Durias babydrøm

Dahlia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2019
JuniJubel2021
Hei damer!

Tenkte jeg skulle lage meg en dagbok jeg også. :)

Vi er et gift par på 29 og 30. Vært sammen lenge (snart 10 år), og er nå klare for å gjøre familien vår større. Jeg sluttet på prevensjon i november 17, så siden det har vi tenkt at det som skjer det skjer. Jeg startet ikke med EL-testing før i april, så før det var det litt vilkårlig når vi hadde samleie - hensikten var å få igjen lysten i starten. Etter mange år som «aseksuell» føler jeg at jeg er tilbake til normaltilstand, noe som føles skikkelig bra.
Mannen har slitt med prostatitt, så vi var litt bekymret for om det ville ha noe å si. Det har det nok ikke hatt, heldig vis!

Jeg startet med EL-tester i april. PP1 gikk forbi uten resultater. PP2 var i mai, og jammen klaffet det ikke. Det klaffet faktisk på bryllupsreisen vår! Det er jo den ultimate kjærlighetshistorien, som dessverre ikke ble så langvarig.

Jeg visste ikke at det klaffet før jeg forstod at noe var alvorlig galt og ble lagt inn på sykehuset to dager etterpå, og hasteoperert for svangerskap utenfor livmor. En veldig ubehagelig opplevelse som har satt prøvingen på vent i to måneder. Vi mistet i uke 6 (5+3). Jeg taklet det for så vidt bra, siden vi ikke hadde rukket å glede oss, men med en eggleder mindre er jeg så innmari negativ til fremtiden... merker jeg innerst inne ikke har trua i det hele tatt.

Nå har jeg hatt en EL og en menstruasjon - legene anbefalte en syklus før vi prøvde igjen. Vi prøvde strengt tatt litt halvveis forrige mnd, men var nok litt tidlig ute. Så derfor blir det nå PP3/4 alt ettersom.

Jeg har EL i disse dager, og legger inn aksjer som best jeg kan. Jeg tenker baby 24/7, og tror ikke det er helt sunt... føler jeg er omgitt av barn, babyer og gravide for tiden, og at det klaffer for alle andre enn meg. Jeg er en utålmodig og urolig person, så de greiene her er en skikkelig tålmodighetsprøve for meg. Mannen tar det hele med knusende ro, og jeg bruker forumet til å ventilere i stedet for å snakke alt for mye om kroppen med mannen min. Jeg ønsker ikke at dette skal føles som en plikt for ham.

Jeg holder nå på å teste for EL, men har ikke fått noe napp ennå. CD 13 i dag, med sykluser på 25-27 dager.

Håper jeg kan være med i en termingruppe snart. Mannen ønsker seg mai-barn :p
Jeg er en emosjonell type, men jeg merker at tapet av en potensiell baby er noe jeg har undertrykket litt. Vi har ventet så lenge med å prøve, så jeg er liksom redd for at mannen i mitt liv og jeg aldri skal bli foreldre sammen - noe jeg vet er i overkant negativt siden vi ikke er veldig gamle. Jeg elsker den mannen så innmari, han er min beste venn og mitt absolutte motstykke. Jeg gleder meg sånn til å se ham som pappa, og til å kjenne på hvordan det føles å ha et annet menneske inni seg, som vokser og gror. [emoji7]
 
Last edited:
IMG_2208.jpg


Dagens EL-test, CD13 ettermiddag.

Vi har faktisk hatt sex tre dager på rad og hatt det veldig hyggelig - det er jo noe å ta med seg!
 
Har og mistet, og jeg tok det veldig tungt, selvom jeg var så kort på vei, det som er tyngst er å se hvor langt på vei jeg kunne vært nå om spiren hadde holdt seg :/ men det gir glede og motivasjon å prøve på nytt igjen! det å teste etter EL og graviditet er veldig gøy! plutselig får man to streker på en graviditetstest! jeg ønsker å følge deg videre! og håper det klaffer for deg og mannen din!<3 jeg ser jo at du har EL nå, mitt tips er bare å humpe i vei, ser mange tipser om at man bare skal ha annenhver dag, men vi har bare humpet i vei når jeg har EL og det har funket på oss så langt :) lykke til!
 
