Dyne til nyfødt

Jannemor84

Andre møte med forumet
Er førstegangsfødende og mye man lurer på :) Men hva er det dere velger av første dyne til sprinkelseng og vogn ? Pleier man ta den minste 65*80 eller er det vanlig å gå rett på 80*100 ?

Er førstegangsfødende og mye man lurer på :) Men hva er det dere velger av første dyne til sprinkelseng og vogn ? Pleier man ta den minste 65*80 eller er det vanlig å gå rett på 80*100 ?

Minste størrelse både i vogn og sprinkelseng

Jeg har i alle fall kjøpt 65*80 :) Synes den ser mer enn stor nok ut til en nyfødt!

Kjøper minste str. Bruker den i vogn og i senga. Den neste str passer ikke i bedsidecrib, synes den blir alt for stor..

Den minste størrelsen, men brukte mest sovepose/nattpose.

Vi startet rett på 80x100 til storebror, tror ikke jeg visste at det var en enda mindre en da :p.

Startet med den minste dyna til lillemor her, både i vogn og seng. Ved 3mnd alder måtte vi gå over til en større på nattestid i seng, da hun bare kastet dyna over seg, og lå med den over hodet. Problemet forsvant med en størrelse større.

Aldri hatt den minste. Mamma kjøpte den til nr2 da vi kom på besøk og jeg opplevde den som alt for liten. Syns 100×80 er perfekt, snur den gjerne med langsiden mot hodet.

Jeg skal kjøpe en billig voksendyne og sy den om til junior og babydyne denne gangen. For mine barn har vært så varme at en veldig tynn dyne er nok. Mulig jeg bruker restene til å sy den minste babydyna og en pute til senere bruk. Har aldri prøvd babydyne+ bedside crib komboen før, så det blir nytt for meg.

Har aldri brukt dyne i vogna. Kun vognpose eller pledd. Der har jeg gjort det samme: kjøpt en billig dyne og sydd vognpose av til sommerbruk. Så har vi fått en veldig varm og god vinterpose som vi bruker når det blir minusgrader.

Bruker 80x100.
Vurderer å kjøpe den lille også for å ha i sengen og bruke den store i vognen.
Har vognpose også, så får se hvor kaldt det blir her nord i sommer/høst.
Slik det har vært i fjor så var det 3-4 grader så og si hele sommeren :bag:. Så blir det reprise så blir nok posen brukt mest

Vi har brukt den minste i vogn og neste størrelse i senga til våre! Har kjøpt inn nå også, kjøpte på kid: 40% på alt utstyr til barn der nå! :-)

Fant dundyne som er anbefalt av astma og allergiforbundet :happy:

Den minste dyna til nyfødt. Har hatt den til begge barna her. På barsel lærte vi at baby alltid skal ligge så langt ned i senga som mulig (med føttene nesten borti fotenden), for at det ikke skal være mulig å «skli» lengre ned og få ansiktet under dyna. I en bed side crib, som begge har ligget i, ville det ikke vært plass til en dyne på 100cm når baby (som skal ligge nederst) er bare 50-60cm.
vi kjøpte ikke to små dyner forresten. Brukte stort sett teppe i vogna, og tok med dyna (med annet dynetrekk) ut ved behov. De er begge født på våren. Med denne babyen tipper jeg vi kjøper vognpose litt utpå høsten heller enn å bruke dyne. Men det er sikkert litt smak og behag, og kanskje litt avhengig av type vogn og størrelse på vognbagen.

Jeg har den minste dynen. Mener jeg har to! Føler det blir stort med den større dynen når de er så små… men så bruker jeg fortsatt juniordyne til 3åringen også!
Så blir å bruke dyne i vognen før høstkulden kommer, og jeg begynner med pose der. har også kjøpt pose til bilstolen:)

Back
Topp