Dusj eller badekar/balje?

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Hvordan bader dere babyene deres? Jeg tar med min i dusjen - ho stortrives! :) Badekar og balje funker ikke for ryggen min, det blir helt feil vinkel for meg, uansett om den står på gulvet eller på en benk. Men så fort ho kan sitte så hiver jeg ho i badekaret med storebror :) Håper ho ikke ender opp med å hate dusjen, sånn som broren. Er enklere med en rask dusj enn å måtte fylle badekaret hver gang!
 
Stokke flexi bath, akkurat ferdig med å bade henne nå.
Digger at man bare kan klappe det sammen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ho har en badebalje i toppen av stellekomoden sin, men vi tar ho stort sett bare med oss i dusjen. Er så mye lettere og kjappere enn å drive å fylle opp, tømme og rengjøre karet.
Innimellom tar vi ho med til svigers å bader sammen med ho i det store badekaret dies.
 
Har badebalje. Er stort sett mannen som bader han for jeg synes det er så styr. Har sånn badekarsete men det er snart for lite. Jeg kommer nok til å bade han mer når han kan sitte selv. Da kan han sitte der å plaske mens jeg gjør andre ting på badet. Praktisk;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Har stellekommode, men tar ut balja og bader henne på gulvet. Gjør det ikke så ofte, og får alltid sambo til å hjelpe meg. Når vi er borte har vi badet henne i vasken.
Skjønner ikke hvordan dere gjør det i dusjen? Hvordan får dere dusja selv da? Må jo holde babyen.
Og så liker jeg å dusje i veldig varmt vann, redd for at det blir for varmt for henne.
Gleder meg til hun kan sitte selv!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Litt begge deler her. Når både jeg og pappan er hjemme og en av oss skal dusje så tar vi henne med i dusjen, hvis bare en av oss er hjemme bruker vi baljen. Hun storkoser seg i dusjen, litt mindre glad i baljen...
 
Vi bruker enten Stokke flexibath eller så ligger han på ikea stellematta inne i dusjen. Det går litt fortere og er litt mindre styr:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg dusjer først, mens ho ligger på stellematta si og kikker :) Så dusjer jeg henne når jeg er ren og pen.
Hva med temperaturen da? Synes det er så vanskelig å vite om det er for varmt eller ikke. Har hørt at babyhud ikke tåler så varmt vann, og jeg er livredd for å brenne henne!
 
Hva med temperaturen da? Synes det er så vanskelig å vite om det er for varmt eller ikke. Har hørt at babyhud ikke tåler så varmt vann, og jeg er livredd for å brenne henne!
Jeg vet egentlig ikke hvor varmt vann jeg bruker, for å være ærlig. Har sånn fancy dusj som ikke forteller meg noe som helst om grader når jeg stiller inn vannet.. Føler meg bare fram! Men det er ikke for varmt i alle fall :)
 
Har flexi bath, men det blir som regel til at jeg tar henne med meg i dusjen.
 
Har også flexi bath, men merker og at ryggen min ikke tåler det! Vi har så smalt og kronglete bad nå, så umulig å finne en god posisjon - MÅ stå hengende over balja. Vi dusjer som regel sammen med ham et par ganger i uka, bading en og anna kveld. Han elsker å få vannstrålen på kroppen :) i forhold til det med vanntemperatur så har jeg bare det litt kaldere når han er med, sånn at det kjennes "varmt lunka" ut. Merker nok fort om det blir for varmt for ham, tenker jeg.
 
Vi bader i vasken på badet. Så stor vask at den funker helt fint :) når han vokser ut av den blir det baljen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva med temperaturen da? Synes det er så vanskelig å vite om det er for varmt eller ikke. Har hørt at babyhud ikke tåler så varmt vann, og jeg er livredd for å brenne henne!

Man bruker samme prinsippet som når man skal bade.. Det gjør hverfall jeg.. bare tilpasser når babyen skal inn i dusjen, jg også elsker varmt vann
 
Her putter vi vesla i vasken på kjøkkenet :D Har diger vask, så den holder nok en god stund framover. Hun elsker å bade!
 
Idag prøvde jeg å dusje med henne for første gang, det gikk fint:) Skal gjøre det flere ganger:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi har badebalje. Har den på gulvet og tar ner stellematten på gulvet også så det blir kort vei å løfte over til baljen og tillbake. Hun blir så glatt og sprattler så mye så vill ikke mista hun på gulvet hehe
Mini storkoser seg i badet så vi lar hun ligga i lengre nå som hun blitt uredd for vann.

Vi har sån badeand-termometer og funnet ut at ca 34-36 grader er fin temp som hun liker. Ska bli så koseligt å bade når hun kan sitte selv i baljen. Kan man ha i badeleker




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp