dyne til baby

LilleLavendel

Forumet er livet
hvor stor må den være? og er det noen sengetøy man bør ha eller ikke bør ha? har termin i starten av juli!:)

Jeg hadde to forskjellige str en som var 80*100 og en som var litt mindre husker ikke str[8D][:D]

Jeg fødte i desember så jeg brukte den største dynen i sengen siden det var kaldt da og den minste brukte jeg om dagen.

Hva tenker du på med sengetøyet?

ok... bør den være tynn siden det er på sommeren eller?
tenkte på om det var best med myk flannell eller om man bare kunne ha vanlig liksom[:)]

han brukte egentlig samme dynen gjennom hele sommeren og, men med mindre klær på seg.

jeg har bare hatt vanlig sengetøy til elias, syns det blir så klamt med flanell jeg[:)]

åkei![:)] tusen takk for svar! best med vanlig dundyne? da blir det ikke flanell. jeg elsker det selv om vinteren da, men blir nok litt varmt om sommeren, ja![:)]

ja, har lurt på det om det kan være bra at hun sover med en tynn lue? kan jo bli litt trekk hvis man har vinduet oppe om sommeren. blir ekstremt varmt om morgenen da.. men kan kanskje være greit å ligge på helseteppe om sommeren også?

kan man bruke helseteppe eller tynt bomullsteppe istedefor dyne da eller? og gjør det noe om de har 80*100 fra de er nyfødt, eller bør de har hakket mindre?

jeg brukte høye sin bomullsdyne 65*80 om natten i begynnelsen å som vogn dyne(noen dager ble det for varmt,å brukte bare helse teppe...var jo rene syden her i fjord sommer)så når det begynte å bli kaldere å snuppa var blitt litt større bytta jeg til høye sin bomullsdyne 8o*100.

brukte vanlig sengtøy men bytta til flees dynetrekk i vogn dyna når det ble litt kaldere(før jeg måtte bytte til varmere pose[;)])

Eg fekk i november og hadde dundyne til Marcus, med teppe inni. Han låg også oppå saueskinn for å ta unda fukt viss det blei varmt eller for å lune om det blei trekk. Om sommeren gjekk eg over til ei tynn dyne. Velidg varmt på rommet hans. Problemet var at han berre sparka av seg dyna, så eg gjekk over til å bruke pose på han, så da hadde eg berre eit teppe over han, for ellers blei det for varmt. Ein må nesten prøve seg litt fram.

Back
Topp