Dyne om sommeren?

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hvilken dyne er best om sommeren til en baby? Dun dyne, eller fiber dyne?

Her bruker vi tynne fiberdyner, de er lettest å vaske, for det gjøres en del ganger om sommeren, spesielt hvis det er varmt over lengre tid. :)

Synes dun blir litt klamt egentlig jeg til meg selv og større unger, men til babyen har vi dun og fornøyd med det.

Her bruker vi tynne fiberdyner, de er lettest å vaske, for det gjøres en del ganger om sommeren, spesielt hvis det er varmt over lengre tid. :)

Synes dun blir litt klamt egentlig jeg til meg selv og større unger, men til babyen har vi dun og fornøyd med det.
Bruker dun hele året, og jeg liker det :) Men du annbefaler dun til babyen da?

Dun er alltid best, det regulerer varmen best:) vi har en helårsdyne til mini:)

Tror jeg blir å kjøpe en tynn dundyne å bruke frem mot vinteren :) Bor jo i Nordland, så er jo ikke voldsomme sommertemperaturer her uansett :p

Tror jeg blir å kjøpe en tynn dundyne å bruke frem mot vinteren :) Bor jo i Nordland, så er jo ikke voldsomme sommertemperaturer her uansett :p
Sist sommer var jo fantastisk her på Vestlandet :) Så med den varmen trengs det bare teppe ;) Men en vanlig norsk sommer, så er det nok dun som er best.

Sist sommer var jo fantastisk her på Vestlandet :) Så med den varmen trengs det bare teppe ;) Men en vanlig norsk sommer, så er det nok dun som er best.

Er det jeg også tenker, og bruker jo dun selv hele året :)
Forresten, hvilken størrelse ser du for deg å kjøpe på dyna? :)

Er det jeg også tenker, og bruker jo dun selv hele året :)
Forresten, hvilken størrelse ser du for deg å kjøpe på dyna? :)
Ja, si det... mulig jeg må kjøpe vogndyne til sengen i starten. For vi har kjøpt stokkeseng, og den er jo liten.

Dundyne. Den tykkelsen som måtte passe mtp temperatur. I sommer fikk vi det ikke kaldere på rommet enn 27 grader på natta og da sov hun enten i bleia med helseteppe eller i kortarmet pysj med teppe. Den tynne dundyna ble brukt som "bamse" :D

Eg brukar dun dyne året rundt. Synes det kjølar og varmar slik det skal :)
Men på dei heitaste dagane brukar eg ofte berre dynetrekket.

Frøkna er født i september, og det var 20 grader ute. Vi brukte et tynt, hjemmestrikket ullteppe. Virket veldig bra :)

Bruker bare dun!! Syntetisk blir tett og klamt.
Dun som er plukket fra døde gjess vel å merke ;)

Back
Topp