Har og mistet, og jeg tok det veldig tungt, selvom jeg var så kort på vei, det som er tyngst er å se hvor langt på vei jeg kunne vært nå om spiren hadde holdt seg :/ men det gir glede og motivasjon å prøve på nytt igjen! det å teste etter EL og graviditet er veldig gøy! plutselig får man to streker på en graviditetstest! jeg ønsker å følge deg videre! og håper det klaffer for deg og mannen din!<3 jeg ser jo at du har EL nå, mitt tips er bare å humpe i vei, ser mange tipser om at man bare skal ha annenhver dag, men vi har bare humpet i vei når jeg har EL og det har funket på oss så langt :) lykke til!

Tusen takk for oppløftende ord. [emoji173]️
For meg er det en seier i seg selv å ønske daglig sex - før kunne det gå 5 mnd mellom hver gang jeg hadde lyst. Så du har helt rett i at man bør prøve å nyte denne tiden også [emoji2]
Hvor i prosessen er du? *lete etter din dagbok*

Edit.
Leste dagboken din nå. Åh, du har liksom gjennomgått det alle er redd for - det å begynne å glede seg. Jeg er på et vis glad for at jeg aldri rakk å glede meg (bare i to dager...). Heier virkelig på deg denne gangen [emoji7] Gratulerer så mye med fin strek/pos test!
 
Last edited:
Tusen takk for oppløftende ord. [emoji173]️
For meg er det en seier i seg selv å ønske daglig sex - før kunne det gå 5 mnd mellom hver gang jeg hadde lyst. Så du har helt rett i at man bør prøve å nyte denne tiden også [emoji2]
Hvor i prosessen er du? *lete etter din dagbok*

Edit.
Leste dagboken din nå. Åh, du har liksom gjennomgått det alle er redd for - det å begynne å glede seg. Jeg er på et vis glad for at jeg aldri rakk å glede meg (bare i to dager...). Heier virkelig på deg denne gangen [emoji7] Gratulerer så mye med fin strek/pos test!
Ja var veldig kjipt å miste, men føler meg mer erfaren denne gangen, skal ta ting litt mer med ro, det som skjer det skjer.. men det blir nok like tungt om jeg skulle miste igjen:/ heier på deg og![emoji177] håper på to spire- streker for deg snart[emoji177]
 
Omg. Jeg har offisielt blitt en testetøs. Tatt hele 3 EL-tester i dag, for jeg føler så innmari på meg at EL er i emne. Den siste testen nå er veldig nærme positiv altså [emoji16] Det var oppløftende! Den første er fra kl. 9. Den siste er fra 10:45! Kanskje det skjer noe i dag, da!

IMG_2220.jpg


IMG_2222.jpg


Det hadde bare vært så deilig å få vite hvordan syklusen min har blitt nå. Jeg er så rastløs og urolig, og kontrollfrik. Jeg trenger å vite sånne ting [emoji28]
 
Trist å høre at du har måtte oppleve så mye vondt i forbindelse med ønsket om å få barn! Ønsker deg masse lykke til, følger deg veldig gjerne videre:) dette skal gå bra❤️
 
Trist å høre at du har måtte oppleve så mye vondt i forbindelse med ønsket om å få barn! Ønsker deg masse lykke til, følger deg veldig gjerne videre:) dette skal gå bra[emoji173]️

Hjertelig takk [emoji173]️ Veldig godt å ha et så koselig forum å bruke underveis!
 
Image1533213530.259747.jpg


Hurra!! Nå kan jeg endelig fastsette DPO [emoji16]
 
Men den positive delen gir seg jammen ikke... åååh. Jeg vil over i DPO-land!

Hadde samleie i natt, men nå må jeg ha en pause... satser på EL i morgen, da. DPO på søndag, kanskje?

IMG_2232.JPG


IMG_2234.jpg
 
Men den positive delen gir seg jammen ikke... åååh. Jeg vil over i DPO-land!

Hadde samleie i natt, men nå må jeg ha en pause... satser på EL i morgen, da. DPO på søndag, kanskje?

