Dusj

Min snart 6 år gamle gutt bader og dusjer gjerne med oss.
Han som bestemmer det.

Jentungen på 8 vil alltid - utan unntak - oppi badekaret med meg viss ho ser eg badar. Har ganske stort kar og grei plass. Guten på 10 har ikkje gjort det på nokre år, mest fordi han helst aldri vil dusje/bade. Eg hjelper han med hårvask når han dusjar, men dusjar ikkje samtidig sjølv.

Hu på 5 er enda med meg når hu vil. Men tenker det nærmer seg slutten her også. Husker ikke når eldste slutta med det da.

Eldste slutta vell når ho var 5-6.. Minste nekter og dusje. Så ho bader aleine i stampen sin. Men eg liker og dusje alene så det er heilt greit :p dei få gangene eg får fred 5 min:p verre med mannen. Han kommer inni hver gang han har sjangs ;p

Frøkna mi er snart fire år. Har dusja mange ganger sammen. Men vi flyttet i november, og her er det badekar, så da blir det nok ikke ofte det skjer lengre. :)

Ikke noe vi pleier å gjøre, men tenker vi kan gjøre det helt til vi kjenner det blir feil? :p ikke tenkt så mye på det!

Vi både bader og dusjer sammen med 6 åringen. Mest samboeren min og 6 åringen. De storkoser seg.

Jeg dusjer helst alene men det er fordi det blir egentid:D Men dusjer likevell 2-5 ganger i mnd med datteren på 2.5 år. Eller hun er med åå badet mens jeg dusjer. Samme med lillebror på 3 mnd

Min blir 2år neste mnd. Har ikke tenkt over det... Blir vel så lenge de synes det er greit...

Dusjer med 1.5 åringen og kommer nok til å gjøre det så lenge det føles naturlig. Den dagen han ikke kommer inn på badet når jeg dusjer så tenker jeg at det får en naturlig slutt.

Synes det er trangt og upraktisk så de slutter så fort de er store nok til å vente på meg utenfor. Mellom 2 og 3 år. Men det er ikke så mange ukene siden eldste på åtte spurte om å komme inn i dusjen til meg istedenfor å vente på hans tur, jeg var straks ferdig.

Eldste er litt over 2 år, men vi dusjer ikke sammen.
Ho MÅ være på badet når jeg dusjer, da jeg vil ha henne under oppsyn :-) dette kommer til å fortsette til ho er stor nok til å klare seg alene i 15 minutt :-)

Ingen dusj/bad sammen her :) føler det er MIN tid de minuttene jeg har i dusjen :p når frøkna var liten satt hu som regel i vippestolen rett utenfor eller sov i vognbagen :p

Jeg har vært i livet hennes siden hun fylte to år, ser på henne som min egen og derfor ser ikke jeg noe galt i det :)

Synes det er flott du klarer å ha et så sunt og avslappet forhold til kropp og nakenhet... Når det er verdt å slutte vett jeg ikke enda

Så lenge det er plass ser jeg ingen problem med det uansett alder.. Men regner med tenåringer velger å dusje alene :)

Back
Topp