Dyne til babyen...

Vi har to babydundyner, en tynn og en tykk, også har vi ei i fiber :P
Ja, dette er nr 3 :P

De er gode de i dun, men kunne godt hatt bare i fiber også, men praktisk å vaske :) Bli i allefall fiber i de neste str. pga. vasking.

Var innom en barnebutikk og ho anbefalte dun... Så då vart eg så usikker!
Mange valg å ta gitt! :confused004

Jeg velger fiber, men ikke pga hva som er best, men pga at det er dyrevennlig! :) dun er en fæl industri, også i norge, uten å si mer om det ^^ skjønner hvorfor folk velger det

Sent from my iPad using BV Forum

Fiber.

Jeg liker best fiber selv, jeg har astma og allergi og fiber er mer allergivennlig. Det er også helt sikkert at det ikke er noen dyr som har blitt mishandlet, det er billigere og kan lettere tilpasses varmt/kaldt med et teppe osv. Det er også bedre mtp fukt og det tørker fortere dersom det vaskes :)

Har tre dyner i tre forskjellige størrelser. Alle er i fiber. Lettvindt å vaske og tørker fort. Dessuten er det billigere. Og så er mannen min allergisk, tåler ikke dun. Så kun fiberdyner her.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har kjøpt dun til både seng og vogn. Bruker dun selv både i sommerdyne og vinterdyne. Så får vi se om gutten vår også blir fornøyd med det :p har kjøpt norsk dun da jeg ble anbefalt det, i forbindelse med produksjon og oppbevaring. Men ikke satt meg noe mer inn i det!

Kjøpte den de anbefalte på Barnas hus. Er ikke sikker på hva slags det er, men er merket med astma og allergiforbundet :-) Kan sjekke når jeg kommer hjem hva det er i den ;)

Kjøpte den de anbefalte på Barnas hus. Er ikke sikker på hva slags det er, men er merket med astma og allergiforbundet :-) Kan sjekke når jeg kommer hjem hva det er i den ;)

Den har jeg og, min er dun :)

Jeg kjøpte fiberdyne da den var på tilbud. Minste str. Det var ikke så veldig gjennomtenkt, men tenker det var et greit kjøp :)

Dun uten tvil. Hadde begge deler til førstemann menn fiberdyna ble fort pakket vekk og siden det har han bare hatt dun i større dyner også. Vi har alle tre astma, men dynene er merket med astma og allergiforbundet (var bare før at dette var et problem, sies det:-) )
Grunnen til at vi liker dun best, spesielt i de små dynene er fordi fiber blir alt for tykt og stivt å håpløst å pakke irundt de små kroppene..
Dette er vår mening da:-)

Jeg skal bruke den etter storebror og den er fiber. Grei å vaske og siden jeg selv på ingen måte liker dundyner blir det naturlig å velge fiber til de små også. ;)

Føler meg som kjerringa mot strømmen, men her blir det ingen av delene. Skal ha sovepose :)

Jeg velger også fiber - vi har alltid hatt fiberdyner hjemme, siden jeg reagerte på en del forskjellig da jeg var liten, så greit å være føre var med tanke på evt allergi. Jeg vil også helst holde meg unna dun av dyrehensyn, men ikke alle typer dun er like ille (noen produsenter, slik som Bergans, har policy på å kun bruke dun tatt fra dyr som et biprodukt i matproduksjon, og av døde gjess) Vi har voksipose til vogna, og den er det jo dun i, men på deres hjemmesider står det ikke noe om opprinnelsen til dunet, kun at de "bruker miljøvennlige materialer".

Allergivennlig svanemerker dun dyne. Har alltid brukt dun til ungene og meg. Aldri problem å vaske de på 60 grader. Og nydelig å sove i :)

Her blir det dun, mest pga den regulerer varmen mer iforhold til fiber.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Dun, kjøpt andungen dyner/ puter på princess:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har kjøpt andungen hos princess til begge barna, også babydynen. Det er vell dun?

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp