Dyne/sengesett og størrelser...

MammaentilAiden

Gift med forumet
Hei!

Lurer på om noen vet om det går an å bruke sengesett i str 100x140 til en 100x125-dyne?

Altså, jeg har to dyner. Den ene 80x100 er en sommerdyne, tydeligvis, den varmer i alle fall ikke nok nå om vinteren merker jeg. Den andre er en eldre dyne i str 100x125. Jeg har to sengesett til denne, begge fra IKEA.

Jeg vil at lillegutt skal ha den store dynen som isolerer bedre nå om vinteren, men forruten om IKEA er ikke denne sengesett str å oppdrive! Jeg bor i Bergen, men for meg som ikke har bil er det en dagsreise å reise tur retur IKEA med kollektivtrafikken, og jeg liker bedre sengetøyet de selger på Princess og Kid. Så om ikke jeg kan bruke et litt større sengesett til denne dynen vurderer jeg å kjøpe ny dyne. :p

Det går jo an å bruke det, men det er stor fare for at dyna da vil vandre i dynetrekket. Ligger gutten litt urolig om natten kan det fort skje at dyna blir liggende i en ball i ene enden av dynetrekket. Jeg hadde nok heller valgt å kjøpe en ny dyne fremfor å bruke for stort dynetrekk. Men det går jo an å gjøre et forsøk, og heller kjøpe ny dyne dersom du ser at det ikke funker med for stort trekk.

Takk for et godt poeng! Han er veldig urolig, så spørs om det er et kupp med et stort sengetøy på en mindre dyne. Drar på Princess i dag og ser litt hva de har. Så akkurat at 80x100 dyna er en helårsdyne, men den virker veldig kald og tynn!

Kan du/har du noen som kan sy så kan du jo få gjort om trekket så det passer?

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Back
Topp