Dyne til chicco next2me

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvilken str skal dynen ha? Skal brukes den første tiden, ca til 6 mnd kanskje
Er det noe mer jeg trenger til den første tiden med tanke på chicco next2me?
Og hva slags størrelse da de flytter til sprinkelseng?

Bruk så liten og så tynn dyne som mulig, også etter overgang til sprinkelseng. Dette for å minske sjansen for kvelning.
Den minste størrelsen er 65x80cm.
Du trenger ikke noe annet, men et tisselaken av god kvalitet er lurt å bruke under lakenet. Det blir gjerne MYE gulp og bæsj i begynnelsen. :P
Bytt dyne når dynen er for liten.
Barnet skal ikke ha pute før det er ett år, og trenger det ikke etterpå heller. :)

Bruk så liten og så tynn dyne som mulig, også etter overgang til sprinkelseng. Dette for å minske sjansen for kvelning.
Den minste størrelsen er 65x80cm.
Du trenger ikke noe annet, men et tisselaken av god kvalitet er lurt å bruke under lakenet. Det blir gjerne MYE gulp og bæsj i begynnelsen. :p
Bytt dyne når dynen er for liten.
Barnet skal ikke ha pute før det er ett år, og trenger det ikke etterpå heller. :)
Tusen takk for svar!
Har du noen råd om hvilken butikk vi kan kikke i?

Et alternativ til dyne er dynepose, en type sovepose med hull til armer. Her brukte storebror minste dyne str i ca 6 mnd før han flyttet over til sprinkelseng og en str større dyne. Lillesøster er litt mer vilter og bruker derfor dynepose. Vil anbefale deg å følge med på tilbud på kid og prinsess for der er det 40% tilbud på dyner og barne artikler med gjevne mellomrom. Ellers er ikea et alternativ.

Jollyroom pleier å ha den sengen ofte på tilbud. Jeg har dundyne på 65x80 i min chicco seng. Og så ligger han på lammeskin. Har også et helsetepoe rullet samen som ligger oppe ved hodet slik at det blir litt mer lunt

Jeg oppdaget hvertfall nylig at det er egne madrasser for chicco next2me. Visste ikke at jeg trengte madrass engang før noen i termingruppen min delte at de hadde klippet til en ikea madrass [emoji85]

Men nå har jeg bestilt det fra mimmis.no (var absolutt rimeligst der + gratis frakt da jeg bestilte) [emoji106]

Har helårs dundyne til både vogn og sprinkelseng, regner med å bruke den minste i chicco next2me'en :)
Har ofte sett 40-50% rabatt på dundyner det siste halvåret (hos kid, jysk og princess)

Jeg har vanlig dyne beregnet på sprinkelseng i next2me [emoji5]

Brukte 65x90 cm dyne frem til hunv ar ca 5 mnd, så byttet vi til 80x100 cm. Hun er 8 mnd og ligger fortsatt i bedside crib :)

Jeg oppdaget hvertfall nylig at det er egne madrasser for chicco next2me. Visste ikke at jeg trengte madrass engang før noen i termingruppen min delte at de hadde klippet til en ikea madrass [emoji85]

Men nå har jeg bestilt det fra mimmis.no (var absolutt rimeligst der + gratis frakt da jeg bestilte) [emoji106]

Madrassen som ligger i er jo madrassen? Eller? Står da komplett med madrass der vi bestilte ifra. Eneste er evt overmadrass som ikke fulgte med.

Madrassen som ligger i er jo madrassen? Eller? Står da komplett med madrass der vi bestilte ifra. Eneste er evt overmadrass som ikke fulgte med.
Ja, jeg fant ut det! [emoji23][emoji85]
Ville skrive noe om det her, men hjernen min har ikke vært pålogget nok til å huske eller finne tråden [emoji28]

Nå har vi hvertfall overmadrass også [emoji14]

Ville skrive noe om det her, men hjernen min har ikke vært pålogget nok til å huske eller finne tråden [emoji28]

Den overmadrassen skal eg også bestille. Men passer laken til vugge? Får heilt ocd av å ville ha stretchlaken med helt riktig mål, men ser ut til at det er umulig å få tak i om eg ikkje bestiller fra Chicco direkte fra England. Og det virker mildt sagt litt unødvendig [emoji23]

Den overmadrassen skal eg også bestille. Men passer laken til vugge? Får heilt ocd av å ville ha stretchlaken med helt riktig mål, men ser ut til at det er umulig å få tak i om eg ikkje bestiller fra Chicco direkte fra England. Og det virker mildt sagt litt unødvendig [emoji23]
Jeg har ikke laken til den enda, fordi jeg har samme "problem" som deg [emoji28]

Laken til vugge og bedside crib er det eneste jeg mangler til babyen. Jeg vil ikke ha noe som sitter "feil", og har ikke orket å lete skikkelig..

Så si gjerne fra hvis du finner ett som passer perfekt!!

Ble glad nå, følte meg brått som en dårlig mor før ungen har kommet fordi jeg hadde kommet til å latt babyen sove på "feil" madrass [emoji23]

Jeg har ikke laken til den enda, fordi jeg har samme "problem" som deg [emoji28]

Laken til vugge og bedside crib er det eneste jeg mangler til babyen. Jeg vil ikke ha noe som sitter "feil", og har ikke orket å lete skikkelig..

Så si gjerne fra hvis du finner ett som passer perfekt!!
Jeg har tenkt å bare kjøpe laken til stor seng og dele opp og sy. Ikke formsydd laken, men sånn som brettes rundt madrassen.
De laken til vugge er for korte, og orginaøe chiccolaken er så dyre, men tror mimmis hadde noen på salg til 99 kr nå :)

Jeg har tenkt å bare kjøpe laken til stor seng og dele opp og sy. Ikke formsydd laken, men sånn som brettes rundt madrassen.
De laken til vugge er for korte, og orginaøe chiccolaken er så dyre, men tror mimmis hadde noen på salg til 99 kr nå :)
Mimmis var utsolgt, og det ser ut som de er eneste som selger chicco laken *merkelig*

Takk for tipset hvertfall!
Har satt meg opp på "overvåke produkt" nå [emoji14]

Back
Topp