Dyne - barn under 12 mnd

Lykke2022

Blir kjent med forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Altså, det er noen år siden jeg hadde baby sist, men stemmer det at barn under 12 mnd ikke skal bruke dyne lenger??

Hva bruker man da om natta? Sovepose med armer - finnes det?

Har lest at de skal ha egen dyne ved samsoving, gikk liksom ut fra at de da skal ha dyne i egen seng og ... ble usikker nå!

Altså, det er noen år siden jeg hadde baby sist, men stemmer det at barn under 12 mnd ikke skal bruke dyne lenger??

Dette har jeg googlet meg i hjel på! Tror vi ender på babydyne i lett dun :happy:

Har lest at de skal ha egen dyne ved samsoving, gikk liksom ut fra at de da skal ha dyne i egen seng og ... ble usikker nå!
Kid hadde nå 40% på barn/baby og kikket da på dyner. Der sto det at etter den nye standarden så anbefalte de ikke dyner til barn under 12 mnd.
Det var veldig ny informasjon for min del, så ble så overrasket. Riktignok 9år siden sist baby.

Fikk baby i slutten av 2019, var ingenting om at dyne var en uting da.. Nå brukte ikke vår dyne noe særlig heller, gjør det fremdeles ikke :banghead:

Jeg brukte IKEA sine soveposer uten ermer til mine. Men mye annet har endra seg på 6 år, så er ikke overrasket over at dette og har endret seg :hilarious: men synes de soveposene var geniale. Om vinteren hadde ungen ullpysj på. Ble ikke kald. Den dyna forsvant jo alle veier. Ekkelt når babyen sparker den over hodet..

Jeg har to barn som er født de siste årene og føler meg ganske oppdatert, men dette har jeg ikke hørt noe om. Vi har brukt den minste dyna på babyen når den er nyfødt. Da ligger de nokså i ro og man får pakket dyna litt rundt de. Etterhvert som babyen sparker og styrer mer har jeg begynt med easygrow sovepose - den er best i test :) når babyen igjen begynner å ligge mer i ro har den fått dyne igjen :) problemet med sovepose er at det kan bli for varmt om sommeren. Det er jo i tillegg noe godt og trygt med å ha en dyne over seg. Jeg tenker at du finner ut av hva som passer for din baby :)

Vi brukte vogndyne (minste str) til vår baby i fjor. Den er veldig lett og luftig.

Vi lå på nyfødtintensiven i fjor og der fikk vi dyne.

Tusen takk for tips og råd jenter. Var litt godt å høre at det ikke bare var meg som ikke hadde hørt om dette.

Back
Topp