Dyne eller sovepose?

Sonatine

Blir kjent med forumet
Skal kjøpe inn dyne til bedside crib i dag og lar meg samtidig friste litt av disse små soveposene som ser praktiske ut, men samtidig lurer jeg jo på om det er noen her som har prøvd de og kan si om det kan anbefales? Er jo ikke ermer på de..blir ikke det kaldt på vinteren?
 

Vedlegg

  • 0CDDF215-6AE9-4F91-832B-F5BBBB73F3E5.jpeg
    0CDDF215-6AE9-4F91-832B-F5BBBB73F3E5.jpeg
    17,2 KB · Visninger: 10
Kjøpte, men brukte aldri til første. Man tar jo på barnet pysj med lange ermer inni en sånn også? Den posen er sikkert praktisk hvis barnet spreller av seg dyna ofte, så slipper hen å fryse på føttene. Armene ligger jo ikke under dyna uansett :happy:
 
Vi prøvde, men foretrakk teppe/dyne :)
 
Vi foretrekker dyne og evt. teppe over på kalde dager. :) Hadde aldri noe problem med at storebror sparket av seg dyna, så krysser fingre for at vi er like heldige med lillebror.
 
Sånn hadde vi til nr 1,så super praktisk ut når den begynner å sparke av seg dyna. Brukte den en del, men det var lettere med dyne på natta når man måtte opp å skifte selv om storebror som oftes sparket av seg dyna litt for ofte. Har den liggende slik at vi kan bruke den til nr2 også om vi føler for det.
 
Jeg planlegger å kjøpe sovepose i stedet for dyne, fordi jeg leste om en baby som fikk dynen over hodet. Men det kan nok hende vi ender opp med både sovepose og dyne:)
 
Jeg planlegger å kjøpe sovepose i stedet for dyne, fordi jeg leste om en baby som fikk dynen over hodet. Men det kan nok hende vi ender opp med både sovepose og dyne:)
Hvis du er redd for det så går det an å feste fasr dynen med votteklyper til sengen slik at den holdes igjen hvis baby drar hendene opp/sparker med føttene etter den har sovnet:) når de er nyfødt så ligger de i ro med kroppen, men hendene og føttene kan gjøre at dynen havner over dem.
 
Jeg planlegger å kjøpe sovepose i stedet for dyne, fordi jeg leste om en baby som fikk dynen over hodet. Men det kan nok hende vi ender opp med både sovepose og dyne:)
Jeg fester dynen med klyper så de ikke kan få den over hodet :) Synes soveposen var for stor i starten så vi brukte dyne en god stund før vi byttet til sovepose. Vi har begge deler og kommer til å bytte etter behov :)
 
Vi brukte dyne første tiden på snuppa som nå er 17 mnd. Husker ikke helt hvor mange mnd vi brukte dyne. Men kjøpte pose og gikk etter hvert over til den. Hun var fæl til å sparke dyna av seg og dra den over seg. Så følte pose var tryggere. Vi har måtte kjøpe en str større også nå for hun er helt avhengig av denne Posen sin for å sove. Genialt også, hun klarer jo ikke å klatre ut av senga med den :D
 
Vi gikk til innkjøp av sovepose ganske raskt til vesla etter at jeg våknet en natt og fant ungen med dyna over ansiktet...
Bruker pysj tilpasset temperaturen under.
Nå er soveposen en del av kveldsrutinen og betyr natta. Bruker hovedsakelig den fra Easygrow, og den fra IKEA når den andre vaskes. Åpning i bunnen er gull!
 
Veldig kjekt når de blir noen mnd gamle :)
 
Kommer nok bare til å bruke dyne i begynnelsen, etterkvart tar vi nok i bruk sovepose siden den er litt stor
 
Back
Topp