Vis vedlegget 269313

Vis vedlegget 269314

Du har nok definitivt eggløsning! dere må bare humpe i vei nå! kanskje den bli negativ i kveld eller i morgen?:DD
 
Du har nok definitivt eggløsning! dere må bare humpe i vei nå! kanskje den bli negativ i kveld eller i morgen?:DD

Samleiet i natt var direkte ubehagelig. Følte livmoren min ble helt punktert :p Orker definitivt ikke igjen i dag, men kanskje i morgen tidlig.. man må jo bare prøve og prøve! Det blir ikke mer tilrettelagt enn det er nå - siden vi begge har ferie til mandag :p
 
Leit å høre at dere mistet:Heartred Håper virkelig det klaffer for dere igjen fort! :) Blir spennende å følge med veien deres til en liten spire! Også spennende å følge deg inn i DPO :D:D Masse lykke til!
 
Leit å høre at dere mistet:Heartred Håper virkelig det klaffer for dere igjen fort! :) Blir spennende å følge med veien deres til en liten spire! Også spennende å følge deg inn i DPO :D:D Masse lykke til!

Tusen takk [emoji173]️ DPO-land er spennende og seige greier altså. Kjempegøy å dele med andre her inne - det er lettere enn å snakke med venner og familie på et vis. Hyggeligere å snakke med dem den dagen man har et positivt budskap. Jeg har selvsagt noen å dele med, men prøver å ikke snakke alt for mye om dette, selv om det opptar hodet mitt 24/7. Mannen er rett og slett ikke så god på å snakke om sånne damegreier :p
 
Tusen takk [emoji173]️ DPO-land er spennende og seige greier altså. Kjempegøy å dele med andre her inne - det er lettere enn å snakke med venner og familie på et vis. Hyggeligere å snakke med dem den dagen man har et positivt budskap. Jeg har selvsagt noen å dele med, men prøver å ikke snakke alt for mye om dette, selv om det opptar hodet mitt 24/7. Mannen er rett og slett ikke så god på å snakke om sånne damegreier :p
Jeg syntes nesten dpo er den værste tiden jeg:hilarious: Det går sååå tregt også går en liksom å kjenner etter symptomer. Er til å bli gal av til tider! Det er virkelig godt å ha en plass å få ventilert litt :) Trur mannen her i hus hadde blitt gal hadde jeg ikke hatt forumet for å si det sånn!
 
Jeg syntes nesten dpo er den værste tiden jeg:hilarious: Det går sååå tregt også går en liksom å kjenner etter symptomer. Er til å bli gal av til tider! Det er virkelig godt å ha en plass å få ventilert litt :) Trur mannen her i hus hadde blitt gal hadde jeg ikke hatt forumet for å si det sånn!

Det er akkurat det! Jeg hadde gjort folk rundt meg koko hvis jeg skulle delt hvor ofte disse prøver-tankene streifer forbi. Det er greit at det er spennende, men kanskje ikke så spennende for alle andre som for meg hvilken DPO jeg er i [emoji23]

Håper DPO kan starte på søndag iaf. Hvis ikke er jeg redd lutealfasen blir innmari kort.
 
Det er akkurat det! Jeg hadde gjort folk rundt meg koko hvis jeg skulle delt hvor ofte disse prøver-tankene streifer forbi. Det er greit at det er spennende, men kanskje ikke så spennende for alle andre som for meg hvilken DPO jeg er i [emoji23]

Håper DPO kan starte på søndag iaf. Hvis ikke er jeg redd lutealfasen blir innmari kort.
Krysser fingra for at du entrer DPO rimelig snart ;)
 
Ja, hva skal man tro? Hvilken app har rett?

Har målt temp i tre dager, med en synlig stigning i dag. I dag var også EL-testen negativ igjen. EL i går eller i dag da mao?

Fertilityfriend sier i dag er 1DPO, så jeg går nok ut i fra det :)

IMG_2236.jpg
 
Jeg har så vondt i området rundt livmoren at jeg vil rive av meg håret til tider. Fjerde dagen med skikkelig vonde stikkinger... mest på høyre (den siden uten eggleder), men også på venstre.

Håper så innmari det roer seg snart - jeg får ikke sove på natta og slapper ikke av. Heftigste EL-smertene jeg har hatt iaf.
 
Jeg har så vondt i området rundt livmoren at jeg vil rive av meg håret til tider. Fjerde dagen med skikkelig vonde stikkinger... mest på høyre (den siden uten eggleder), men også på venstre.

Håper så innmari det roer seg snart - jeg får ikke sove på natta og slapper ikke av. Heftigste EL-smertene jeg har hatt iaf.
Huff, høres ikke noe godt ut :( Håper det roer seg!!
 
Back
Topp