Dyne...syntetisk eller dun?

Lion82

Flørter med forumet
Hva slags dyne har dere valgt til seng og vogn?
Har hørt at dundyne bør en ha i tørketrommel, så bør en da kjøpe syntetisk om en ikke har det?

jeg kjøpte gåsedun dyne i dag på barnas hus. De hadde et godt tilbud! Kostet 999,- før og nå var den satt ned til 274,- (!) Måtte bare kjøpe den jeg! [:)] i butikken, så anbefalte de dundyne- det var visst også bra kvalitet på denne dynen. Frk. Lyng var merket... Godt med en så god og tjukk dyne til vinteren! [:)]

Løp & Kjøp! [:D]

har syntetisk vogndyne og sommerdyne og skikkelig dundyne fra princess til vinteren [:)]

vasker ikke dyna først jeg da.

har microfiber dyne som e antiallergi  og som e helårsdyne ... kjøpte på jysk t både seng og vogn. kan vaskast på 60 grader og  må tromles sånn at fibrene i dynå får den antiallergieffekten [;)]

viss det blir dundyne tenkte jeg å kjøpe på princess...har jo 40 % nå for tiden. Bor dessverre et stykke fra barnas hus...

Selv bruker jeg dundyne både om sommeren og vinteren, regulerer temperaturen så godt og blir aldri klam, så da tenkte jeg at det sikkert var best for baby også [:D][:D]

Jeg kjøpte andedun, da jeg tror dun regulerer temperaturen bedre. Kjøpte de på tilbud på princess for en stund siden.

Har kjøpt syntetisk nå til sommeren pga fikk beskjed i butikken om at dun-dyne kunne bli for varmt på sommeren... får heller kjøpe en dun-dyne til høsten tenker jeg...

fikk anbefalt å kjøpe dundyne til knøttet, siden han ennå ikke kan regulere kroppstempratur selv... har kjøpt sval sommerdundyne på princess både til vogn og seng :D den i senga kan jeg sikkert bruke til vinteren med et lite teppe til, er begrensa hvor kaldt man har det på et soverom kanskje?

har en av hver....hr hatt dun dynene til de andre men kjøpte ny tynnere nå siden jeg da får sommer barn

har begge deler eg..[:D] så prøver meg frem...

Er sikkert et veldig dumt sprøsmål, men hvorfor skal dundyne i trøketrommelen etter vask?

ORIGINAL: Bænken

Er sikkert et veldig dumt sprøsmål, men hvorfor skal dundyne i trøketrommelen etter vask?

[:D]
for å få fordelt duna i dyna igjen og slik at det ikke klumper seg. med dundyne er det jo lufta som isolerer og regulerer temperaturen, derfor er det viktig at duna blir "luftig" etter vask.

husk å putte tennisballer i tørketrommelen sammen med dyna slik at det blir fordelt skikkelig :D

ORIGINAL: pianøtt

har microfiber dyne som e antiallergi  og som e helårsdyne ... kjøpte på jysk t både seng og vogn. kan vaskast på 60 grader og  må tromles sånn at fibrene i dynå får den antiallergieffekten [;)]

Sign, bare at jeg kjøpte på kid eller var det princess....?

Har kjøpt dundyner(veldig tynne sommerdyner) på princess- koster 300 for vogn og 400 for seng tror jeg. I følge princess selv er de det eneste som har hånplukket duna i Norge eller ett eller annet som gjør at den er mest allergivennlig[;)]

Jeg er superallergisk mot dun, så her i huset er det kun syntetiske dyner og puter... 

Back
Topp