Dusje med baby

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Er det greit å dusje sammen allerede nå? Hun er 7 uker. Eldste gjorde jeg det ikke med før kanskje hun var 4-5 mnd. Så tenker mest på om det er mer "stress" med en så liten klump?

Tips til hvordan gjør dette lettest mulig? Jeg er alene, så ingen kan hente hun ut av dusjen. :p

Av og til skyller jeg henne i vasken, og da tar jeg den strålen på hun, hun elsker den, er helt rolig og koser seg. Hun liker ikke å bade i baljen, så tenkte og prøve dette.

Inn i dusjen, vaske henne, legge hun på stellematta på gulvet med hånkle slik hun får lufte rumpa si, dusje meg selv og så kle på oss? det skal vel gå greit? Tenker det enten blir veldig kos, eller veldig stress. haha
 
Jeg gjør det i motsatt rekkefølge - dusjer ferdi meg selv mens lille ligger på matta utenfor dusjen ;) så henter jeg henne og dusjer sammen :)
 
Mi lille trenger trøst når hun er ferdig badet. Liker ikke å komme ut av vannet. Jeg tror derfor jeg ville gjort omvendt. Dusjet meg selv først og tatt med henne først når shampooen var skylt ut. Jeg har bare dusjet én gang foreløpig mens jeg har vært hjemme alene med henne. Da satt hun utenfor i vippestolen og så på hele tiden (de 2 minuttene) jeg dusjet.
 
Jeg gjorde slik jeg sa, og det gikk kjempe fint. Jeg liker å ha det mye varmere enn andre når jeg dusjer og da blir kanskje temperaturen feil når jeg tar hun inni med meg, så derfor jeg tenkte å prøve dette først. Skal prøve meg frem neste gang med omvendt også.
 
Back
Topp