til lille[emoji170] både i seng og i bilstol [emoji4]

fiber fordi jeg selv er allergisk.

Vi har fått et par dyner. Den lille er fiber, den går i bedside crib'en. Den "store" er dun, og den går i sprinkelsenga.

Hadde jeg skullet kjøpe selv, så hadde det blitt fiber. Har vokst opp med astma og støvallergi, og syns fiberdyner er greiere å vaske.

Vi har brukt begge deler. Syns begge to har fungert bra, men med en veldig varm baby (og mor) i hus har det gått mer i fiber [emoji5]

Back
Topp