Dusjvegger?

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Noen som har peil på hvem man henvender seg til når man skal montere dusjvegger på et flislagt bad??
Er det bare en bad/dusj butikk??[&:]

Tror de, kanske de har noen de bruker som kommer å hjelper eller no... Er vel egentlig litt grønn der, men hør med de...[:)][;)]

hmm... får vel nesten bare gjøre det, kan ikke skjønne at det er noen andre som tar sånne oppdrag i hvertfall..

Snekker eller bademonteringsfirma... HAr de ikke reklamert for noe lignende på tv... tror kanskje det var..........[8|] bademiljø!![:)]

Har dere dusjveggene fra før av?
Rørlegger monterer. Er varen kjøpt hos dem og de monterer så er det lett å få hjelp om noe skal vise seg og være galt i ettertid. Men si om de monterer noen andre sin dusj (som ikke er sikkert de vil engang) så har du ingen garanti om noe skulle skje. Og omvendt. Jobber i samme butikk som rørleggerfirma. Og ser hvor vanskelige de kan være til tider...

har veggene fra før ja.. hmm.. får vel bare høre rundt da..

Vi gjorde det bare selv. Ingen som vil ta på seg slik garanti.. Festet veggene med fugemasse... mye bedre og lettere om man skulle ombestemme seg el slikt..

men snekkere gjør slikt.. alle som i grunn kan holde i en drill kan montere dusjvegger,,

Mannen min sitter her ved min side, og han er rørlegger. Å han sier det er di som gjør sånne ting... [;)]

ORIGINAL: gullemitt09

Mannen min sitter her ved min side, og han er rørlegger. Å han sier det er di som gjør sånne ting... [;)]

Jepp. Men de gir vel ingen garanti?

fælt så vanskelig det skulle værra a... noen må ta på seg en montering med garanti!!?? i all verden.. ellers kan jeg jno fikse det selv jerg da! [:o]

er nok få som tar på seg garanti (grunnet punktering av membran bl.a) , er likt med at det ikke er noen murere som legger membran med garanti uten at de får flisearbeidet...
jobber med bad og flis som ladylovelux, og er enig i at det kan bli vanskelig..

jeg ville bare gjort det selv..
vil ikke anbefale deg å lime med fugemasse da dette er cementbasert og ikke har noen veldig god limefunksjon, men det finnes en type silikon som man limer toaletter med, de er ganske sterke... (da slipper du å borre og punktere membranen)
enten det eller skru inn i veggen og før du setter dusjveggen og skruene i sprøyter du litt klar silikon inn i hullet! på denne måten sikrer du deg hvertfall litt i forhold til lekasje og punktering av membran. - er minimalt med fukt som kommer til i disse hullene!

Back
Topp