Dusj VS badekar

Leeno

Forelsket i forumet
Vi drømmer om å få pusse opp det mindre pene badet vårt før nr 2 kommer i februar.
Nå har vi badekar på dette badet, som tar for stor plass. Så lurer jeg litt på om det er ok å bare ha dusj, eller om vi "burde" ha badekar med små barn - det er jo lett og godt for de, men man klarer seg vel fint uten også?

Synspunkt? Hva ville dere gjort? :)

For meg er det litt viktig at badet er et noget lunde romslig rom, med plass til stellebord og skittentøyskurv osv.

Ikke lett valg det der, er også enig i at det bør være romslig på badet men jeg har bare dusj og savner sårt et badekar vertfal nå som junior begynner å bli stor 3 år og ikke passer så godt i badebalja lenger, junior her vil ikke dusje uten å bade i balja si han stor koser seg der når han får leke litt og servere kaffe med såpevannet sitt :P Badekarr har jeg selv ønsket meg siden jeg flyttet hjemmefra er såå deilig å ta seg et bad for å slappe av litt, men når vi nå kjøpte leilighet så har vi egentlig plass til badekarr men badet er så fint opp pusset og vi må gjøre om en del om vi skal ha badekarr så blir nok ikke til at vi får oss det før vi eventuelt kjøper oss hus.  Ikke  lett dilemma håper dere finner ut av det.

Ikke lett valg det der, er også enig i at det bør være romslig på badet men jeg har bare dusj og savner sårt et badekar vertfal nå som junior begynner å bli stor 3 år og ikke passer så godt i badebalja lenger, junior her vil ikke dusje uten å bade i balja si han stor koser seg der når han får leke litt og servere kaffe med såpevannet sitt :P Badekarr har jeg selv ønsket meg siden jeg flyttet hjemmefra er såå deilig å ta seg et bad for å slappe av litt, men når vi nå kjøpte leilighet så har vi egentlig plass til badekarr men badet er så fint opp pusset og vi må gjøre om en del om vi skal ha badekarr så blir nok ikke til at vi får oss det før vi eventuelt kjøper oss hus.  Ikke  lett dilemma håper dere finner ut av det.

Jeg har to bad, det ene med hjørnebadekar, det andre med dusj. Badekaret er gull verdt til barna! :) Jeg bruker kun dusjen..

så lenge barna er så små syns jeg det er best med badekar. Da bader de begge samtidig og koser seg oppi der. Men for MIN del syns jeg dusj er best. Ikke så veldig glad i å dusje i badekaret og vann over hele badet når vi er ferdige, så når barna blir større ønsker jeg meg dusj. 

absolutt badekar - så kan du velge ett stellebord for å ha på toppen av det og skittentøysdunken kan du sette oppi badekaret når det ikke er i bruk for å spare plassen.

Selv har jeg hatt badekar etter ungene kom til og de elsker det, og jeg bruker det jeg og... så her i huset vil vi ha begge deler!

Begge deler!!

Vi har dusjkabinett, med kar i bunnen. Litt høy kant når man skal inn og ut, men da får man dekket begge behov, badekar til barna, liten plass. Her bades to barn samtidig, og det er grei plass til begge:)

Man klarer seg jo helt fint uten badekar. Småbarn kan jo dusje de også, eller bade i en stamp når de er helt små. Men hadde jeg hatt mulighet til å ha badekar på en ordentlig måte så hadde jeg nok valgt det altså, man kan jo fint dusje i det også. 

Vi satte opp veggmontert stellebord for å få plass til badekar. Det var vært i bruk hver dag etter at det kom. På plass. Både jeg og lillesnuppen bruker det. Må jo ha dusj og da, for å skylle av seg etterpå. Spøk foretrekker kun dusj.

Jelo skrev:
Begge deler!!

Vi har dusjkabinett, med kar i bunnen. Litt høy kant når man skal inn og ut, men da får man dekket begge behov, badekar til barna, liten plass. Her bades to barn samtidig, og det er grei plass til begge:)

Dette har jeg tenkt litt på som en grei løsning. Har du bilde? Pris på noe sånt? :)

Vi har dusj og savner innimellom badekar. Hadde forsåvidt hatt plass til begge deler, men hadde da mista veldig mye av oppbevaringen vi har idag på badet.

Det er et savn, men ikke et veldig stort. Ungene på 3 og 4 bader altid hos farmor da, de har badekar.

Vi har ikke badekar, og har ingen planer om å kjøpe det heller. Jeg tenker som så at ungen kan venne seg til å dusje først som sist ;)

Leeno skrev:
Arrow Norge AS : Modell 5304 (NRF 6201333) dusjkabinett med høyt kar.

Kanskje noe slikt hadde vært en ok løsning? Erfaringer?

Det er jo velidg greit at de kan sitte inni det dusjkabinettet. Jeg vet om en annen familie som brukte en lignende dusj til sine barn istedenfor badekar.

Jeg elsker badekaret mitt! Deilig med et bad om jeg er kald og gufsen. Vi dusjer oppi badekaret og det er null problem, men jeg vet jo at jeg en dag forhåpentligvis blir gammel og da blir det vel mer problematisk med den klatringen inn og ut.

Om du har plass så vil jeg si begge deler :-) Jeg synes i alle fall at badekaret er supert både for store og små :-)

Back
Topp