Dyne til baby - helårs eller sesong?

Kjolejenta

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har i dag kjøpt dundyne til babyen. Endte opp med vinterdyne. Men er stadig i tvil om jeg heller burde gått for helårsdyne. Noen butikker har vinter- og sommerdyne, andre helårsdyne.

Har forsøkt å Google uten å bli noe klokere. Hva gjør dere andre med dyne? Helårs eller sesongdyne?
 
Den som ikke er sommerdyne. Dvs helårs tror eg :)
 
Kjøpte dyndune jeg. Vet ikke om det er helårs eller vinter. Men det var lett og anbefalt av allergi og astma forbundet.
 
Sesong!
 
Kjøpte en helårs tror jeg.. Dun.
Jeg bruker helårs selv, liker det best :)
 
Helårs. Vi har hatt samme varme på rommet til storesøstra hele året, så fortsetter nok med det til lillebror også [emoji4]
 
Kjøpte en helårs jeg :) Er bare å kle av og på unge ni tilfelle eller gå til anskaffelse av sånn teppepose eller hva det heter :)
 
Takk for flere svar. Jeg har kjøpt dundyne på en av interiørbutikkene her jeg bor, den var i følge butikken vinterdyne. Ettersom det er en del allergi i familien så ville jeg kjøpe dyne av dette merket som er anbefalt av astma og allergiforbundet.

I følge butikken hvor jeg handlet hadde de kun helårsdyne i fiber, og ikke i dun. På en annen butikkfilial i samme by (samme interiørkjede) så hadde de dundyner av samme merke som var helårsdyne. I går var jeg tilbake i den butikken hvor jeg kjøpte dundyna i helga, og da ser jeg det står plakat med priser på helårsdyner i dun der hvor jeg fant min vinterdyne. På en skala over hvor sval eller varm helårsdynene var så er det samme avkrysning som vinterdyna jeg kjøpte. Jeg blir rett og slett ikke klok på dette, og de i butikken kan ikke svare på hvorfor den ene butikken selger helårsdyne mens den andre selger vinterdyne. Heller ikke svar på hvorfor de har en plakat hvor det står at de har helårsdyner når de ikke har det. Den butikken som selger vinterdyna ringte til og med til noen sentralt i kjeden som mente de ikke solgte helårsdyne i dun, men vinterdyne. Forvirrende.

Jeg misenker at jeg har kjøpt en dundyne som like gjerne kan regnes som helårsdyne. Og jeg vurderer sterkt å gå tilbake i butikken og få pengene tilbake for så å gå til den filialen hvor de selger helårsdyne i dun. Eller bare gå til en annen butikkjede.
 
Takk for flere svar. Jeg har kjøpt dundyne på en av interiørbutikkene her jeg bor, den var i følge butikken vinterdyne. Ettersom det er en del allergi i familien så ville jeg kjøpe dyne av dette merket som er anbefalt av astma og allergiforbundet.

I følge butikken hvor jeg handlet hadde de kun helårsdyne i fiber, og ikke i dun. På en annen butikkfilial i samme by (samme interiørkjede) så hadde de dundyner av samme merke som var helårsdyne. I går var jeg tilbake i den butikken hvor jeg kjøpte dundyna i helga, og da ser jeg det står plakat med priser på helårsdyner i dun der hvor jeg fant min vinterdyne. På en skala over hvor sval eller varm helårsdynene var så er det samme avkrysning som vinterdyna jeg kjøpte. Jeg blir rett og slett ikke klok på dette, og de i butikken kan ikke svare på hvorfor den ene butikken selger helårsdyne mens den andre selger vinterdyne. Heller ikke svar på hvorfor de har en plakat hvor det står at de har helårsdyner når de ikke har det. Den butikken som selger vinterdyna ringte til og med til noen sentralt i kjeden som mente de ikke solgte helårsdyne i dun, men vinterdyne. Forvirrende.

Jeg misenker at jeg har kjøpt en dundyne som like gjerne kan regnes som helårsdyne. Og jeg vurderer sterkt å gå tilbake i butikken og få pengene tilbake for så å gå til den filialen hvor de selger helårsdyne i dun. Eller bare gå til en annen butikkjede.
Høres spesielt ut.
Men godt mulig at det noen kaller helårsdyne blir kalt vinterdyne av andre. Om dyna du har kjøpt er av samme merke og merket likt på skalaen som den du egentlig vil ha, er de nok like varme, selv om den ene kalles helårsdyne og den andre vinterdyne.

Og så er det nok forskjell på babyer, hvor varme de er og hvor varm dyne som er nødvendig.. .. ;-)
 
Har en arvet dyne, så aner egentlig ikke hva slags det er.
Men her i nord spiller det egentlig ikke noe rolle syns jeg. Vi må jo ha ovn på hele vinteren uansett:b
 
Back
Topp