Dusje/bade alene

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor gamle var ungene deres da dere begynte å gå ifra mens de var i dusj eller badekar? Altså da dere sluttet å følge med HELE tiden.
 
5/6 år mener jeg hu var :) badedøra er fortsatt åpen når hu bader og jeg roper på henne ca hvert 5min hu er 8 år nå ;)
 
Eldste på 7 har villet være alene i dusjen i et par år nå tror jeg det er. Evt halvannet

Yngste på 4 får sitte en del alene, men vi sjekker ofte.
 
5år og dusjer alene, vasker hår og går ut av dusjen og tørker seg osv alene :)

Bader ikke så ofte men når hun gjør det får hun være alene på badet med døra åpen, men da er jeg alltid på naborommet og rydder i klesskap eller noe og hu skravler så fælt med lekene sine så legger fort merke til om det blir stille og noe er galt :)
 
Rundt 1 år tenker jeg. Men fulgte jo med i den forstand at jeg kikket etter gjevnlig og hørte at ungen feks sang el som betydde hodet over vannet. Men ikke sitte rett ved og ikke se andre steder. Yngste er 2 nå og jeg gå rett utenfor døren feks å hente nytt håndkle.

Begge to dukket seg selv under med vilje og kom seg opp igjen selv. På babysvømming dukker vi de jo under og hun hopper jo uti og drar seg opp til kanten.

8åringen går å ordner seg alene på badet. Gjort det siden han var fem. Tapper i badekaret selv og dusjer og vasker håret selv.
 
Vi praktiserte en periode med "syng så jeg hører seg". Fortsatt er en av oss "badevakt" for de to på sju og fem, men ikke alltid tilstede. Bare ansvarlig for å mekle. Og vaske hår.
 
5-6 år. Men aldri langt unna badet når han sitter i badekaret.
 
Hvis jeg husker riktig har jeg vel gått til og fra mens de dusjer fra de var 1,5 - 2 år, ikke helt sikker. Når de ikke var veltefarlige lengre.:p Vi har ikke badekar, men jeg følger fremdeles med hele tiden om de bader andre steder, de er 5 år og 7 år nå. Jeg ville sikkert gått til og fra om 7-åringen hadde kunnet bade i badekar hjemme.

Gutten har gått på badet selv, dusjet og vasket håret alene, fra han var 5 år. Jenta på 5 år klarer ikke helt å vaske håret alene ennå.
 
1-2 år i dusjen.
 
2-åringen dusjer alene. Når de bader (1 og 2 år) går jeg frem og tilbake i samme etasje mens døren er oppe. Men de er ganske høylytte så hører de hele tiden. Blir det stille er jeg der med en gang.
 
Back
Topp