Dyne

Primrose

Forumet er livet
Sønnen min (2 år) har vært så mye svett om nettene i det siste, vinduet er åpent og alikevel er han klissblaut etter å ha lagt under dyna i en halv time. fant ut at det måtte være dyna det var noe galt med, så i går gikk jeg å kjøpte ny Høie dyne til han. det var bare det at jeg kjøpte det som hette barnedyne - og regna med det var sånn en vi hadde! men den er jo så liten? vi har visst brukt juniordyne vi, helt siden han bytta ut babydyna (den som er like liten som en voksenpute omtrent).

Hva bruker dere? er i tvil om jeg kanskje bare skal gå å kjøpe en juniordyne - og beholde barnedyna til neste mann.... har aldri likt den der bittelille babydyna, så nå lurer jeg litt på om det er lurt å ha den barnedyna når baby2 begynner å ligge i sprinkelseng....

til jr. ville jeg faktisk ha kjøpt en tynner dyne om han likevel er klissblaut etter å ha lagt under dynen i en halv time.. ( ville nesten bare gått over på "voksen dyne" alt... de er somregel tynnere... då sirkulasjonen i dynen er gjerne bedre i "voksen dynen")
også til minsten (kommer vi til å gjøre) så skal vi starte med babydynen (ligger i vogge som jeg ikke tror er større enn 40cm-90cm og babydynen der passer ganske bra inn...

ja, den babydyna er absolutt kjekk å ha da ja. Anders har junior dyne nå, og han brukte den andre leeeenge før det, den minste dyna er jo knøtte liten, passer best i vogn [:)]

Vi har bare brukt den bittelille vi,den som er til kurv/vogn.
Innendørs bruker han bare pose eller pledd. Dynen ble kun brukt da han var så liten at han ikke sparket den av seg ( kanskje 1 mnd) og ellers er den brukt i vognen.
Han er nitten mnd.

Juniordyne hadde i alle fall vært altfor stort til gutten min,men det kommer jo an på hva slags seng han sover i da. Min ligger i sprinkelseng.

Vi brukte barnedyne fra dag 1 i sprinkelsengen til førstemann, holder seg bedre på plass (ellers kommer vi til å bruke nattpose etterhvert). Babydynen brukte vi bare i vognen.

takk for svar jenter! jeg visste ikke om barnedynen i grunn, så fant nå ut at den var grei å spare på. så nå har jeg kjøpt juniordyne til den unge mannen [:D]. jeg brukte også mye babydynen i vogna - og det kommer jeg til å gjøre denne gangen også. men jeg husker at jeg syns den var for liten når han begynte å bruke sprinkelsengen. sydde dynepose/voksi til han den vinteren, så lå han i den. men denne gangen blir det jo sommer når ungen blir sånn at den sparker av seg dyna, så da blir nok barnedyna fin og ha [:D]

Brukte baby dyne i vogna etc, også har vi en vinter og en sommer dyne i jr. str.

Back
Topp