Dusjing etter gym

Knatrikkene

Forelsket i forumet
Hvordan er det på skolen hos dere? Her skal de begynne å dusje etter gymtimene etter høstferien, og jeg kjenner at det føles litt unødvendig foreløpig. Greit nok at de skal begynne å øve i forhold til rutiner og tidsbruk, men synes godt de kunne ventet til våren i stedet for å starte når kulda setter inn......
 
Her dusjer de ikke, og forstod det slik at sånn skulle det være hele året.. mulig jeg tar feil altså.. ;)

etter svømminga bruker de kun såpe, så hårvasken tar vi når hun kommer hjem. Veldig greit ettersom hun har hår ned til rumpa, og hun bruker ganske lang tid når hun skal gjøre det selv ;)
 
Etter svømming er det jo ganske naturlig å dusje;-) Her begynner de ikke med svømming før i tredje klasse, og kunne godt ha ventet med dusjing frem til da synes jeg, men, men det ordner seg nok:-) Synes det bare er litt unødvendig tidsbruk med en allerede urolig klasse, i tillegg til å gå nydusjet og våte i håret (ja det kommer til å være vanskelig å unngå) ut i kulden...
 
Her var visst forslaget frå "oss" (altså foreldra) at ungane begynner å dusje etter gymmen samtidig som dei begynner med svømming. Dei hadde svømming i fjor og, men har ikkje starta med det enno i år, pga. manglande livredningskurs. Men det er berre eit par veker om å gjere no.

Planen er då at sidan ungane er vante til å dusje etter svømming, blir overgangen til også å dusje etter gym mindre.

Eg kjenner eg er skeptisk, og har ikkje tru på at dei får barnet mitt til å dusje. Så langt har vi brukt over eit år utan å få han til å bruke gymsko, så den dusjen trur eg dei kan sjå langt etter inntil vidare. Ikkje synest eg det er nødvendig heller. Sjuåringar luktar ikkje svette, og dei er uansett minst like aktive i friminutta som i gymmen. Kan ikkje begynne å dusje og skifte tøy etter friminutt av den grunn...
 
Her starter de ikke med dusjing etter gym før i 4-5klasse ut fra det vi har fått greie på,siden de mister så mye tid ved å ha det.
Ved svømming har de dusjing. Tror de ska ha svømming etter høstferien som de hadde i fjord
 
Litt godt å se at det er flere som tenker som meg, hvor mye svetter en 2.klassing liksom:-p Følte meg litt alene på foreldremøter hvor de fleste(de som snakker høyest) synes det var sååååå flott at de øvde på dusjing tidlig, og jeg ensom og forlatt argumenterte i mot. Tenker litt slik som de gjør på deres skole bondekone, at det går fint an å vente til 4.-5.klasse. Nå er det jo uansett bestemt, så vi får bare prøve å gjøre det beste ut av det;-)
 
Her har de også noe som hetter fysak hver dag. Alle har 45 min hvor de må gjøre en aktivitet som er satt opp- fotball,gå/løpe tur, slå ball, innehocky osv som de da også er i aktivitet.Dette gjelder helle skolen, så da kan de ikke la alle dusje siden dette gjelder samme tidspunkt for alle elevene. Så jeg kan ikke helt se problemme når de ikke dusjer da, så hva er da vitsen når de har gym
 


Mamadoc skrev:
Hvordan er det på skolen hos dere? Her skal de begynne å dusje etter gymtimene etter høstferien, og jeg kjenner at det føles litt unødvendig foreløpig. Greit nok at de skal begynne å øve i forhold til rutiner og tidsbruk, men synes godt de kunne ventet til våren i stedet for å starte når kulda setter inn......


http://www.fug.no/kan-elever-paalegges-aa-dusje-etter-gymtimene.4659799-147682.html

Dusj skal være frivillig,og skolen kan ikke bestemme dette.Det fins et rundskriv om dette også som jeg har i mitt eie,men hvor!
 
Takk for tilbakemelding damer, og takk for link, greit å vite at vi faktisk har et valg. Problemet mitt nå blir vel egentlig om jeg lar han dusje eller ikke, er litt trasig å være den eneste i klassen som ikke dusjer etter gym...viktig å være en del av gruppa, ettersom de har litt problemer med utestenging og annen uønsket atferd i klassen, men alt ordner seg nok på et vis;-)
 
Back
Topp