Dyne eller sovepose i senga?

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Flere som diskuterer sovepose/dyne? Hva velgere dere og hvorfor?
Personlig klarer jeg ikke få det inn i hodet at en sovepose skal bli like behagelig som en dyne, men får man ikke til å kjøpe dyne heller:p

Sovepose var aldri et alternativ her. Arver den minste dynen av søstra mi til å ha i kurv de første ukene, også kjøper jeg inn dyne i sprinkelsengstørrelse selv :) så skal vi ha vognpose da selvfølgelig

Har brukt sovepose til de to andre, så bruker sikkert det denne gangen også. Men får se hva behovet blir :) Har ikke begynt med pose før de beveger seg en del på natta, før det har vi brukt teppe eller swaddle alt etter hva baby ser ut til å foretrekke :)

Vi hadde sovepose i vognen den første tiden, men det var fordi han kom i februar. Etterhvert som det ble varmere byttet vi til dyne/pledd.
I sengen hadde vi bare dyne.

Har en på 15mnd, og med henne har vi alltid hatt sovepose i vogn men dyne de første månedene i sengen. Var mye bleieskift på natten de første månedene, og mye enklere med dyne. Men etterhvert er pose fint for at de ikke skal flytte så mye på seg ;) man må nesten se an hva slags unge man får tror jeg, men greit å ha begge deler i hus så man kan prøve seg frem :)

Dyne!
Huff, kunne aldri tenkt meg å ha pose i sengen!:/
Men for hun mellomste har vi brukt tynn nattpose i ull i kombinasjon med annet teppe i en periode hvor hun sparket av seg dynen hele tiden, var umulig å holde henne varm hvis ikke...

Sovepose er genialt etterhvert, hvis en får en baby som bare sparker av seg dyne/teppe.

Har ei på 10 mnd som har dyne , men aldri brukt den over seg. Hun ligger på den :D hehe. Hun liker best et pledd over / rundt seg. Helst ingenting nede ved bena. Har to jenter som er veldig varme av seg.
Men burde absolutt hatt pose med seler til hun minste da hun er ei loppe mens hu sover!!

Til neste mann blir det dyne / pledd

Her har vi brukt dyne hele veien, kommer til å gjøre det med neste også. Jeg har en tendens til å våkne flere ganger i løpet av natten uansett, så sjekka at sønnen hadde dyne riktig på flere ganger i starten. Nå sjekker jeg bare innimellom. Han har jo brukt nattdrakt nesten hver natt (unntatt de varmeste nettene), og han har det jo ikke iskaldt på rommet heller :)

Her blir det dyne i senga ihvertfall, kanskje prøver vi oss på sovepose etterhvert men vet ikke om jeg liker de etter at snuppa prøvde

Men har dere noen tanker om dette med kvelningsfare? Få dyna over hodet. Er det jeg får som argument av de jeg kjenner som skal bruke pose. At ungen kan få dyna over hodet å bli kvalt...

Men har dere noen tanker om dette med kvelningsfare? Få dyna over hodet. Er det jeg får som argument av de jeg kjenner som skal bruke pose. At ungen kan få dyna over hodet å bli kvalt...
Det er grunnen til at jeg er redd sovepose! Snuppa her kom seg nemlig nedi, skal sies at hun greide det mest utroligste da som å komme seg ut fra igjensydde pysjer!
Så blir han her som storesøster blir sovepose uaktuelt.
Alle barn er ulike og man må tilpasse de behov barna har og hva som er trygg/utryggt for dem :)

Du kan bruke klyper for å feste dynen nederst i sengen, slik at den bare dekker kroppen til babyen. Selvfølgelig kan babyen åle seg nedover, men det kan skje i pose også :)

Back
Topp