Dyne til babyen

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Er det noen som kan si noe om hva som er bra i forhold til dyne? Madrassen i senga vi har er 60x120. I butikken har de dyner i flere størrelser og da jeg kjente på noen av dem føltes de både tunge og litt store, så jeg ble forvirret og endte med å gå derfra uten å kjøpe noen dyne. Vil en dyne på 60x100 kanskje være det beste med tanke på senga? Og er en dundyne for tung for eksempel?
Det er vel neppe noe fasitsvar, men litt erfaringer tas imot med takk :)

Slik jeg har forstått det, så er dundyne å anbefale da de regulerer varme mye bedre en fiberdynene.

Sniker fra November:) Jeg kjøpte dundyne i den minste størrelsen. Har også hørt at dun regulerer varmen bedre. Jeg kjøpte Dozy dundyne i 65x80 på barnas hus. Det står at Norges Astma og Allergi Forbund anbefaler denne serien til barn i alle aldre. :)

Slik jeg har forstått det, så er dundyne å anbefale da de regulerer varme mye bedre en fiberdynene.
Har hørt det samme. Jeg kommer nok til å kjøpe dundyne :)
Sniker fra November:) Jeg kjøpte dundyne i den minste størrelsen. Har også hørt at dun regulerer varmen bedre. Jeg kjøpte Dozy dundyne i 65x80 på barnas hus. Det står at Norges Astma og Allergi Forbund anbefaler denne serien til barn i alle aldre. :)
Takk for svar dere! :) Jeg får gå meg en ny runde og se. Har lest litt mer om dette også så da håper jeg på fangst denne runden.

Like best fiber dyna. Har alltid suns dun er tungt å ekkelt selv :p
+ det er litt allergier i familien!

Kjøper på prinsess å de er helt topp.

Bør man kjøpe den minste dyna i størrelse det første året? noen bruker dyne i størrelse 80x100 som nok er mer økonomisk på sikt men de har jo dyner som er 65x80 som jeg ser for meg er tryggest å bruke det første året? Erfaringer?

vi kjøpte dun i den minste str, men den har kun blitt brukt i vogna til nr 1. Hun er født på sommeren, så fikk ikke vognpose før til vinteren. I senga har vi fiberdyne i str 80x100 tror jeg det er (den neste over den minste) :) Mini bruker den nå, men hun får seg ny og større så vasker vi den til mikro kommer :)

Bør man kjøpe den minste dyna i størrelse det første året? noen bruker dyne i størrelse 80x100 som nok er mer økonomisk på sikt men de har jo dyner som er 65x80 som jeg ser for meg er tryggest å bruke det første året? Erfaringer?
Vi brukte 65x80 i senga frem til han var 5mnd, da måtte vi bytte fordi dyna ble for kort, bruker 80x100 enda, 19mnd :)

Reagerer på dun selv og blir tett av det, så kommet til å gå for en fiberdyne til babyen. Ikke begynt å se etter dyne enda, må kjøpe seng først :p

Brukte/ kommer til å bruke vugge/ liten seng første tiden, så der er det ikke plass til større dyne enn 65x80. Og 80x100 dynen er ikke brukt ennå da snuppa ikke ville ha dyne på da hun lå i grindseng. Da ble det dyne pose en stund og uten på slutten. Heldig vis begynt å bruke dyne igjen nå. Men da en tynn og lett vanlig dyne. Her er det forøvrig heller ikke aktuelt med dun, da jeg reagerer på å det.

Hadde du kjøpt 80x100 til babyen nå da? Du bruker vel de samme dynene på nytt, men om du skulle kjøpt nytt :)
Nei, Blir å bruke 65x80 i begynnelsen denne gangen og, må vell kanskje kjøpe en til i 80x100 hvis storebror fortsatt bruker sin :) Synes det blir så stort med 80x100 på en så liten baby også tar vi dynen oppi vår seng under amming slik at den ikke blir kald, så lettest med en liten dyne da :)

Merker at jeg må prøve meg frem. Var på princess i dag og fikk den minste dundynen. De som var større synes jeg så så voldsomme ut at jeg valgte den minste.

Back
Topp