Dyne eller sovepose?

Hva slags sovepose anbefaler dere i såfall? :love017Ser bare for meg at det blir kaldt på armene som man vanligvis ville hatt under dyna? Langermet body/pysj under varmer jo ikke like mye på armene som en dyne ville gjort…

Jeg har lest en del hos Najell, og syntes at sovepose ser smart ut. Føles skummelt ut med dyne, selv om jeg sover lett selv. Men veldig greit med erfaring fra dere som har vært igjennom det de siste årene :)

Og genialt med innlegg som man kan ta inn og ut avhengig av temperatur/årstid.

Hei! Har brukt både dyne og Dungo dunpose (som er anbefalt av astma og allergiforbundet). Mine barn har alltid blitt ganske sinte av pose og vrapping, og i de de kan reise seg/ krype/sitte så har den pose bare vært i veien og blitt «dratt» når de forsøker å reise seg :joyful: Mine barn har vært ganske tidlig i utviklingen, så det har ikke vært lenge jeg har kunne brukt posen.

Det vi gjør med dynen er å feste den i sengen under/mellom madrassen og sengekanten slik at baby ikke kan dra/sparke den opp. Syns dette fungere helt topp for oss og kommer nok ikke til å kjøpe noe ny pose denne gangen :happy:

Vi brukte dyne de første mnd, men når han ble ganske aktiv og snudde seg sparket han av seg dynen hele tiden og ble kald og våknet. Brukte halve natten på å bre over han dynen igjen (i bedside crib) byttet til nattpose og det ble mye bedre. Bruker den ennå og han er 2 år nå :cat: er veldig glad i easygrow sine.

Hva slags sovepose anbefaler dere i såfall? :love017Ser bare for meg at det blir kaldt på armene som man vanligvis ville hatt under dyna? Langermet body/pysj under varmer jo ikke like mye på armene som en dyne ville gjort…
Vår nektet å ha armene under dyna. Så det ble egentlig det samme :hilarious: men egentlig bedre med pose da, for da har h*n varme over skuldre og brystet også med pose. Vs å sove med dyne og armene over dynen da.

Husker første natta på sykehuset etter fødselen av storebror at han fikk dyna over ansiktet. Og det er siste gang han har hatt dyne :smiley-ashamed004

Vi har brukt nattposer fra easygrow :) Har som regel har en billigere fra f eks H&M i reserve om det blir lekkasje. Gutten vår er 1,5 år og bruker enda kun nattpose. De blir ikke kalde på armer, som regel ligger ikke armene i ro under dyna om man bruker det heller. Man kan evt bruke ullpysj om man har det ganske kjølig.

Men vi går ganske snart over på dyne da han skal begynne å sove i gulvseng i stedet for i sprinkelseng :Heartred

Ellers har vi ikke sett behov for de tynne versjonene av nattposer. Da har han sovet i kun pysj. Eller uten pysj og med den vanlige nattposer.

Brukte dyne med storesøster, tenkte aldri det var noe problem. Men jo mer jeg leser om nattposer, jo mer heller jeg mot det denne gangen.:happy:

Vi har brukt begge deler, og kommer nok til å gjøre det samme med nestemann med mindre vi får inntrykk av at noe annet vil fungere bedre for dem. Brukte stort sett sovepose frem til hun begynte å snu seg på nattestid. Etter det følte vi at soveposen ble mer forstyrrende for henne enn dyne.

Har gått noen runder på dette med hvorvidt dyne er trygt, men tenker at vi kan bruke det med god samvittighet da vi ikke har hatt problemer med at hun ender med den over ansiktet. I tillegg bruker de jo dyne på sykehuset.

Hun sparker selvfølgelig dyna av seg i tide og utide, men ettersom vi ikke har hatt noen problemer med å regulere innetemperaturen på rommet hennes har heller ikke det vært en utfordring. :)

Her har begge hatet pose, de har kavet og styra, så vi har brukt synes.
Da jeg samsover har jeg bundet fast dyna i beinenden, og om de har liggi i senga har jeg lagt dyna på undersiden av madrassen:) Funket veldig fint❤️

Har på de langarmet pysj så det gjør ikke noe om det ikke funker med dyne:)

Nr 1 haaatet pose og dyne, så han sov kun i pysj med lukket fot eller sokker. Finnes pysjer i bomull, fleece, tykk ull og tynn ull. Så vi valgte etter temp. Nr 2 elsket dynepose helt til han begynte å gå. Spent på hva nr 3 foretrekker :hilarious:

Back
Topp