Dusje med barn?

Både jeg og mannen dusjer og bader med datteren vår på 2,5, og jeg ser virkelig ikke hvorfor det skulle være noe annerledes når pappaen bader med henne, enn når jeg gjør det. Eneste kanskje er at sist de bada sammen så hørte jeg et hyl fra badet og ei lita som ropte "pappa bæææsja!!" Hun hadde oppdaga det han hadde mellom beina og trodde det var bæsj:hilarious::hilarious:
Sier jo alt om det mannfolka går rundt med mellom beina :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Ser ingen problemer med det. Lar det være opp til barna om de vil dusje med oss, men det er da ikke noe annerledes om det er pappaen eller meg.
 
Dattera mi var med onkel på svømming, kommer inn i herredusjen og utbryter: " onkel! Her var det mange tissetasser" Eg skjule meg ikkje for barna men seie eg vil dusje og vere på do i fred. Tidligere satt dei på krakken utenfor og kikka. Hun på snart 10 år, dusje aleine. Han på 8 år snart får hjelp med hårvask og spyla seg.
 
Yngste på 2 trives best i balja og han på snart 6 har dusjet på egenhånd ganske lenge. De kan selvfølgelig dusje med oss hvis de vil, men ser ikke helt poenget.
 
Yngste på 2 trives best i balja og han på snart 6 har dusjet på egenhånd ganske lenge. De kan selvfølgelig dusje med oss hvis de vil, men ser ikke helt poenget.
Dusje med dem er for meg noe vi mest har gjort med babyer, særlig yngstemor fikk stadig bli med faren i dusjen på morgenen. Altså som bitte liten baby. Hun likte det veldig godt og der var en effektiv måte å få ren lukt av babyen etter at nattbleia kom av.

Hun må selvsagt fortsatt ha hjelp i dusjen (hun blir 4 til jul) men nå står vi gjerne utenfor. Vel så gjerne bader hun, men der er dusjen ødelagt så vaske håret må skje i dusjen.
 
Ser null problem med å dusje med far/mor.
Barna sier som regel fra når de ikke vil det mer.
 
Ei venninne av meg er totalt imot at faren til barna hennes (tvillinger) skal dusje sammen med barn demmes, og jeg forstår det ikke. Hva som er galt med det? Ikke vil hun la han bade de heller, men skifte bleie får han. Lar dere barnefaren dusje med barna el er det fyfy?
Er jeg den eneste som synes det høres helt sykt ut at han ikke får bade ungene sine? Ikke bare rart eller sært.. Tenker at det enten er traumer hos henne eller skumle tendenser hun ser i ham, uansett lover det ikke bra.

Her bader jeg forresten i badekaret sammen med jentene på 4mnd og 20mnd. Såklart (!) kan mannen min også gjøre det, men han synes det er pes :joyful:
 
Her dusjer eg med jenta på 5 og gutten på 3. Mens 7 åringen vill ikke det. Så det respekterer eg.
Faren dusjer ikke med noen av barnen.
 
En ting er at voksen og barn kan sette grenser for seg selv og sin kropp, hva man er komfortabel med. Ingen MÅ dusje med barna sine, men det er helt Ok å gjøre det.

Med mindre det er grunn til at man ikke skal gjøre det. Hvis den voksne går over grenser for hva som er lov når det kommer til barn og kropp. Da er det så klart helt uakseptabelt. Men da må så mange andre grep tas også, og siden din venninne bor med han og lar han skifte bleie, så har hun ingen mistanke om at han gjør ting som ikke er greit?
Så dette handler antakelig bare om hennes egne issues, og hun bør jobbe med seg selv og la pappa være pappa og dusje med ungen om han vil.
 
Det er opp til barna om og når de evt vil dusje med foreldrene. Kropp er helt naturlig.
 
Selvfølgelig bader og dusjer vi sammen med barnet begge to! Er opp til barnet å velge når han føler at han er for stor til det. :) å ikke la en far få lov selv om han og barna synes det er greit, er forferdelig rart... Stoler hun ikke på ham?
 
Back
Topp